Bepalingen m.b.t. het vroegtijdig beëindigen van de bachelorproef:
Indien de opleiding en/of de student beslist de bachelorproef stop te zetten, kan er geen nieuwe bachelorproef worden aangevat in het lopende academiejaar. Het opleidingshoofd kan, als voorzitter van de examencommissie, van deze regeling afwijken in bijzondere omstandigheden en indien het inrichten van een nieuwe bachelorproef organisatorisch mogelijk is.
Bepalingen m.b.t. het toekennen van een bachelorproefonderwerp en samenstellen van de projectgroep (dagopleiding):
Indien de student de online bevraging niet uiterlijk op de deadline heeft ingevuld, wordt er geen onderwerp door de opleiding toegekend. De student gaat dan zelf op zoek naar een bachelorproefonderwerp en opdrachtgever.
Indien de student in week 43 geen bachelorproefonderwerp en projectgroep heeft, kan de bachelorproef niet meer aangevat worden tijdens het huidige academiejaar.
Het opleidingshoofd kan, als voorzitter van de examencommissie, via deze regeling afwijken in bijzondere omstandigheden.
Bepalingen m.b.t. het zelfstandig zoeken van een bachelorproefonderwerp en samenstellen van de projectgroep (dagopleiding):
Indien de student uiterlijk in week 43 geen bachelorproefonderwerp en projectgroep heeft, kan de bachelorproef niet meer aangevat worden tijdens het huidige academiejaar.
Het opleidingshoofd kan, als voorzitter van de examencommissie, via deze regeling afwijken in bijzondere omstandigheden.
Bepalingen m.b.t. het zelfstandig zoeken van een bachelorproefonderwerp en samenstellen van de projectgroep (avondopleiding):
Enkel indien de student de online bevraging uiterlijk op de deadline heeft ingevuld, wordt er een onderwerp en projectgroep door de opleiding toegekend. Indien de student de bevraging niet uiterlijk op de deadline invult, zoekt hij zelfstandig een bachelorproefonderwerp en opdrachtgever.
Indien de student uiterlijk in week 43 geen bachelorproefonderwerp en (indien de bachelorproef in groep gemaakt wordt) projectgroep heeft, kan de bachelorproef niet meer aangevat worden tijdens het huidige academiejaar. Het opleidingshoofd kan, als voorzitter van de examencommissie, via deze regeling afwijken in bijzondere omstandigheden.
Bepalingen m.b.t. de werk- en projectvergaderingen:
De student is verplicht aanwezig op de werkvergaderingen en op de projectvergaderingen, zoals geroosterd op Webuntis of na overleg met de bachelorproefbegeleider en opdrachtgever. Tijdens deze gesprekken levert hij een actieve bijdrage. Na elk gesprek vult hij het logboek aan.
Bij gewettigde afwezigheid, zoals beschreven in het onderwijs- en examenreglement, volgt de student de procedure voor het melden en wettigen van afwezigheid zoals aangegeven in het onderwijs- en examenreglement en verwittigt hij de bachelorproefbegeleider en zijn medestudenten via e-mail ten laatste de dag van de werk- of projectvergadering. In geval van gewettigde afwezigheid, wordt de student op de hoogte gebracht van feedback door zijn medestudenten.
In geval van een ongewettigde afwezigheid op een werk- of projectvergadering worden 2 punten van de totaalscore op het olod afgetrokken. In geval de student ongewettigd afwezig is op alle werk- en projectvergaderingen, behaalt hij een score van 0/20 (nul op twintig) op het totale opleidingsonderdeel, conform de regels die hieromtrent zijn vastgelegd in de ECTS-fiche van het betreffende opleidingsonderdeel. Het opleidingshoofd kan, als voorzitter van de examencommissie, van deze regeling afwijken in bijzondere omstandigheden.
Bepalingen m.b.t. plagiaat:
Elk rapport wordt na indiening door de opleiding gecontroleerd op plagiaat (definitie: zie schrijf- en presenteerwijzer) via TurnItIn op Digitap. Plagiaat wordt beschouwd als examenfraude conform het onderwijs- en examenreglement. Indien na deze controle een vermoeden van plagiaat ontstaat, start de procedure rond examenfraude conform het onderwijs- en examenreglement.
Bepalingen m.b.t. het indienen van het rapport:
Bij het te laat indienen van het rapport, kan de student nog maar maximum 50% van de maximale score op het rapport behalen. Indien een rapport twee weken na de deadline of later wordt ingediend, wordt sowieso de score nul (0) toegekend voor het opleidingsonderdeel.
Indien het rapport niet tijdig op papier en/of via Digitap wordt ingediend, kan geen presentatie worden georganiseerd. De student behaalt dan de score nul (0) op de presentatie.
Bepaling van de eindscore:
De student wordt geëvalueerd op basis van het rapport, de posterpresentatie en de professionele basishouding. Let op: de opleiding behoudt steeds de eindverantwoordelijkheid over de eindscore.
-Rapport: 60%, waarvan:
Externe lezer: 20%
Interne lezer: 40%, waarvan 20% individuele score (10% methode, 10% resultaten) 20% groepsscore (10% abstract en inleiding, 10% discussie en conclusies)
-Posterpresentatie: 40% individuele score, waarvan:
Externe lezer: 15%
Interne lezer: 25%
-Professionele basishouding:
Indien student hieraan voldoet: +0,5 punten op totale score (met een maximale score van 20/20)
Indien student hier niet aan voldoet: -5 punten op totale score (met een minimale score van 0/20)
Een tweede examenkans is mogelijk voor dit olod. De toetsing in de tweede examenkans bestaat uit een beoordeling van de herwerking van het rapport uit de eerste examenperiode en de posterpresentatie. Indien de student niet slaagt omwille van de professionele basishouding, is een tweede examenkans niet mogelijk.