Artesis Plantijn Hogeschool Antwerpen
Media, Design en IT
Mindset & Skills Large A38486/3376/2425/1/31
Studiegids

Mindset & Skills Large A

38486/3376/2425/1/31
Academiejaar 2024-25
Komt voor in:
  • Bachelor in de grafische en digitale media
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang: 6 studiepunten
Men kan dit opleidingsonderdeel niet volgen binnen een
  • examencontract (met het oog op het behalen van een creditbewijs).
  • examencontract (met het oog op het behalen van een diploma).
Co-titularis(sen): De Clerck Lies, Yperzeele Saskia
Onderwijstalen: Nederlands
Kalender: Academiejaar
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Mogelijke grensdata voor leerkrediet: 15.10.2024 (Academiejaar)
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Delibereerbaarheid/tolereerbaarheid: Dit opleidingsonderdeel komt in aanmerking voor deliberatie/tolerantie onder de voorwaarden van de opleiding waarvoor je bent ingeschreven.
Totale studietijd: 156,00 uren

Volgtijdelijkheid

Op dit opleidingsonderdeel is er geen volgtijdelijkheid van toepassing.

Korte omschrijving

Dit olod geeft je de ruimte om in te zetten op je eigen talenten en ambities. Samen met je MSS-coach bepaal je bij de start van het semester waar jij dit jaar aan wil werken en kom je tot een ontwikkelingsplan. Naast een beperkt aantal klassikale momenten, voorzien we coachings in kleine groep en presenteer je je tussentijdse resultaten.  

Je rapporteert de activiteiten die bijdragen aan jouw persoonlijke groei in een document dat je op regelmatige tijdstippen indient. 

Daarnaast werk je doorheen het semester/jaar aan een reflectie-opdracht die jou voorbereid op je verdere traject binnen de opleiding.

OLR-Leerdoelen (lijst)

Professionaliseren
Je formuleert je ambities en vertaalt deze naar een ontwikkelingsplan; Welke vaardigheden wens je (verder) te ontwikkelen? Waarom? Tegen wanneer?Hoe denk je deze te bereiken?
Je onderneemt zelfstandig acties (binnen de afspraken rond levenslang leren) die aansluiten bij jouw ontwikkelingsplan.
Je toont het bereiken van je vaardigheden aan door een doordachte verzameling van ervaringen, acties en reflecties hierop in je digitaal portfolio.
Communiceren
Je combineert de mogelijkheden van de portfoliotool met je taalvaardigheid om tot een vlot leesbaar portfolio te komen.
Je presenteert je talenten, ambities en portfoliomateriaal mondeling op een overtuigende manier.

Leerinhoud

Op basis van je ontwikkelingsplan kom je tot 50 uur levenslang leren activiteiten zoals bv:

  • online lesmateriaal van LinkedIn Learning
  • (netwerk)events binnen de creatieve sector
  • museumbezoeken en culturele uitstappen om je horizon te verbreden
  • lezingen uit het gratis aanbod van AP Studium Generale 
  • filmavonden georganiseerd door de opleiding
  • activiteiten of een langdurig traject uit het aanbod van AP rond welbevinden
  • initiatieven rond ondernemen georganiseerd door AP en organisaties zoals APBC of Take Off Antwerp
  • eigen voorstellen in het kader van jouw persoonlijke/professionele ontwikkeling tot jonge creatieve starter

Daarnaast ga je aan de slag met een reflectie-opdracht.

Studiematerialen (tekst): Verplicht

  • Online leermateriaal op Digitap
  • Studiewijzer
  • Adobe Creative Cloud
  • LinkedIn Learning
  • Diverse mediabronnen

Onderwijsorganisatie

Werkvormen
Hoor- en/of werkcolleges6,00 uren
Vormen van groepsleren6,00 uren
Werktijd buiten de contacturen144,00 uren

Toetsing (lijst)

Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
MomentVorm%Opmerking
Eerste examenperiodePortfolio60,00
Eerste examenperiodeReflectieopdracht in de examenreeks40,00
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
MomentVorm%Opmerking
Tweede examenperiodePortfolio60,00
Tweede examenperiodeReflectieopdracht in de examenreeks40,00

Toetsing (tekst)

De totale examentijd voor de toets(en) bestaat uit de voorziene tijd voor deze toets plus ¼ extra examentijd – met een max. van 30 min. – voor alle studenten. De extra examentijd als individuele aanpassing is hierbij dus inbegrepen.

Voor de voorwaarden voor het inhalen van een afwezigheid op een (deel)examen binnen en buiten de examenreeksen: zie het onderwijs- en examenreglement.

Buiten de examenreeks geldt aanvullend nog het volgende:

  • Niet elke evaluatieactiviteit kan ingehaald worden o.w.v. organisatorische of didactische redenen