Artesis Plantijn Hogeschool Antwerpen
Media, Design en IT
Campagne Uitvoering35086/3370/2425/1/00
Studiegids

Campagne Uitvoering

35086/3370/2425/1/00
Academiejaar 2024-25
Komt voor in:
  • Bachelor in de communicatie, trajectschijf 3
    Afstudeerrichting:
    • commerciële communicatie
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang: 3 studiepunten
Men kan dit opleidingsonderdeel niet volgen binnen een
  • examencontract (met het oog op het behalen van een creditbewijs).
  • examencontract (met het oog op het behalen van een diploma).
Titularis: Van den Bulck Helga
Andere co-titularis(sen): Orlent Indra, van Varik Mark
Onderwijstalen: Nederlands
Kalender: Semester 1
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Mogelijke grensdata voor leerkrediet: 15.10.2024 (1ste semester)
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Delibereerbaarheid/tolereerbaarheid: Voor dit opleidingsonderdeel moet je slagen (wordt nooit gedelibereerd/getolereerd).
Totale studietijd: 78,00 uren

Volgtijdelijkheid

geslaagd of gedelibereerd/getolereerd voor Communicatietraining Frans EN geslaagd of gedelibereerd/getolereerd voor Communicatietraining Engels EN geslaagd of gedelibereerd/getolereerd voor WS3 Communicatieplan EN binnen trajectschijf 1 al minstens 60 studiepunten afgewerkt hebben EN binnen trajectschijf 2 al minstens 40 studiepunten afgewerkt hebben EN geslaagd of gedelibereerd/getolereerd voor Reclame EN simultaan te volgen met Campagne Strategie EN simultaan te volgen met Campagne Uitvoering.

Korte omschrijving

Het concept moet nu vorm krijgen. Je ontwikkelt enkele media die je voor je vooropgezette doelstellingen wil gaan inzetten. Uiteraard plan je ook waar en wanneer je deze middelen activeert.
Je overtuigt je klant met een flitsende presentatie.

OLR-Leerdoelen (lijst)

Je hebt zicht op de maatschappelijke context waarbinnen communicatie plaatsvindt, kan de maatschappelijke en juridische implicaties van communicatie-vormen en -uitingen inschatten en handelt volgens de professionele ethiek.
Je houdt rekening met juridische en deontologische aspecten bij het ontwikkelen van een reclamecampagne.
Je bedenkt en ontwikkelt een creatief visueel concept of format. Je hebt kennis van beeldopbouw en beheerst de basistechnieken van fotografie, AV, lay-out en grafische vormgeving om eenvoudige visuele communicatiemiddelen zelf te creëren. Voor complexere taken werk je efficiënt samen met specialisten.
Je werkt een creatief concept uit naar aanleiding van een briefing en je zet hier gericht verschillende multimediale technieken in.
Je werkt samen met professionals om een complex AV-product te verwezenlijken.
Je schrijft vlotte, correcte en goed gestructureerde Nederlandstalige informatieve en persuasieve communicatieboodschappen waarbij de invalshoek, de inhoud, de opbouw, de woordkeuze en de toon passen bij het medium, de boodschap en de doelgroep.
Je schrijft creatieve en wervende teksten die in een breed strategisch communicatieplan passen.
Je werkt zelfstandig een geïntegreerd communicatieplan uit voor profit en social profit en voor private en overheidsorganisaties op basis van bekomen onderzoeksresultaten. Dit omvat het benoemen en indelen van doelstellingen, doelgroepen en publieksgroepen, het uitwerken van een strategie en het kiezen en creatief realiseren van gepaste communicatiemiddelen.
Je voert een strategisch mediaplan uit en realiseert de gepaste communicatiemiddelen.

Leerinhoud

  • Je ontwikkelt minstens 3 verschillende creatieve producten, zoals daar zijn: posters, radiospots, video's, websites,...
  • Creatief presenteren is een must in de reclamesector. Je stelt een pakkende presentatie samen en die geef je aan de hele klas + jury.
  • Je werkt het tactisch luik van je mediaplan uit.
  • Je beoordeelt vanuit je kennis van wetten, decreten en deontologische regelgevingen zowel de content als de vormgeving van je campagne.
  • Je geeft een overtuigende pitchpresentatie van je campagne.

Studiematerialen (lijst)

HandleidingVerplicht

Onderwijsorganisatie

Werkvormen
Vormen van groepsleren78,00 uren

Toetsing (lijst)

Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
MomentVorm%Opmerking
Eerste examenperiodeVaardigheidstoets in de examenreeks25,00Wetgeving en deontologie van de reclame: paper
Eerste examenperiodeVaardigheidstoets in de examenreeks25,00Mediaplanning tactisch
Eerste examenperiodeVaardigheidstoets permanent tijdens de lesweken (Permanente evaluatie)25,00Multimedia: je 3 verschillende creatieve producten (posters, radiospots, video's, websites,...) en je Powerpoint worden geëvalueerd op techniek, creativiteit, toepasbaarheid (in functie van het onderwerp/doel) en vorm.
Eerste examenperiodeVaardigheidstoets permanent tijdens de lesweken (Permanente evaluatie)25,00Pitch campagne: presentatie en paper.
Er zal ook een peerassessment georganiseerd worden.
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
MomentVorm%Opmerking
Tweede examenperiodeVaardigheidstoets in de examenreeks25,00Wetgeving en deontologie van de reclame: paper
Tweede examenperiodeVaardigheidstoets in de examenreeks25,00Mediaplanning tactisch
Tweede examenperiodeVaardigheidstoets in de examenreeks25,00Multimedia: je maakt/verbetert je 3 creatieve producten (posters, radiospots, video's, websites,...) en Powerpoint. Indien gewenst (of op aanraden van de lector) maak je nieuwe producten. Deze worden geëvalueerd op techniek, creativiteit, toepasbaarheid (in functie van het onderwerp/doel) en vorm.
Tweede examenperiodeVaardigheidstoets in de examenreeks25,00Pitch campagne: presentatie en paper

Toetsing (tekst)

Als de student in de eerste examenperiode voor dit opleidingsonderdeel als geheel niet slaagt, wordt het cijfer van het deelexamen waarvoor de student minstens 10 op 20 behaalde, overgedragen naar de tweede examenperiode waardoor dit deelexamen dus niet kan worden hernomen. Deelexamens waarvoor de student in de eerste examenperiode minder dan 10 op 20 behaalde, worden hernomen in de tweede examenperiode.

Je kan slechts één (deel)evaluatie per opleidingsonderdeel inhalen en daarvoor éénmaal een inhaalmoment afspreken.