Academiejaar
2024-25
Komt voor in:
- Graduaat digitale vormgeving, trajectschijf 1
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang:
6 studiepunten
Men kan dit opleidingsonderdeel niet volgen binnen een
- examencontract (met het oog op het behalen van een creditbewijs).
- examencontract (met het oog op het behalen van een diploma).
Titularis: Van Camp Serge
Andere co-titularis(sen): Goedemé Lien, Janse Myrthe, Moons Wouter, Verhaert Loes, Verreth Marijke, Yperzeele Saskia
Onderwijstalen: Nederlands
Kalender: Semester 2
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Volgtijdelijkheid
Op dit opleidingsonderdeel is er geen volgtijdelijkheid van toepassing.
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Tolereerbaarheid: Voor dit opleidingsonderdeel moet je slagen (wordt nooit getolereerd).
Totale studietijd: 156,00 uren
Korte omschrijving
In het opleidingsonderdeel WPL - Studio 2 gaat het werkplekleren van start in een on campus studio waarbij je een sociale mediacampagne voor een specifiek merk ontwerpt. Je maakt bovendien kennis met digital marketing en onderzoekt mediacampagnes en merken. Je ontwikkelt vaardigheden om de tone of voice van een bedrijf toe te passen, om klant- en doelgroepgericht te werken en om correct om te gaan met de juridische context van sociale media.
OLR-Leerdoelen (lijst)
Inleven & creëren
Je definieert de doelgroep, de boodschap en het medium van het aangeleverde concept. |
Je interpreteert een briefing of aangeleverd concept door deze te vertalen naar concrete projectdoelen en resultaten rekening houdend met de gestelde kwaliteitscriteria. |
Je ontwikkelt begrip over de tone of voice van een bedrijf of organisatie. |
Je ontwikkelt begrip over e-mailmarketing. |
Je ontwikkelt begrip over socialmediakanalen voor een bedrijf of een organisatie. |
Je geeft visueel vorm aan een socialmediacampagne a.d.h.v. een bestaande template binnen een bestaande visuele identiteit van een bedrijf of een organisatie. |
Je past de tone of voice van een bedrijf accuraat toe op visueel, tekstueel en inhoudelijk niveau. |
Realiseren & beheren
Je verzamelt informatie over de technische behoeften en wensen van de opdrachtgever. |
Je combineert efficiënt verschillende assets tot een functioneel geheel dat voldoet aan de technische vereisten van het medium. |
Organiseren & samenwerken
Je communiceert proactief en helder met het team over de voortgang van eigen taken en verantwoordelijkheden en vraagt bijsturing waar nodig. |
Je draagt verantwoordelijkheid voor eigen resultaten en benoemt de teamresultaten. |
Je onderzoekt op welke manier een aangeleverd concept uitgevoerd kan worden in functie van tijd en haalbaarheid. |
Je stelt realistische en haalbare deadlines op voor eigen taken en verantwoordelijkheden binnen de te ontwikkelen on- en offlinemedia. |
Je documenteert hoe je jezelf organiseert om de kwaliteit van het werk hoog te houden en met werkdruk om te gaan. |
Je communiceert doelgericht en gepast met intern belanghebbenden om de benodigde informatie te verzamelen voor de uitvoering van de opdracht. |
Je herkent voorbeelden van verbindend en inclusief communiceren. |
Je demonstreert de vaardigheid om actief te luisteren, waarbij aandacht wordt besteed aan non-verbale signalen en de boodschap van de spreker. |
Je hebt aandacht voor correct taalgebruik in mondelinge en schriftelijke communicatie. |
Je rapporteert over eigen resultaten en aandeel binnen het team. |
Leerinhoud
Volgende onderwerpen komen o.a. aan bod:
- digital marketing
- auteursrechten en privacy
- mediacampagnes en merken
- sociale mediacampagnes
Studiematerialen (tekst): Verplicht
- Online leermateriaal op Digitap
- Studiewijzer
- Adobe Creative Cloud
- LinkedIn Learning
Toetsing (lijst)
Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
Eerste examenperiode | Projectopdracht | 80,00 | |
Eerste examenperiode | Reflectieopdracht permanent tijdens de lesweken (Permanente evaluatie) | 20,00 | |
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
Tweede examenperiode | Projectopdracht | 80,00 | |
Tweede examenperiode | Reflectieopdracht in de examenreeks | 20,00 | |
Toetsing (tekst)
De totale examentijd voor de toets(en) bestaat uit de voorziene tijd voor deze toets plus ¼ extra examentijd – met een max. van 30 min. – voor alle studenten. De extra examentijd als individuele aanpassing is hierbij dus inbegrepen.
Voor de voorwaarden voor het inhalen van een afwezigheid op een (deel)examen binnen en buiten de examenreeksen: zie het onderwijs- en examenreglement.
Buiten de examenreeks geldt aanvullend nog het volgende:
- Niet elke evaluatieactiviteit kan ingehaald worden o.w.v. organisatorische of didactische redenen
- Lesactiviteit met verplichte aanwezigheid