Artesis Plantijn Hogeschool Antwerpen
Business en Recht
Hospitality Marketing /435379/3377/2425/1/19
Studiegids

Hospitality Marketing /4

35379/3377/2425/1/19
Academiejaar 2024-25
Komt voor in:
  • Bachelor in het hotelmanagement, trajectschijf 2
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang: 3 studiepunten
Titularis: Vanderfaeillie Karl
Onderwijstalen: Nederlands
Kalender: Module 4
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Mogelijke grensdata voor leerkrediet: 05.05.2025 (4de module)
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Delibereerbaarheid/tolereerbaarheid: Dit opleidingsonderdeel komt in aanmerking voor deliberatie/tolerantie onder de voorwaarden van de opleiding waarvoor je bent ingeschreven.
Totale studietijd: 78,00 uren

Volgtijdelijkheid

eerder ingeschreven voor Sales/4.

OLR-Leerdoelen (lijst)

Analytisch denken/bedrijfseconomisch inzicht
De student licht de vier P’s toe m.b.t. hospitality marketing.
De student omschrijft de opbouw van een marketingplan voor een hotel.
De student definieert begrippen als differentiatie en segmentatie.
De student definieert begrippen als positionering, brand en branding en inherente strategieën.
De student definieert het nut van relatiemarketing.
De student omschrijft welke marketingtoepassingen er zijn binnen Customer Relationship Management (CRM).

Leerinhoud

In dit opleidingsonderdeel worden de basisprincipes aangeleerd m.b.t. marketing:

  • Behoefte van de klant
  • Analyse van de marketingomgeving
  • Objectieven
  • Strategische marketing
  • Segmentatie
  • Positioneringsstrategieën
  • Marketingmix en gastvrijheidsmix
  • Communicatie- en reclameplan
  • Distributie in de hotelsector (met inbegrip van de elektronische distributie in de hotelsector)
  • Controle en KPI's

Onderwijsorganisatie

Examentijd
Voorziene tijd voor toetsing1,00 uren
Werkvormen
Hoor- en/of werkcolleges24,00 uren
Werktijd buiten de contacturen53,00 uren

Toetsing (lijst)

Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
MomentVorm%Opmerking
Eerste examenperiodeKennis- en inzichtstoets in de examenreeks50,00Mondeling examen: theorie en inzicht
Eerste examenperiodeVaardigheidstoets permanent tijdens de lesweken (Permanente evaluatie)50,00Case in functie van de theorie (groepswerk)
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
MomentVorm%Opmerking
Tweede examenperiodeKennis- en inzichtstoets in de examenreeks50,00Mondeling examen: theorie en inzicht
Tweede examenperiodeVaardigheidstoets permanent tijdens de lesweken (Permanente evaluatie)50,00Case in functie van de theorie (individueel)

Toetsing (tekst)

Zie Digitap voor meer info

De totale examentijd bestaat uit de voorziene tijd plus ¼ extra examentijd voor alle studenten. De extra examentijd als individuele aanpassing is hierbij dus reeds inbegrepen.