Artesis Plantijn Hogeschool Antwerpen
Media, Design en IT
Expert Class English for Creatives38178/3376/2425/1/35
Studiegids

Expert Class English for Creatives

38178/3376/2425/1/35
Academiejaar 2024-25
Komt voor in:
  • Bachelor in de grafische en digitale media, trajectschijf 3
    Keuzepakket:
    • Keuzepakket 3 GDM Uitdovend
    • Keuzepakket verkort traject
In andere opleidingen:
  • Bachelor in de grafische en digitale media als Expert Class English for Creatives_GDM
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang: 6 studiepunten
Men kan dit opleidingsonderdeel niet volgen binnen een
  • creditcontract.
  • examencontract (met het oog op het behalen van een creditbewijs).
  • examencontract (met het oog op het behalen van een diploma).
Titularis: Yperzeele Saskia
Onderwijstalen: Engels
Kalender: Semester 1
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Mogelijke grensdata voor leerkrediet: 15.10.2024 (1ste semester)
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Delibereerbaarheid/tolereerbaarheid: Dit opleidingsonderdeel komt in aanmerking voor deliberatie/tolerantie onder de voorwaarden van de opleiding waarvoor je bent ingeschreven.
Totale studietijd: 156,00 uren

Volgtijdelijkheid

Op dit opleidingsonderdeel is er geen volgtijdelijkheid van toepassing.

Korte omschrijving

In dit olod leer je ontwerpen bespreken en presenteren in het Engels. Je bouwt ervaring op in mondelinge en schriftelijke communicatie met klanten. Je specialiseert verder in de typische informatie die circuleert in de toekomstige beroepscontext via luister-, spreek-, lees- en schrijfoefeningen.
Tijdens de hoor- en werkcolleges worden je algemene, commerciële, grafische en multimediale woordenschat en vakterminologie in het Engels verder uitgebreid.

Opgelet: Enkel studenten met een ERK-niveau B2 (op vaardigheden, grammatica en woordenschat) worden toegelaten tot deze expert cursus.

OLR-Leerdoelen (lijst)

Communiceren
Je past de kennis van grammatica (Europees niveau B2/C1) toe in geschreven en gesproken contexten in het Engels.
Je gebruikt vakspecifieke woordenschat Engels in geschreven en gesproken contexten.
Je gebruikt zakelijke, professionele woordenschat Engels in geschreven contexten.
Je begrijpt meer complexe inhoud in geschreven teksten m.b.t. het crossmediale landschap en zakelijke en professionele contexten.
Je begrijpt meer complexe inhoud in auditieve en audiovisuele bronnen m.b.t. het crossmediale landschap en zakelijke en professionele contexten.
Je analyseert geschreven bronnen om de tekstuele kenmerken ervan te achterhalen.
Je gebruikt de kennis rond teksttypes om zelf zakelijke teksten te creƫren.
Je beoordeelt verschillende ontwerpen tijdens een mondelinge presentatie.
Je gebruikt adequaat argumenten in geschreven en gesproken contexten.

Leerinhoud

Volgende onderwerpen komen aan bod:

  • Grammar for experts
  • Business vocabulary
  • Domain-specific vocabulary
  • Text analysis
  • Productive skills
  • Perceptive skills

Studiematerialen (tekst): Verplicht

  • Online leermateriaal op Digitap
  • Studiewijzer
  • LinkedIn Learning
  • Diverse mediabronnen

Onderwijsorganisatie

Werkvormen
Hoor- en/of werkcolleges36,00 uren
Werktijd buiten de contacturen120,00 uren

Toetsing (lijst)

Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
MomentVorm%Opmerking
Eerste examenperiodeVaardigheidstoets permanent tijdens de lesweken (Permanente evaluatie)100,00
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
MomentVorm%Opmerking
Tweede examenperiodeVaardigheidstoets in de examenreeks100,00

Toetsing (tekst)

De totale examentijd voor de toets(en) bestaat uit de voorziene tijd voor deze toets plus ¼ extra examentijd – met een max. van 30 min. – voor alle studenten. De extra examentijd als individuele aanpassing is hierbij dus inbegrepen.

Voor de voorwaarden voor het inhalen van een afwezigheid op een (deel)examen binnen en buiten de examenreeksen: zie het onderwijs- en examenreglement.

Buiten de examenreeks geldt aanvullend nog het volgende:

  • Niet elke evaluatieactiviteit kan ingehaald worden o.w.v. organisatorische of didactische redenen