Artesis Plantijn Hogeschool Antwerpen
Business en Recht
HCM Project Organisatie & Management /435426/3381/2425/1/37
Studiegids

HCM Project Organisatie & Management /4

35426/3381/2425/1/37
Academiejaar 2024-25
Komt voor in:
  • Bachelor in organisatie & management, trajectschijf 1
    Afstudeerrichting:
    • Health Care Management
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang: 6 studiepunten
Titularis: Boey Ann
Andere co-titularis(sen): De Smet Koen, Desmet Philippe, d'Hollander Latoya, Heirman Wannes, Masschelin An, Van de Put Inge
Onderwijstalen: Nederlands
Kalender: Module 4
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Mogelijke grensdata voor leerkrediet: 05.05.2025 (4de module)
Tweede examenkans: niet mogelijk.
Delibereerbaarheid/tolereerbaarheid: Voor dit opleidingsonderdeel moet je slagen (wordt nooit gedelibereerd/getolereerd).
Totale studietijd: 156,00 uren

Volgtijdelijkheid

binnen trajectschijf 1 voor minstens 54 studiepunten ingeschreven zijn.

Korte omschrijving

Via het project leert de student(e) de verworven kennis, opgedaan in de voorgaande modules, toe te passen.

Hij/zij leert initiatief nemen, organiseren en plannen, autonoom en in teamverband werken. De student(e) gebruikt de juiste zoekstrategieën om de nodige informatie te verzamelen en communiceert mondeling en schriftelijk in foutloos Nederlands.

De student(e) werkt wekelijks én binnen een vooropgestelde deadline een opdracht af, waarbij accuratesse en een kritische ingesteldheid onontbeerlijk zijn.

De student(e) verwerft inzicht in het beroepsprofiel en leert wat bedrijfsetiquette inhoudt.

Begincompetenties (tekst)

De student heeft alle opleidingsonderdelen van de eerste drie modules gevolgd en examen afgelegd van deze opleidingsonderdelen.

OLR-Leerdoelen (lijst)

1.1 Je zoekt klassieke en digitale informatie op, verzamelt en archiveert.
De student zoekt klassieke en digitale informatie op en verwerkt de informatie in de opdrachten.
1.2 Je houdt dossiers up-to-date, je hanteert klasseer- en archiveringssystemen en ICT-technologie (document managementsystemen).
De student hanteert klasseer- en archiveringssystemen.
2.3 Je signaleert problemen en draagt bij tot de oplossing ervan.
De student vindt de fout in de planning van de week rond communicatie en lost dit probleem ook op.
3.1 Je verwerft inzicht in de werkorganisatie.
De student verwerft inzicht in het beroepsprofiel a.d.h.v. enkele bedrijfsbezoeken.
3.2 Je werkt plan- en projectmatig.
De student werkt plan- en projectmatig
5.0 Je bent stipt, werkt snel en doelmatig, ordelijk en nauwkeurig.
De student is stipt, werkt snel en doelmatig, ordelijk en nauwkeurig.
6.1 Je bent je bewust van je eigen verantwoordelijkheden en evalueert je eigen handelen.
De student is zich bewust van de eigen verantwoordelijkheden en evalueert het eigen handelen. De student is verplicht aanwezig op alle activiteiten binnen project.
6.2 Je organiseert en implementeert administratieve en organisatorische procedures.
De student gebruikt aangeleerde technieken om zelfstandig een folder te ontwerpen.
7.0 Je voert efficiƫnt opdrachten uit binnen deadlines en budgetten en werkt oplossingsgericht naar een resultaat.
De student voert elke week efficiƫnt opdrachten uit binnen deadlines.
8.1 Je toont een actieve houding t.o.v. de beroepsontwikkeling.
De student toont een actieve houding t.o.v. de beroepsontwikkeling. De student is daarom aanwezig bij alle georganiseerde bedrijfsbezoeken.
9.1 Je beheerst het Nederlands en minstens 3 vreemde talen (E, FR, D, S).
De student geeft een overzichtelijke presentatie in correct Nederlands.
9.2 Je voert interne en externe communicatie zowel schriftelijk als mondeling met oog voor interculturele nuances.
De student schrijft een e-mail en een verslag in correct Nederlands.
De student voert een professioneel, klantvriendelijk telefoongesprek in correct Nederlands.
11.1 Je bouwt een netwerk uit en onderhoudt je contacten op een professionele manier.
De student begint een netwerk uit te bouwen en post na de bedrijfsbezoeken berichten op LinkedIn.
12.3 Je draagt bij tot het succes en imago van de organisatie.
De student draagt bij tot het succes en imago van AP Hogeschool door zich tijdens bedrijfsbezoeken professioneel te gedragen.

Leerinhoud

  • Leerinhouden uit 3 voorgaande modules worden toegepast
  • Praktijkgerichte opdrachten
  • 6 thema's komen aan bod: beroepsetiquette, beroepsprofiel, communicatie/planning/coördinatie, onderzoek(strategieën), casus theorie en casus praktijk

Studiematerialen (lijst)

Studiewijzer (beschikbaar via Digitap)Verplicht
Digitap APVerplicht
  • Auteur: AP Hogeschool Antwerpen

Onderwijsorganisatie

Examentijd
Voorziene tijd voor toetsing12,00 uren
Werkvormen
Hoor- en/of werkcolleges12,00 uren
Practicum en/of oefeningen36,00 uren
Vormen van groepsleren24,00 uren
Werktijd buiten de contacturen72,00 uren

Toetsing (lijst)

Evaluatie(s) voor beide examenkansen, niet herhaalbaar in tweede examenkans
MomentVorm%Opmerking
Eerste examenperiodeProjectopdracht16,60Evaluatie week 1. De studenten dienen wekelijks een opdracht in. Elke opdracht wordt gequoteerd op 20 punten. De cijfers van alle opdrachten worden verrekend naar een totaalcijfer op 20.
Eerste examenperiodeProjectopdracht16,60Evaluatie week 2. De studenten dienen wekelijks een opdracht in. Elke opdracht wordt gequoteerd op 20 punten. De cijfers van alle opdrachten worden verrekend naar een totaalcijfer op 20.
Eerste examenperiodeProjectopdracht16,70Evaluatie week 3. De studenten dienen wekelijks een opdracht in. Elke opdracht wordt gequoteerd op 20 punten. De cijfers van alle opdrachten worden verrekend naar een totaalcijfer op 20.
Eerste examenperiodeProjectopdracht16,70Evaluatie week 4. De studenten dienen wekelijks een opdracht in. Elke opdracht wordt gequoteerd op 20 punten. De cijfers van alle opdrachten worden verrekend naar een totaalcijfer op 20.
Eerste examenperiodeProjectopdracht16,70Evaluatie week 5. De studenten dienen wekelijks een opdracht in. Elke opdracht wordt gequoteerd op 20 punten. De cijfers van alle opdrachten worden verrekend naar een totaalcijfer op 20.
Eerste examenperiodeProjectopdracht16,70Evaluatie week 6. De studenten dienen wekelijks een opdracht in. Elke opdracht wordt gequoteerd op 20 punten. De cijfers van alle opdrachten worden verrekend naar een totaalcijfer op 20.

Toetsing (tekst)

Zie Digitap voor eventuele verdere instructies.