Artesis Plantijn Hogeschool Antwerpen
Media, Design en IT
Mindset & Skills Studio III35167/3376/2425/1/93
Studiegids

Mindset & Skills Studio III

35167/3376/2425/1/93
Academiejaar 2024-25
Komt voor in:
  • Bachelor in de grafische en digitale media, trajectschijf 3
In andere opleidingen:
  • Bachelor in de grafische en digitale media als Mindset & Skills Studio III_GDM
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang: 3 studiepunten
Men kan dit opleidingsonderdeel niet volgen binnen een
  • creditcontract.
  • examencontract (met het oog op het behalen van een creditbewijs).
  • examencontract (met het oog op het behalen van een diploma).
Co-titularis(sen): De Vuyst Marijke, De Wit Eveline, Goedemé Lien, Stoops Tim, Yperzeele Saskia
Onderwijstalen: Nederlands
Kalender: Semester 1
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Mogelijke grensdata voor leerkrediet: 15.10.2024 (1ste semester)
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Delibereerbaarheid/tolereerbaarheid: Dit opleidingsonderdeel komt in aanmerking voor deliberatie/tolerantie onder de voorwaarden van de opleiding waarvoor je bent ingeschreven.
Totale studietijd: 78,00 uren

Volgtijdelijkheid

Op dit opleidingsonderdeel is er geen volgtijdelijkheid van toepassing.

Korte omschrijving

In dit olod helpen we jou verder met de laatste stappen in de zoektocht naar je stageplaats. Zo heb jij tijdig je contract en administratie op orde.

Je sleutelt aan je onderzoeksvaardigheden en gaat aan de slag met theoretische kadering en praktische oefeningen zodat databanken, bronvermeldingen e.d. geen geheimen meer voor jou hebben. Met de stage voor de deur neem je tijdens de lessen je softskills onder de loep.

Tegen het einde van dit olod kan jij ook met veel zelfvertrouwen je lab V presenteren want in de lessen delen we tips rond professioneel presenteren. Je stelt je presentatieskills verder scherp en we trainen jou op het argumenteren van ontwerpkeuzes.

OLR-Leerdoelen (lijst)

Understand
Je beoordeelt bronnen op kwaliteit, bruikbaarheid en betrouwbaarheid.
Je vermeldt bronnen volgens de geldende norm (APA).
Professionaliseren
Je grijpt de leerkansen die geboden worden door de lesmomenten, coachings, workshops en GDM Live.
Je geeft en ontvangt peerfeedback die jou in staat stelt om je opdrachten te verbeteren.
Communiceren
Je neemt een live publiek mee doorheen de verschillende stappen van jouw ontwerpproces tijdens een overtuigende presentatie van een projectopdracht.
Je schrijft vlot, correct en goed gestructureerd Nederlands waarbij de inhoud, de opbouw, de woordkeuze en de toon passen bij het medium, de boodschap en de doelgroep.
Je spreekt vlot en correct Nederlands waarbij de inhoud, de opbouw, de woordkeuze en de toon passen bij het medium, de boodschap en de doelgroep.
Je levert professioneel presentatiemateriaal op dat past bij de boodschap en de doelgroep.

Leerinhoud

Volgende topics komen aan bod:

  • bronnenonderzoek en rapportage (o.a. APA-normen)
  • professioneel presentatiemateriaal
  • presenteren en argumenteren
  • andere softskills die van pas komen tijdens je stage

Studiematerialen (tekst): Verplicht

  • Online leermateriaal op Digitap
  • Studiewijzer
  • Adobe Creative Cloud
  • LinkedIn Learning
  • Diverse mediabronnen

Onderwijsorganisatie

Werkvormen
Hoor- en/of werkcolleges4,00 uren
Practicum en/of oefeningen16,00 uren
Werktijd buiten de contacturen58,00 uren

Toetsing (lijst)

Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
MomentVorm%Opmerking
Eerste examenperiodeVaardigheidstoets permanent tijdens de lesweken (Permanente evaluatie)100,00
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
MomentVorm%Opmerking
Tweede examenperiodeVaardigheidstoets in de examenreeks100,00

Toetsing (tekst)

De totale examentijd voor de toets(en) bestaat uit de voorziene tijd voor deze toets plus ¼ extra examentijd – met een max. van 30 min. – voor alle studenten. De extra examentijd als individuele aanpassing is hierbij dus inbegrepen.

Voor de voorwaarden voor het inhalen van een afwezigheid op een (deel)examen binnen en buiten de examenreeksen: zie het onderwijs- en examenreglement.

Buiten de examenreeks geldt aanvullend nog het volgende:

  • Niet elke evaluatieactiviteit kan ingehaald worden o.w.v. organisatorische of didactische redenen