Artesis Plantijn Hogeschool Antwerpen
Media, Design en IT
Worklab 3: implementation & planning39546/3370/2425/1/29
Studiegids

Worklab 3: implementation & planning

39546/3370/2425/1/29
Academiejaar 2024-25
Komt voor in:
  • Bachelor in de communicatie, trajectschijf 2
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang: 3 studiepunten
Men kan dit opleidingsonderdeel niet volgen binnen een
  • examencontract (met het oog op het behalen van een creditbewijs).
  • examencontract (met het oog op het behalen van een diploma).
Co-titularis(sen): Marain Frederik, Orlent Indra, Robijns Iris, Van den Bulck Helga, van Varik Mark, Verstraeten Bart
Onderwijstalen: Nederlands
Kalender: Semester 2
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Mogelijke grensdata voor leerkrediet: 15.03.2025 (2de semester)
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Delibereerbaarheid/tolereerbaarheid: Voor dit opleidingsonderdeel moet je slagen (wordt nooit gedelibereerd/getolereerd).
Totale studietijd: 78,00 uren

Volgtijdelijkheid

(simultaan te volgen met Conceptontwikkeling OF geslaagd voor Conceptontwikkeling) EN (simultaan te volgen met Employee communication OF geslaagd voor Employee communication OF geslaagd voor Interne communicatie) EN (simultaan te volgen met On- & offline mediaplanning OF geslaagd voor On- & offline mediaplanning OF geslaagd voor Mediaplanning) EN (simultaan te volgen met Intercultural & professional skills abroad (English) OF geslaagd voor Intercultural & professional skills abroad (English) OF geslaagd voor Mobiliteit: French mobility 2CC OF geslaagd voor Mobiliteit: French mobility 2 PRV OF geslaagd voor Mobility 2 Engels OF geslaagd voor Mobility 2 Engels) EN (simultaan te volgen met Media & maatschappij OF geslaagd voor Media & maatschappij) EN (simultaan te volgen met Visual content creation OF geslaagd voor Visual content creation) EN (simultaan te volgen met Copy & communicatie OF geslaagd voor Copy & communicatie OF geslaagd voor Communicatietraining Nederlands OF geslaagd voor Communicatietraining Nederlands).

Korte omschrijving

Je gaat aan de slag met een bepaalde strategie. Je brengt tactische oplossingen aan en komt zo tot een definitieve strategie en mediaplan.

OLR-Leerdoelen (lijst)

Je hebt zicht op de maatschappelijke context waarbinnen communicatie plaatsvindt, kan de maatschappelijke en juridische implicaties van communicatie-vormen en -uitingen inschatten en handelt volgens de professionele ethiek.
Je werkt in groep een geïntegreerd communicatieplan uit.
Je implementeert verschillende communicatiestrategieën overeenkomstig de strategische keuzes.
Je ontwikkelt mediakeuzestrategieën.
Je zoekt uit wat de mediakeuzestrategie betekent voor het mediabuyingsproces.
Je stelt een contentkalender op, op basis van je gekozen digitale strategie.
Je berekent het budget voor de verschillende mediakanalen.
Je bewaakt de synergie en de consistentie tussen de verschillende communicatiestrategieën voor het bedrijf en/of het merk.
Je bedenkt reputatiebevorderende acties bij het opstellen van een campagneplan rond een specifieke probleemstelling.
Je bedenkt passende concepten, die afgeleiden zijn van het 'big idea', voor de diverse strategische keuzes.
Je schrijft vlotte, correcte en goed gestructureerde Nederlandstalige informatieve en persuasieve communicatieboodschappen waarbij de invalshoek, de inhoud, de opbouw, de woordkeuze en de toon passen bij het medium, de boodschap en de doelgroep.
Je formuleert heldere instructies.
Je schat met regelmaat je eigen kennen en kunnen realistisch in en analyseert persoonlijke leerbehoeften. Je gaat op zoek naar (leer)kansen om de eigen competenties te verbreden en te verrijken.
Je grijpt kansen om je professionele competenties te verbreden en versterken binnen een gecontroleerde en vertrouwde context.

Leerinhoud

- Conceptontwikkeling 

- Tactische mediakeuze

- Contentkalender

- Mediaflow 

- Budgetplanning Media 

Studiematerialen (lijst)

StudiewijzerVerplicht
Online leermateriaal op DigitapVerplicht

Onderwijsorganisatie

Werkvormen
Hoor- en/of werkcolleges2,00 uren
Practicum en/of oefeningen36,00 uren
Vormen van groepsleren22,00 uren
Werktijd buiten de contacturen18,00 uren

Toetsing (lijst)

Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
MomentVorm%Opmerking
Eerste examenperiodeProjectopdracht50,00Facet strategie. Zie studiewijzer voor meer info.
Eerste examenperiodeProjectopdracht25,00Facet conceptontwikkeling. Zie studiewijzer voor meer info.
Eerste examenperiodeProjectopdracht25,00Facet mediaplanning. Zie studiewijzer voor meer info.
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
MomentVorm%Opmerking
Tweede examenperiodeProjectopdracht50,00Facet strategie. Zie studiewijzer voor meer info.
Tweede examenperiodeProjectopdracht25,00Facet conceptontwikkeling. Zie studiewijzer voor meer info.
Tweede examenperiodeProjectopdracht25,00Facet mediaplanning. Zie studiewijzer voor meer info.

Toetsing (tekst)

Als de student in de eerste examenperiode voor dit opleidingsonderdeel als geheel niet slaagt, wordt het cijfer van het deelexamen waarvoor de student minstens 10 op 20 behaalde, overgedragen naar de tweede examenperiode waardoor dit deelexamen dus niet kan worden hernomen. Deelexamens waarvoor de student in de eerste examenperiode minder dan 10 op 20 behaalde, worden hernomen in de tweede examenperiode.

Verplichte aanwezigheid is nodig tijdens de lesactiviteiten.

Er wordt een 0 gegeven op het deelexamen indien de student 5 of meer dagdelen ongewettigd of gewettigd afwezig is op semesterbasis. Een worklab bestaat gemiddeld uit 4 dagdelen per lesweek.