Artesis Plantijn Hogeschool Antwerpen
Media, Design en IT
Expert Class Brand Experience38182/3376/2425/1/74
Studiegids

Expert Class Brand Experience

38182/3376/2425/1/74
Academiejaar 2024-25
Komt voor in:
  • Bachelor in de grafische en digitale media, trajectschijf 3
    Keuzeoptie:
    • Lab vanaf jaar 2 sem 4: BDL
    Keuzepakket:
    • Keuzepakket 3 GDM Uitdovend
    • Keuzepakket verkort traject
In andere opleidingen:
  • Bachelor in de grafische en digitale media als Expert Class Brand Experience_GMT
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang: 6 studiepunten
Men kan dit opleidingsonderdeel niet volgen binnen een
  • creditcontract.
  • examencontract (met het oog op het behalen van een creditbewijs).
  • examencontract (met het oog op het behalen van een diploma).
Titularis: Druyts Stijn (eng)
Andere co-titularis(sen): Draulans Frederik (eng)
Onderwijstalen: Engels
Kalender: Semester 1
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Mogelijke grensdata voor leerkrediet: 15.10.2024 (1ste semester)
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Delibereerbaarheid/tolereerbaarheid: Dit opleidingsonderdeel komt in aanmerking voor deliberatie/tolerantie onder de voorwaarden van de opleiding waarvoor je bent ingeschreven.
Totale studietijd: 156,00 uren

Volgtijdelijkheid

Op dit opleidingsonderdeel is er geen volgtijdelijkheid van toepassing.

Korte omschrijving

Binnen Expertclass ‘Brand Experience Design’ focussen we op de 3-dimensionale ervaringen die deel uitmaken van brands en branding. Door diverse lezingen, case studies, gastsprekers/brand innovators en site-visits worden gaan we dieper in op wat er zich vandaag de dag afspeelt op het gebied van Retail (brand) design, event design, workplace design, beurs standen, tentoonstellingen. We besteden ook aandacht over hoe brands te werk gaan in de Metaverse en we kijken wat deze Digitale 3D ruimte in de toekomst voor merken kan betekenen.

OLR-Leerdoelen (lijst)

Understand
Je kan vlot communiceren met specialisten uit het werkveld in het juiste jargon.
Je bent vertrouwd met de aanpak van vooruitstrevende agencies en brands op het gebied van Brand Experience.
Je verricht relevant onderzoek naar baanbrekend werk op het gebied van Brand Experience Design.
Explore
Je verkent de grenzen van hoe een een brand met het ruimtelijke aspect kan omgaan.
Materialize
Je kan een 2D identiteit naar een ruimtelijke 3D ervaring vertalen volgens de verwachtingen van de klant.
Je kan een ruimtelijke 3D ervaring visueel vormgeven op professioneel niveau.

Leerinhoud

De volgende onderwerpen komen in dit olod aan bod:

  • Retail (brand) design
  • Event design
  • Workplace design
  • Tradeshows
  • Exhibition design
  • De Metaverse

Studiematerialen (tekst): Verplicht

  • Online leermateriaal op Digitap
  • Studiewijzer
  • Adobe Creative Cloud
  • LinkedIn Learning
  • Diverse mediabronnen
  • Binnen dit opleidingsonderdeel is er nog een bijkomende kost mogelijk voor een museum-, beurs- of eventbezoek met evt. vervoersonkosten, software plugins, digitale prints en basis tekenmateriaal.

Onderwijsorganisatie

Werkvormen
Practicum en/of oefeningen36,00 uren
Werktijd buiten de contacturen120,00 uren

Toetsing (lijst)

Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
MomentVorm%Opmerking
Eerste examenperiodeKennis- en inzichtstoets in de examenreeks50,00digitaal
Eerste examenperiodeVaardigheidstoets in de examenreeks50,00
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
MomentVorm%Opmerking
Tweede examenperiodeKennis- en inzichtstoets in de examenreeks50,00digitaal
Tweede examenperiodeVaardigheidstoets in de examenreeks50,00

Toetsing (tekst)

  • De totale examentijd voor de toets(en) bestaat uit de voorziene tijd voor deze toets plus ¼ extra examentijd – met een max. van 30 min. – voor alle studenten. De extra examentijd als individuele aanpassing is hierbij dus inbegrepen.
  • Voor de voorwaarden voor het inhalen van een afwezigheid op een (deel)examen binnen en buiten de examenreeksen: zie het onderwijs- en examenreglement.
  • Als de student in de eerste examenperiode voor dit opleidingsonderdeel als geheel niet slaagt, wordt het cijfer van het deelexamen waarvoor de student minstens 10 op 20 behaalde, overgedragen naar de tweede examenperiode waardoor dit deelexamen dus niet kan worden hernomen. Deelexamens waarvoor de student in de eerste examenperiode minder dan 10 op 20 behaalde, worden hernomen in de tweede examenperiode.
  • Buiten de examenreeks geldt aanvullend nog het volgende:
    • Niet elke evaluatieactiviteit kan ingehaald worden o.w.v. organisatorische of didactische redenen