Artesis Plantijn Hogeschool Antwerpen
Media, Design en IT
VR experience35807/3373/2425/1/49
Studiegids

VR experience

35807/3373/2425/1/49
Academiejaar 2024-25
Komt voor in:
  • Bachelor in de elektronica-ICT, trajectschijf 2
    Keuzeoptie:
    • Mixed reality
    • Uitdovend Mixed Reality
  • Bachelor in de toegepaste informatica
    Keuzeoptie:
    • Mixed reality
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang: 6 studiepunten
Men kan dit opleidingsonderdeel niet volgen binnen een
  • examencontract (met het oog op het behalen van een creditbewijs).
  • examencontract (met het oog op het behalen van een diploma).
Titularis: Peeters Tom
Andere co-titularis(sen): Van Battel Sam
Onderwijstalen: Nederlands
Kalender: Semester 2
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Mogelijke grensdata voor leerkrediet: 15.03.2025 (2de semester)
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Delibereerbaarheid/tolereerbaarheid: Dit opleidingsonderdeel komt in aanmerking voor deliberatie/tolerantie onder de voorwaarden van de opleiding waarvoor je bent ingeschreven.
Totale studietijd: 156,00 uren

Volgtijdelijkheid

Op dit opleidingsonderdeel is er geen volgtijdelijkheid van toepassing.

Korte omschrijving

In dit opleidingsonderdeel ga je in teamverband aan de slag met de Unity game engine en leer je de 3D-toepassingen ontwikkelen voor virtual reality. Met ML-Agents Toolkit leer je hoe je met artificiële intelligentie een virtuele omgeving kunt laten aanpassen aan impulsen van buitenaf.

OLR-Leerdoelen (lijst)

Analyseren
Stelt de vereisten op voor een 3D applicatie op basis van een probleemstelling
Communiceren
Presenteert het eindresultaat op een professionele wijze
Ontwerpen
Beschrijft en analyseert de verschillende parameters die van toepassing zijn op een 3D applicatie
Verklaart de definities en specifieke terminologie van Virtual Reality.
Past definities en specifieke terminologie van Virtual Reality toe in relevante contexten.
Past de principes van artificiële intelligentie toe
Illustreert componenten, opbouw en werking van een 3D software-applicatie.
Verklaart de principes van reinforcement learning.
Optimaliseren
Traint, test en evalueert een machine learning algoritme volgens de regels van de kunst
Projectmatig samenwerken
Zorgt dat het team efficiënt en effectief werkt
Neemt deel en draagt verantwoordelijkheid in een team om zo complexe situaties te kunnen analyseren en synthetiseren
Overlegt en communiceert op correcte wijze binnen een team
Werkt in teamverband aan een project
Realiseren
Ontwikkelt een AI-module dat een cruciaal onderdeel vormt van een Unity project
Ontwikkelt mee aan een 3D applicatie in Unity
Past de principes van reinforcement learning toe in de unity omgeving.

Leerinhoud

  • Introduction Virtual Reality
  • Unity & VR Events & Interactions
  • Unity & VR Optimization and Lighting
  • ML Agents Deel I
  • ML Agents Deel II
  • ML Agents Deel III: Jumper Exercise
  • Groepswerk

Studiematerialen (lijst)

Online leermateriaal op DigitapVerplicht

Onderwijsorganisatie

Werkvormen
Practicum en/of oefeningen48,00 uren
Werktijd buiten de contacturen108,00 uren

Toetsing (lijst)

Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
MomentVorm%Opmerking
Eerste examenperiodePortfolio40,00
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
MomentVorm%Opmerking
Tweede examenperiodePortfolio40,00
Evaluatie(s) voor beide examenkansen, niet herhaalbaar in tweede examenkans
MomentVorm%Opmerking
Eerste examenperiodeProjectopdracht60,00