Artesis Plantijn Hogeschool Antwerpen
Business en Recht
Talentmanagement II39011/3377/2425/1/26
Studiegids

Talentmanagement II

39011/3377/2425/1/26
Academiejaar 2024-25
Komt voor in:
  • Bachelor in het hotelmanagement, trajectschijf 2
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang: 3 studiepunten
Titularis: De Greef Rit
Onderwijstalen: Nederlands
Kalender: Module 3 + Module 4
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Mogelijke grensdata voor leerkrediet: 15.03.2025 (2de semester)
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Delibereerbaarheid/tolereerbaarheid: Dit opleidingsonderdeel komt in aanmerking voor deliberatie/tolerantie onder de voorwaarden van de opleiding waarvoor je bent ingeschreven.
Totale studietijd: 78,00 uren

Volgtijdelijkheid

simultaan te volgen met Ervaringsstage /3.

Korte omschrijving

Dit opleidingsonderdeel start reeds op in module 1. Er zijn twee hoorcolleges per module.

In Talentmanagement II gaat de student op zoek naar zijn persoonlijkheidskenmerken, zijn talenten en werkpunten. Dit doet hij aan de hand van een talentenspel, een kerntalentenblad en bevraging van zijn omgeving. Vervolgens maakt de student verschillende testen (Mapstell, Kyss, Big five, MBTI ... ) en reflecteert hij op de resultaten van deze tests. De student formuleert ook welke acties hij zal ondernemen om zijn werkpunten te verbeteren.

Samen met een klasgenoot presenteert de student een actueel topic uit de hospiltalitysector en kiest hij de drie meest relevante trends/vernieuwingen die van belang zijn voor de sector. De student motiveert zijn keuze in een reflectieopdracht.

De student bouwt zijn/haar LinkedInpagina verder uit en leert o.a. goede post schrijven en publiceren. Hij/zij leert het eigen netwerk bij de eigen activiteiten betrekken.

Na de ervaringsstage in module 3 kijkt de student in module 4 terug op deze periode en maakt hij een analyse van de vorderingen die hij gemaakt heeft gedurende het jaar. Ook probeert hij een link te leggen met het keuzetraject dat hij in 3HM wil kiezen.

OLR-Leerdoelen (lijst)

Netwerk / internationaal
De student bouwt een volwaardige LinkedIn pagina uit met de focus op het uitbouwen van een netwerk.
Levenslang leren/reflectie
De student reflecteert over de wijze waarop hij/zij omgaat met verschillende situaties en benoemt eigen sterktes en werkpunten.
De student reflecteert over zijn/haar soft skills binnen een werkgerelateerde situatie en benoemt concrete acties ter verbetering.
De student reflecteert kritisch over de toekomstige loopbaan binnen de hospitality sector en beargumenteert op welke manier zijn/haar interesses en sterktes daarbij aansluiten.
Vanuit een bewustzijn van de complexiteit van de snel evoluerende hospitalitysector en de noodzaak van levenslang en levensbreed leren volgt de student actuele gebeurtenissen, ontwikkelingen, trends en nieuwe technologieën op de voet.

Leerinhoud

- Reflectie op het eigen profiel

  • Verkennen van eigen persoonlijkheidskenmerken door middel van talentenspel, kerntalentenblad en bevraging omgeving.
  • Afleggen van verschillende testen zoals Mapstell, Kyss, Big five, MBTI ...
  • Reflecteren op testresultaten en benoemen sterktes, zwaktes.
  • formuleren van actiepunten om verdere groei te bevorderen.

- Reflectie op de actualiteit binnen de sector + presentatie

- De studenten bouwen hun LinkedInpagina verder uit.

Studiematerialen (lijst)

(Cursus)materiaal op de elektronische leeromgeving Digitap.Verplicht
  • Auteur: lector

Onderwijsorganisatie

Examentijd
Voorziene tijd voor toetsing1,00 uren
Werkvormen
Practicum en/of oefeningen18,00 uren
Vormen van groepsleren20,00 uren
Werktijd buiten de contacturen39,00 uren

Toetsing (lijst)

Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
MomentVorm%Opmerking
Eerste examenperiodeReflectieopdracht eenmalig tijdens de lesweken80,0040% zelfreflectie eigen profiel | 40% opdracht actualiteit
Eerste examenperiodeVaardigheidstoets eenmalig tijdens de lesweken20,00Uitbouw LinkedInpagina
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
MomentVorm%Opmerking
Tweede examenperiodeReflectieopdracht in de examenreeks80,0040% zelfreflectie eigen profiel | 40% opdracht actualiteit
Tweede examenperiodeVaardigheidstoets in de examenreeks20,00Uitbouw LinkedInpagina

Toetsing (tekst)

De student

- brengt soft skills en persoonlijkheidskenmerken in kaart (bundelen van testresultaten en reflectieopdrachten)

- verzamelt informatie omtrent een actuele topic binnen de sector en presenteert deze voor de klas. Naderhand reflecteert de student over de relevantie van actuele topics voor de sector. 

Zie meer informatie in de studiewijzer.

De totale examentijd bestaat uit de voorziene tijd plus ¼ extra examentijd voor alle studenten. De extra examentijd als individuele aanpassing is hierbij dus reeds inbegrepen.