Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang:
6 studiepunten
Men kan dit opleidingsonderdeel niet volgen binnen een
- creditcontract.
- examencontract (met het oog op het behalen van een creditbewijs).
- examencontract (met het oog op het behalen van een diploma).
Co-titularis(sen): De Schepper Nathalie, Soudyn Mireille
Onderwijstalen: Nederlands
Kalender: Module 1
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Volgtijdelijkheid
Op dit opleidingsonderdeel is er geen volgtijdelijkheid van toepassing.
Tweede examenkans: niet mogelijk.
Delibereerbaarheid: Dit opleidingsonderdeel komt in aanmerking voor deliberatie onder de voorwaarden van de opleiding waarvoor je bent ingeschreven.
Totale studietijd: 151,00 uren
Korte omschrijving
Portfolio met resultaten van het marktonderzoek.
OLR-Leerdoelen (lijst)
De student spot opportuniteiten voor het eigen bedrijf en weet deze snel te valideren in de markt.
De student beheerst een scala aan ideation technieken en past deze toe in verschillende lagen van het businessmodel. |
De student voert doelgericht marktonderzoek uit met de lean startup methode als leidraad. |
De student interpreteert, evalueert en bespreekt de resultaten uit het marktonderzoek en past het door hen ontwikkelde product of de door hen ontwikkelde dienst aan indien nodig. |
De student handelt vanuit een klant- en servicegerichte visie.
De student identificeert afgebakende doelgroep(en). |
De student maakt analyses op basis van kwantitatieve en kwalitatieve data.
De student screent concurrenten en alternatieven aan de hand van marktanalyses en geeft de eigen positie hierin weer in een digitale template. |
De student werkt zelfstandig, proactief en oplossingsgericht en neemt verantwoordelijkheid voor de eigen professionele ontwikkeling.
De student gaat proactief op zoek naar individuen uit de doelgroep om te bevragen. |
De student start een rendabele onderneming op.
De student realiseert duurzame & innovatieve oplossingen t.a.v. problemen. |
Leerinhoud
Tijdens dit onderdeel gaan we dieper in op het genereren en aftoetsen van nieuwe business concepten.
We leggen ons hierbij toe op een aantal essentials zoals: design thinking, the lean start-up, cross-industry thinking.
Op het einde van dit onderdeel heb je jouw concept afgetoetst en vertrek je met een sterke basis om je idee te onderbouwen met een business model.
Toetsing (lijst)
Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
Eerste examenperiode | Projectopdracht | 100,00 | zie Digitap voor verdere instructies |