• Powerpoints die gebruikt zijn tijdens de 4 lessen
• Boeken
Jehaes, A. (2018). Veerkrachtig voor de klas. Oplossingsgericht werken met je sterktes. Brussel: Uitgeverij Politeia nv.
Copejans, A. (2018). Perfection is a bitch. Witsand Uitgevers.
Copjans, A. (2019). Veerkracht in onderwijs. Voor meer welbevinden aan beide kanten van de lessenaar. Witsand Uitgevers.
Mouton, N. (2023). Zelfzorg is het begin van alles. Tielt: Uitgeverij Lannoo.
Van Essen, I. (2019). Communicatie zonder frustratie in het onderwijs. Tielt: Uitgeverij Lannoo nv.
Stephen W. Porges. (2019). De polyvagaaltheorie. Uitgeverij Akasha.
Portzky, M. (2015). Veerkracht, Onze natuurlijke weerstand tegen een leven vol stress. Witsans Uitgevers.
Van Groningen, F. (2022). Voelen zonder filter. Uitgever Borgerhoff & Lamberigts.
Helleman, V. (2022). De emotieencyclopedie, gevoelens als navigatiesysteem naar een gelukkig leven. Utrecht: Boereboom Grafische Bedrijven BV.
Geeraerts, K. (2021 ).Blijven ademen Hartcoherentie als antwoord op burn-out, hyperventilatie en stress, Uitgever Manteau.
Tielemans, E. (2014). Verbindende communicatie werkt. Schelle: Garant Uitgevers.
Rosenberg, M. (2012). Geweldloze communicatie. Rotterdam: Lemniscaat.
Van Reybrouck, D. (2017). Vrede kun je leren. Uitgeverij De Bezige Bij.
Maex, E. (2006). Mindfulness. In de maalstroom van je leven. Tielt: Uitgeverij Lannoo nv.
Dewulf, D. (2009). Mindfulness ‘krachtig en gelukkig leven in het nu’ WERKBOEK. Roeselare: Roularta books.
Brown, B. (2013). De kracht van kwetsbaarheid, heb de moed om niet perfect te willen zijn. Amsterdam: BrunaUitgers B.V.
Horeweg, A. (2018). De traumasesitieve school. Houten:LannooCampus.
Steijn, E. (2016). De Fontein. Utrecht: Uitgeverij Het Noorderlicht.
Lyubomirsky, S. (2008). De maakbaarheid van het geluk. Een wetenschappelijke benadering voor een gelukkig leven. Amsterdam: Uitgeverij Archipel.
Binu, S. (2023). Van Hart tot Hart. Kalmthout: Pelckmans Uitgevers nv.
Verhaeghe, P. (2023). Onbehagen. Uitgeverij De Bezige Bij.
Verhaeghe, P. (2019). Over normaliteit en andere afwijkingen.Uitgeverij prometheus.
De Wachter, D. (2012). Borderline Times. Leuven: Uitgeverij LannooCampus.
• Wetenschappelijke artikels
Kathleen Van der Gught, Peter Kuppens en Filip Raes (2018). Mindfulness in het onderwijs: hoever staat het met de wetenschappelijke evidentie? https://www.klasse.be/wp/wp-content/uploads/2018/06/Mindfulness-op-school.pdf
Inzichten uit onderzoek over motivatie; de zelfdeterminatietheorie van Deci & Ryan. Leerling 2020.
Joseph E. LeDoux. (2016) Using Neuroscience to help understand Fear and anxiety: a two-system framework. https://doi.org/10.1176/appi.ajp.2016.16030353
Hochanadel, Aaron; Finamore, Dora. Fixed and Growth Mindset in Education and How Grit Helps Students Persist in the Face of Adversity. Journal of International Education Research, v11 n1 p47-50 2015
FM Corrigan, JJ Fisher, DJ Nutt. (2011). Autonomic dyregulation and the window of tolerance model of the effects of complex emotional trauma. Journals.sagepub.com.
• Ondersteunende pragmatische materialen uit het werkveld
Morrisson, J., King, C. (2018). GROK. Kaartspel dat woorden geeft aan gevoelens en behoeften gebaseerd op geweldloos communiceren. Uitgegeven door Earth Games.
Verbindende communicatie. Gevoelens- en behoeftenkaarten. Leuven: De Aanstokerij. Vzw
Dewulf, L. (2020). Ik kies voor mijn talent. Toolbox, Tielt: De auteurs &Uitgeverij Lannoo nv.
Zelfzorgwiel Schoolmakers.
Perfectionismetest Anja Copejans: https://www.anjacopejans.be/test-je-perfectionisme/
Wel in je vel –spel Mentaal welbevinden in de klas – een les over de geluksdriehoek. Vlaams instituut Gezond Leven.
Window of Tolerance; https://www.onderwijs.vlaanderen.be/sites/default/files/2021-07/Window%20of%20tolerance%20school.pdf