Artesis Plantijn Hogeschool Antwerpen
Media, Design en IT
Coding Intermediate36647/3376/2425/1/70
Studiegids

Coding Intermediate

36647/3376/2425/1/70
Academiejaar 2024-25
Komt voor in:
  • Bachelor in de grafische en digitale media, trajectschijf 2
    Keuzeoptie:
    • Lab jaar 2 sem 3: BDL, IDL
    • Lab jaar 2 sem 3: IDL, MDL
    • Lab jaar 2 sem 3: IDL, PDL
  • Microcredential in de grafische en digitale Media
    Keuzeoptie:
    • Creative Coding
    • Creative Coding + Visual Interaction
    • Visual Interaction
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang: 3 studiepunten
Men kan dit opleidingsonderdeel niet volgen binnen een
  • examencontract (met het oog op het behalen van een creditbewijs).
  • examencontract (met het oog op het behalen van een diploma).
Titularis: Van Aerschot Wim
Andere co-titularis(sen): Van de Velde Judith
Onderwijstalen: Nederlands
Kalender: Semester 1
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Mogelijke grensdata voor leerkrediet: 15.10.2024 (1ste semester)
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Delibereerbaarheid/tolereerbaarheid: Dit opleidingsonderdeel komt in aanmerking voor deliberatie/tolerantie onder de voorwaarden van de opleiding waarvoor je bent ingeschreven.
Totale studietijd: 78,00 uren

Volgtijdelijkheid

Op dit opleidingsonderdeel is er geen volgtijdelijkheid van toepassing.

Korte omschrijving

Bij dit olod bouwen we verder op je basis programmeerkennis en -skills tijdens de lessen en oefeningen.

Je maakt kennis met javascript en zijn mogelijkheden. We zorgen voor een goede en heldere basiskennis van de taal. We leren omgaan met variabelen, dom, strings, numbers, functies, arrays & objecten, maar ook met events waarmee we interactie kunnen toevoegen aan interfaces. Je leert zelfstandig eenvoudige functies op te zoeken en uit te voeren. En bovenal leren we errors ontcijferen en er mee aan de slag te gaan om deze op te lossen.

Een korte geschiedenis over javascript en zijn voorgangers zijn een belangrijke basis om op te bouwen. Maar even goed kijken we naar hoe de taal vandaag de dag gebruikt wordt en hoe deze in de toekomst zal evolueren zodat de relevatie ervan helder is.

OLR-Leerdoelen (lijst)

Explore
Je raadpleegt verschillende bronnen om tot creatieve concepten te komen die rekening houden met de behoeften van de klant alsook de hedendaagse toepassingen en stijltrends op vlak van HTML5, CSS3 en JavaScript.
Materialize
Je past de basisprincipes van programmeren toe bij : condities en loops, functies, events, objecten, statements, variabelen, datatypes en operators.
Je documenteert de code van je webproject a.d.v. commentaar zodat anderen je code makkelijker kunnen lezen.
Je hanteert een correcte syntax bij de structurele opbouw in HTML5, CSS3, JavaScript.
Je raadpleegt op eigen initiatief verschillende bronnen (print, videotutorials, forums, artificiële intelligentie) inzake HTML5, CSS3, JavaScript om problemen op te lossen en kennis te actualiseren.

Leerinhoud

Volgende thema's komen aan bod:

  • Je gebruikt de browser om kleine programma’s te schrijven
  • We maken kennis met JavaScript (variabelen, dom, strings, numbers, functions, arrays, click-events)
  • Je ontdekt de mogelijkheden van JavaScript
  • Je leert problemen op te lossen aan de hand van code-debugging
  • je leert kritisch omgaan met resultaten van A.I. prompts

Studiematerialen (tekst): Verplicht

  • Online leermateriaal op Digitap
  • Studiewijzer
  • Adobe Creative Cloud
  • LinkedIn Learning
  • Diverse mediabronnen

Onderwijsorganisatie

Werkvormen
Hoor- en/of werkcolleges12,00 uren
Practicum en/of oefeningen12,00 uren
Werktijd buiten de contacturen54,00 uren

Toetsing (lijst)

Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
MomentVorm%Opmerking
Eerste examenperiodeVaardigheidstoets permanent tijdens de lesweken (Permanente evaluatie)100,00
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
MomentVorm%Opmerking
Tweede examenperiodeVaardigheidstoets in de examenreeks100,00

Toetsing (tekst)

De totale examentijd voor de toets(en) bestaat uit de voorziene tijd voor deze toets plus ¼ extra examentijd – met een max. van 30 min. – voor alle studenten. De extra examentijd als individuele aanpassing is hierbij dus inbegrepen.

Voor de voorwaarden voor het inhalen van een afwezigheid op een (deel)examen binnen en buiten de examenreeksen: zie het onderwijs- en examenreglement.

Buiten de examenreeks geldt aanvullend nog het volgende:

  • Niet elke evaluatieactiviteit kan ingehaald worden o.w.v. organisatorische of didactische redenen