Artesis Plantijn Hogeschool Antwerpen
Gezondheid en Wetenschap
Production & Facility S432372/3387/2425/1/46
Studiegids

Production & Facility S4

32372/3387/2425/1/46
Academiejaar 2024-25
Komt voor in:
  • Bachelor in de voedings- en dieetkunde, trajectschijf 2
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang: 7 studiepunten
Men kan dit opleidingsonderdeel niet volgen binnen een
  • creditcontract.
  • examencontract (met het oog op het behalen van een creditbewijs).
  • examencontract (met het oog op het behalen van een diploma).
Co-titularis(sen): Aerts Ingrid, Bauwens Meghan, De Grim Joni, Van Den Bleeken Louis, Wintgens Barbara
Onderwijstalen: Nederlands
Kalender: Semester 2
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Mogelijke grensdata voor leerkrediet: 15.03.2025 (2de semester)
Tweede examenkans: niet mogelijk.
Delibereerbaarheid/tolereerbaarheid: Voor dit opleidingsonderdeel moet je slagen (wordt nooit gedelibereerd/getolereerd).
Totale studietijd: 182,00 uren

Volgtijdelijkheid

(simultaan te volgen met (Industriële) Productie S4 EN simultaan te volgen met Facilitair management S4 EN simultaan te volgen met Kwaliteitscontrole van de voeding S4).

Korte omschrijving

Een werkveld-gerelateerd project, gelinkt aan stage waarbij zowel individuele opdrachten als groepsopdrachten in het kader van Facilitair management S4 en (Industriële) Productie S4 moeten worden uitgevoerd in de loop van het semester.

OLR-Leerdoelen (lijst)

(zelf)reflectie
evalueert het resultaat van een actie
integreert feedback in eigen handelen
reageert flexibel bij problemen
grootkeuken en catering
implementeert kennis en inzichten bij de uitwerking van een project in een reële context conform de bedrijfsvoering van de cateraar.
genereert de nodige/vereiste documentatie/administratie: planning, rapportering, motivering, (werk-)documenten.
argumenteert over opties en keuzes op een kwaliteitsvolle wijze en met de nodige bewijsvoering
conceptualiseert een toepasbaar project in een reële context conform de bedrijfsvoering van de cateraar.
methodologie
pakt een complex project planmatig aan
samenwerken
geeft feedback aan (interne en externe) samenwerkingspartners
kiest het groepsbelang boven het eigenbelang
zet zich in voor het gemeenschappelijke doel
stakeholdergerichtheid
gaat professioneel om met alle (interne en externe) betrokkenen
evidence-based handelen
handelt evidence-based in de collectiviteitenstage

Leerinhoud

Dit thema-onderdeel bevat 1 grote uitdaging en een stage gekoppeld aan het thema Production & Facility S4. Observatie, analyse en reflectie van/bij de voedselproductie vanuit facilitair, voedingstechnisch en voedselveiligheids perspectief. Er moeten concrete verbetervoorstellen gegenereerd worden.

De student vindt de opdrachten en de semesterplanning van de leertaak op de digitap-cursus.

De algemene informatie over de leertaken/stage staat in de opleidingskaart voor studenten (ter beschikking via digitap).

Studiematerialen (tekst): Verplicht

Opleidingskaart.

Studiemateriaal van afgelopen en lopende semesters van de opleidingsonderdelen noodzakelijk om de opdrachten en de stage uit te voeren.

De opdrachtfiche van de leertaak wordt gepubliceerd op het digitaal platform Digitap.

Raadpleeg Digitap en/of het semesterboek om de workshops behorende tot deze leertaken te bekijken.

Nutritionele berekeningen gebeuren met de software Nutridiëtist. De leermiddelen bevatten de jaarlijkse licentie.

Onderwijsorganisatie

Werkvormen
Hoor- en/of werkcolleges12,00 uren
Vormen van groepsleren9,00 uren
Werkplekleren en/of stage112,00 uren
Werktijd buiten de contacturen49,00 uren

Toetsing (lijst)

Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
MomentVorm%Opmerking
Eerste examenperiodePortfolio100,00overzicht zie digitap cursus

Toetsing (tekst)

De procedure “Medische opvolging bij practicum en stage” zoals raadpleegbaar op het digitaal leerplatform moet worden nageleefd.

Voor de onderverdeling van de punten over de verschillende items, zie opleidingskaart.

 Het portfolio wordt opgevraagd voor evaluatie. Het niet ter beschikking stellen van het portfolio zal leiden tot een score 0/20 voor het volledige opleidingsonderdeel.

Afspraak over afwezigheid bij een ‘live’ uitdaging (dit gaat niet over de stage-uren): de student kan deze niet inhalen (en krijgt 0 indien er een deelpunt gekoppeld is aan deze uitdaging). De student vervangt de taak in het portfolio door een wettiging van de afwezigheid. De student contacteert de promotor van de uitdaging via mail om de afwezigheid te melden. De promotor geeft via mail antwoord over wat hij/zij als wettiging verwacht. De student voegt deze mail en de eventueel gevraagde extra wettiging in het portfolio toe in de plaats van de uitdaging. Alleen in het geval deze documenten ontbreken krijgt de student een minpunt van de portfolio-lezer.

Voor de stage geldt dat het stagecontract het rechtsgeldige document is voor alle praktische afspraken waaronder regelingen bij afwezigheid.

De student dient verplicht aanwezig te zijn tijdens alle activiteiten van het opleidingsonderdeel Production & Facility, in het bijzonder de activiteiten op de externe locatie (stage-uren).

De student dient alle voorziene stage-uren uit te voeren. De student dient een gemiste stagedag in te halen. De student neemt het initiatief om binnen de 3 kalenderdagen na een gemiste stagedag met de betrokken lectoren en de stageplaats de inhaaldag in te plannen indien het voor de stageplaats organisatorisch mogelijk is.

Deelname aan de stage is noodzakelijk om de door de opleiding vooropgestelde beroepscompetenties te kunnen ontwikkelen en toetsen. Voor dit opleidingsonderdeel wordt de beoordeling 0/20 toegekend bij afwezigheid vanaf 20% van de stage (vanaf de 4de gemiste stagedag).

Bij meerdere gewettigde afwezigheden contacteert de student het opleidingshoofd.