Artesis Plantijn Hogeschool Antwerpen
Media, Design en IT
Coding Advanced36649/3376/2425/1/41
Studiegids

Coding Advanced

36649/3376/2425/1/41
Academiejaar 2024-25
Komt voor in:
  • Bachelor in de grafische en digitale media, trajectschijf 2
    Keuzeoptie:
    • Lab vanaf jaar 2 sem 4: IDL
  • Microcredential in de grafische en digitale Media
    Keuzeoptie:
    • Creative Coding
    • Creative Coding + Visual Interaction
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang: 3 studiepunten
Men kan dit opleidingsonderdeel niet volgen binnen een
  • examencontract (met het oog op het behalen van een creditbewijs).
  • examencontract (met het oog op het behalen van een diploma).
Titularis: Van Aerschot Wim
Onderwijstalen: Nederlands
Kalender: Semester 2
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Mogelijke grensdata voor leerkrediet: 15.03.2025 (2de semester)
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Delibereerbaarheid/tolereerbaarheid: Dit opleidingsonderdeel komt in aanmerking voor deliberatie/tolerantie onder de voorwaarden van de opleiding waarvoor je bent ingeschreven.
Totale studietijd: 78,00 uren

Volgtijdelijkheid

Op dit opleidingsonderdeel is er geen volgtijdelijkheid van toepassing.

Korte omschrijving

Dit is het ondersteunend olod van IDL IV dat verder bouwt op Coding Intermediate. Aangezien we het flipped classroom principe hanteren en je dus voorafgaand aan de les zelfstandig het lesmateriaal doorneemt, kunnen we tijdens de contactmomenten heel concreet aan de slag met oefeningen en codeeruitdagingen.


OLR-Leerdoelen (lijst)

Explore
Je raadpleegt verschillende bronnen om tot creatieve concepten te komen die rekening houden met de behoeften van de klant alsook de hedendaagse toepassingen en stijltrends op vlak van HTML5, CSS3 en JavaScript.
Materialize
Je documenteert de code van je webproject a.d.v. commentaar zodat anderen je code makkelijker kunnen lezen.
Je past de basisprincipes van programmeren (zoals condities loops, functies, events, objecten, statements, variabelen, datatypes en operators) toe in JavaScript.
Je hanteert een correcte syntax bij de structurele opbouw in HTML5, CSS3, JavaScript.
Je gebruikt HTML5, CSS3 en Javascript bij het ontwerpen van creatieve animaties en respecteert daarbij de basisanimatieprincipes.
Je gebruikt een hedendaags Javascript framework en libraries.
Je hanteert een versiebeheerssysteem om je code te delen.
Je gebruikt de juiste tools om je workflow te optimaliseren.
Je raadpleegt op eigen initiatief verschillende bronnen (print, videotutorials, forums, artificiële intelligentie) inzake HTML5, CSS3, JavaScript om problemen op te lossen en kennis te actualiseren.

Leerinhoud

Volgende thema's komen aan bod:

  • Verdieping in de verworven kennis van JavaScript
  • Ophalen van data van externe bronnen via de Fetch API
  • Kennismaking met NPM
  • Workflow optimaliseren a.h.v. een framework en tooling
  • Kennismaking met GIT
  • Problemen oplossen aan de hand van code-debugging

Studiematerialen (tekst): Verplicht

  • Online leermateriaal op Digitap
  • Studiewijzer
  • Adobe Creative Cloud
  • LinkedIn Learning
  • Diverse mediabronnen

Onderwijsorganisatie

Werkvormen
Hoor- en/of werkcolleges12,00 uren
Practicum en/of oefeningen12,00 uren
Werktijd buiten de contacturen54,00 uren

Toetsing (lijst)

Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
MomentVorm%Opmerking
Eerste examenperiodeVaardigheidstoets in de examenreeks40,00Mondeling
Eerste examenperiodeVaardigheidstoets permanent tijdens de lesweken (Permanente evaluatie)60,00
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
MomentVorm%Opmerking
Tweede examenperiodeVaardigheidstoets in de examenreeks40,00Mondeling
Tweede examenperiodeVaardigheidstoets in de examenreeks60,00

Toetsing (tekst)

De totale examentijd voor de toets(en) bestaat uit de voorziene tijd voor deze toets plus ¼ extra examentijd – met een max. van 30 min. – voor alle studenten. De extra examentijd als individuele aanpassing is hierbij dus inbegrepen.

Voor de voorwaarden voor het inhalen van een afwezigheid op een (deel)examen binnen en buiten de examenreeksen: zie het onderwijs- en examenreglement.

Buiten de examenreeks geldt aanvullend nog het volgende:

  • Niet elke evaluatieactiviteit kan ingehaald worden o.w.v. organisatorische of didactische redenen