Academiejaar
2024-25
Komt voor in:
- Postgraduaat Muziek - jazz
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang:
12 studiepunten
Men kan dit opleidingsonderdeel niet volgen binnen een
- creditcontract.
- examencontract (met het oog op het behalen van een creditbewijs).
- examencontract (met het oog op het behalen van een diploma).
Titularis: Smedts Els
Andere co-titularis(sen): Lambert Anton
Onderwijstalen: Nederlands
Kalender: Academiejaar
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Volgtijdelijkheid
Op dit opleidingsonderdeel is er geen volgtijdelijkheid van toepassing.
Tweede examenkans: niet mogelijk.
Delibereerbaarheid: Voor dit opleidingsonderdeel moet je slagen (wordt nooit gedelibereerd).
Totale studietijd: 360,00 uren
Begincompetenties (tekst)
Beantwoorden aan de eindcompetenties van 'Ensemble 3 (jazz)'
Leerinhoud
In de ensembleles worden volgende aspecten van het samenspel verder uitgediept:
* Rol van eigen instrument t.o.v. andere instrumenten en in functie van het samenspel
* Interactie tussen de verschillende instrumenten
* Uitbouw eigen repertoire
* Groepsgeluid en -dynamiek
* Uit het hoofd spelen (auditieve en melodische geheugentraining)
* Persoonlijke stijlontwikkeling van de groep
* Prima vista in groep
* Het leren leiden van een groep
* Het trainen van podiumvastheid en podiumervaring
Toetsing (lijst)
Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
Eerste examenperiode | Beoordeling artistieke praktijk | 30,00 | |
Eerste examenperiode | Vaardigheidstoets artistiek in de examenreeks | 70,00 | |
Toetsing (tekst)
Evaluatievormen: Het examen bestaat uit een concert van het ensemble met een repertoire van 3 nummers. De student legt een examen af in januari en juni. Ieder examen telt voor de helft van het totaal aantal punten. 40% van de punten worden via permanente evaluatie gegeven en 60% op het examen zelf. De studenten die het ensemble vormen worden elk afzonderlijk beoordeeld. Studenten kunnen uitgesloten worden voor het examen als ze één derde van de lessen onwettig afwezig zijn.
Evaluatienormen: De student is geslaagd wanneer de verschillende elementen van het samenspel zoals opgesomd onder ‘competenties’ voldoende aanwezig zijn en het niveau van de uitvoering beantwoord aan de verschillende criteria om door te stromen naar het volgende studiejaar.
De student moet minstens 50% van het totaal aantal punten behalen.
Voor de studenten die aan het Blended Intensive Programme deelnemen, bestaat de toetsing voor dit opleidingsonderdeel uit twee delen, nl. deel 1) de evaluatie van de opdracht die de student aan AP uitvoert, en deel 2) de evaluatie van de opdracht die de student tijdens het Blended Intensive Programme uitvoert. Bij de berekening van het totale examenresultaat wordt het gewicht van de delen op voorhand afgesproken met de coordinator.