Artesis Plantijn Hogeschool Antwerpen
Business en Recht
Go-to-market37945/3405/2425/1/58
Studiegids

Go-to-market

37945/3405/2425/1/58
Academiejaar 2024-25
Komt voor in:
  • Postgraduaat ondernemen
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang: 6 studiepunten
Men kan dit opleidingsonderdeel niet volgen binnen een
  • creditcontract.
  • examencontract (met het oog op het behalen van een creditbewijs).
  • examencontract (met het oog op het behalen van een diploma).
Co-titularis(sen): De Schepper Nathalie, Soudyn Mireille
Onderwijstalen: Nederlands
Kalender: Module 3
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).

Volgtijdelijkheid

Op dit opleidingsonderdeel is er geen volgtijdelijkheid van toepassing.
Tweede examenkans: niet mogelijk.
Delibereerbaarheid: Dit opleidingsonderdeel komt in aanmerking voor deliberatie onder de voorwaarden van de opleiding waarvoor je bent ingeschreven.
Totale studietijd: 158,00 uren

Korte omschrijving

Lesthema's: 

1. Entry strategies 

2. Branding en marketing 

3. Sales 

4. Pricing 

5. Pitching- en presentatietechnieken 

OLR-Leerdoelen (lijst)

De student communiceert schriftelijk en mondeling op een professionele en overtuigende wijze over zijn eigen bedrijf.
De student schrijft een overtuigende pitch over zijn concept voor verschillende doelgroepen.
De student beargumenteert de value proposition van zijn bedrijf in heldere, wervende taal.
De student handelt vanuit een klant- en servicegerichte visie.
De student stelt een customer journey op waarbij hij aantoont hoe klanten via touchpoints begeleid worden in hun aankoop.

Leerinhoud

In dit onderdeel duiken we in de entry strategy van jouw onderneming. 

We kijken naar de branding, marketing en sales en welke markten je zal benaderen. 

We werpen ook een eerste blik op pitching- en presentatietechnieken en leggen de brug naar salesgesprekken. 

Onderwijsorganisatie

Werkvormen
Hoor- en/of werkcolleges12,00 uren
Practicum en/of oefeningen6,00 uren
Werktijd buiten de contacturen140,00 uren

Toetsing (lijst)

Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
MomentVorm%Opmerking
Eerste examenperiodeVaardigheidstoets permanent tijdens de lesweken (Permanente evaluatie)60,00Customer journey met sales en marketing approach
Eerste examenperiodeVaardigheidstoets permanent tijdens de lesweken (Permanente evaluatie)40,00Investeerderspitch + Q&A met jury