Academiejaar
2024-25
Komt voor in:
- Graduaat digitale vormgeving, trajectschijf 1
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang:
3 studiepunten
Men kan dit opleidingsonderdeel niet volgen binnen een
- examencontract (met het oog op het behalen van een creditbewijs).
- examencontract (met het oog op het behalen van een diploma).
Titularis: Goedemé Lien
Andere co-titularis(sen): Yperzeele Saskia
Onderwijstalen: Nederlands
Kalender: Semester 2
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Volgtijdelijkheid
Op dit opleidingsonderdeel is er geen volgtijdelijkheid van toepassing.
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Tolereerbaarheid: Dit opleidingsonderdeel komt in aanmerking voor tolerantie onder de voorwaarden van de opleiding waarvoor je bent ingeschreven.
Totale studietijd: 78,00 uren
Korte omschrijving
In het opleidingsonderdeel creative content skills volg je hoe een social media campagne tot stand komt, welke keuzes gemaakt kunnen worden, en hoe een merk zijn identiteit uitstraalt via zijn content.
OLR-Leerdoelen (lijst)
Inleven & creëren
Je ontwikkelt vaardigheden om de doelgroep van een campagne te analyseren. |
Je ontwikkelt vaardigheden om het geschikte platform en het geschikte moment te bepalen om een socialmediapost te verspreiden (contentplanning). |
Je ontwikkelt vaardigheden om de aandacht te trekken met een socialmediapost. |
Je ontwikkelt vaardigheden om een onderwerp voor een socialmediapost te bedenken. |
Je ontwikkelt vaardigheden om een boodschap door een combinatie van tekst en beeld vorm te geven. |
Je ontwikkelt vaardigheden om een merk tot leven te brengen via een tone of voice. |
Realiseren & beheren
Je ontwikkelt begrip voor het belang van social media monitoring. |
Je ontwikkelt begrip voor de plaats van social media binnen een marketingcampagne. |
Je ontwikkelt vaardigheden om de meetresultaten van je socialmediacampagne te interpreteren. |
Persoonlijke groei & zelfreflectie
Je reflecteert over jouw voortgang door actief deel te nemen aan de lessen en de opdrachten van Creative Content Skills. |
Leerinhoud
Volgende onderwerpen komen o.a. aan bod:
- Brand identity
- Tone of voice
- Storytelling
- Content en copy creation
- Mediaplatformen en formaten
- Vooronderzoek, contentplanning en resultatenonderzoek
Studiematerialen (tekst): Verplicht
- Online leermateriaal op Digitap
- Studiewijzer
- Adobe Creative Cloud
- LinkedIn Learning
Toetsing (lijst)
Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
Eerste examenperiode | Reflectieopdracht permanent tijdens de lesweken (Permanente evaluatie) | 20,00 | |
Eerste examenperiode | Vaardigheidstoets permanent tijdens de lesweken (Permanente evaluatie) | 80,00 | |
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
Tweede examenperiode | Vaardigheidstoets in de examenreeks | 100,00 | digitaal |
Toetsing (tekst)
De totale examentijd voor de toets(en) bestaat uit de voorziene tijd voor deze toets plus ¼ extra examentijd – met een max. van 30 min. – voor alle studenten. De extra examentijd als individuele aanpassing is hierbij dus inbegrepen.
Voor de voorwaarden voor het inhalen van een afwezigheid op een (deel)examen binnen en buiten de examenreeksen: zie het onderwijs- en examenreglement.
Buiten de examenreeks geldt aanvullend nog het volgende:
- Niet elke evaluatieactiviteit kan ingehaald worden o.w.v. organisatorische of didactische redenen
- Lesactiviteit met verplichte aanwezigheid