Changing Society29663/3422/2425/1/39
Studiegids

Changing Society

29663/3422/2425/1/39
Academiejaar 2024-25
Komt voor in:
  • Bachelor in de ergotherapie
    Keuzepakket:
    • Keuzepakket reeks 2
  • Vrije opleiding Hogeschool, trajectschijf 3
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang: 3 studiepunten
Co-titularis(sen): Sanders Ingrid, Van Geel Sven
Onderwijstalen: Engels
Kalender: Semester 2
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Mogelijke grensdata voor leerkrediet: 15.03.2025 (2de semester)
Tweede examenkans: niet mogelijk.
Delibereerbaarheid: Voor dit opleidingsonderdeel moet je slagen (wordt nooit gedelibereerd).
Totale studietijd: 162,00 uren

Volgtijdelijkheid

Op dit opleidingsonderdeel is er geen volgtijdelijkheid van toepassing.

Begincompetenties (tekst)

Zie volgtijdelijkheid.

Vermits de volledige module in het Engels wordt georganiseerd, is voldoende beheersing van de Engelse taal (B2) aanbevolen.

Eindcompetenties (lijst)

The student uses the biopsychosocial framework to describe the question of clients.
The student promotes the holistic view in interprofessional meetings.
The student explains and applies core competencies - including tasks, roles and functions in the interaction with other professions in inter-disciplinary and cross-sectoral contexts.
The student plans and coordinates efforts in an interdisciplinary team with respect for and recognition of the various professions’ responsibilities and competences.
The student communicates within an interdisciplinary team - including communicating the possible contribution from your own field, in an interdisciplinary teamwork.
The student explores and compares health care and welfare organisation(s) in a metropolitan context.
The student pays attention to multicultural issues and vulnerable target groups.
The student is able to describe the professional role.

Leerinhoud

Learning contents

  1. The student explains and applies core competencies - including tasks, roles and functions in the interaction with other professions in inter-disciplinary and cross-sectoral contexts.
  2. The student plans and coordinates efforts in an interdisciplinary team with respect for and recognition of the various professions’ responsibilities and competences.
  3. The student communicates within an interdisciplinary team - including communicating the possible contribution from your own field, in an interdisciplinary teamwork.
  4. The student explores and compares health care and welfare organisation(s) in a metropolitan context.
  5. The student pays attention to multicultural issues and vulnerable target groups.
  6. The student is able to describe the professional role.

Programme of the module: see https://www.ap.be/node/5156

Studiematerialen (tekst): Verplicht

https://uasjournal.fi/in-english/oamk-labs-practices-for-bridging-work-life-21th-century-skills-and-higher-education/ 

For Belgian students:

Tsakitzidis, G.; Van Royen, P. (2018) Leren interprofessioneel samenwerken in de gezondheidszorg, Van In

For Danish students:

Højholt, Andy (2016) Tværprofessionelt samarbejde i teori og praksis (2. udg.). København: Hans Reitzels Forlag. S. 59-81.

Onderwijsorganisatie

Werkvormen
Vormen van groepsleren64,00 uren
Werktijd buiten de contacturen98,00 uren

Toetsing (lijst)

Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
MomentVorm%Opmerking
Tweede examenperiodePortfolio100,00

Toetsing (tekst)

De kosten verbonden aan de verplichte leeractiviteit vallen volledig ten laste van de student. De student is vrij in zijn keuze van internationale leeractiviteit.