Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang:
6 studiepunten
Men kan dit opleidingsonderdeel niet volgen binnen een
- creditcontract.
- examencontract (met het oog op het behalen van een creditbewijs).
- examencontract (met het oog op het behalen van een diploma).
Co-titularis(sen): El Majdoub Said, Pieters Sara, Soudyn Mireille, Van den Brande Kirby
Onderwijstalen: Nederlands
Kalender: Module 4
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Volgtijdelijkheid
Op dit opleidingsonderdeel is er geen volgtijdelijkheid van toepassing.
Tweede examenkans: niet mogelijk.
Delibereerbaarheid: Dit opleidingsonderdeel komt in aanmerking voor deliberatie onder de voorwaarden van de opleiding waarvoor je bent ingeschreven.
Totale studietijd: 156,00 uren
Korte omschrijving
Lesthema's:
Netwerken
Merkindentiteit
Financieel plan + funding
Juridische basis
OLR-Leerdoelen (lijst)
De student selecteert, bepaalt en realiseert strategische doelstellingen binnen zijn eigen onderneming.
De student werkt een sales- en marketingplan uit met concrete doelstellingen. |
De student stelt KPI's op in het kader van toekomstige groei. |
De student bouwt zelf een netwerk uit, werkt constructief samen met stakeholders en zet de krijtlijnen uit voor verschillende taken en rollen binnen het eigen bedrijf.
De student analyseert, denkt kritisch en houdt rekening met verschillende perspectieven. |
De student bouwt een waardevol netwerk op door deel te nemen aan netwerkevenementen |
De student zoekt op een professionele manier contact met mentoren en experten. |
De student identificeert key partners om zijn businessconcept te versterken en onderhandelt mogelijke contracten/samenwerkingen met stakeholders. |
De student stelt een starterscharter op voor het bedrijf. |
De student maakt analyses op basis van kwantitatieve en kwalitatieve data.
De student stelt een financieel plan op aan de hand van een bottom-up analyse |
De student werkt zelfstandig, proactief en oplossingsgericht en neemt verantwoordelijkheid voor de eigen professionele ontwikkeling.
De student stelt een document samen over zijn financieringsnood op basis van de verkregen informatie van stakeholders. |
Leerinhoud
In dit onderdeel stellen de studenten een financieel plan op voor hun bedrijf en gaan ze op zoek naar de meest ideale manier om kapitaal aan te trekken.
Toetsing (lijst)
Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
Eerste examenperiode | Portfolio | 10,00 | Netwerkevenementen bezoeken en in kaart brengen. |
Eerste examenperiode | Praktijkbeoordeling in een professionele context | 30,00 | Beoordeling coaches en mentoren van de professionele relaties van de student-ondernemer. |
Eerste examenperiode | Projectopdracht | 40,00 | Financieel plan en financiƫle onepager + analyse van de fundingvormen voor hun bedrijf. |
Eerste examenperiode | Vaardigheidstoets permanent tijdens de lesweken (Permanente evaluatie) | 20,00 | Sales- en marketingplan |