Academiejaar
2024-25
Komt voor in:
- Graduaat marketing- en communicatiesupport, trajectschijf 1
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang:
3 studiepunten
Co-titularis(sen): Bauwens Joke, Boens Annelien, Bouts Patrick, Campo Catherine, Lippens An, Van den Wyngaert Vicky, Van Herck Sven
Onderwijstalen: Nederlands
Kalender: Module 1 + Module 2 of Module 3 + Module 4
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Volgtijdelijkheid
Op dit opleidingsonderdeel is er geen volgtijdelijkheid van toepassing.
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Tolereerbaarheid: Dit opleidingsonderdeel komt in aanmerking voor tolerantie onder de voorwaarden van de opleiding waarvoor je bent ingeschreven.
Totale studietijd: 78,00 uren
Korte omschrijving
In het opleidingsonderdeel 'Professionele Identiteit & Omgeving 1' krijg je inzicht in het marketing-, communicatie- en saleswerkveld. Je leert hoe omvangrijk het werkveld is, welke actoren er actief zijn en welke taken en functies je er kan vervullen. Experts uit de verschillende sectoren komen gastcolleges geven, je brengt een bezoek aan het werkveld en je leert samenwerken met je medestudenten. Zo ontdek je voor jezelf wat jouw toekomstmogelijkheden zijn in de marketing-, communicatie- en saleswereld.
OLR-Leerdoelen (lijst)
Je werkt constructief samen op een inclusieve wijze.
Je reflecteert over je eigen aandeel in het groepsproces. |
Je werkt zelfredzaam, handelt (pro)actief en neemt verantwoordelijkheid voor het eigen werk.
Je maakt een realistische en persoonlijke werkplanning. |
Je bent nauwkeurig, zelfkritisch en verbetert permanent de eigen deskundigheid.
Je reflecteert over je eigen functioneren. |
Je reflecteert over de gekregen en gegeven feedback. |
Je hebt inzicht in de verschillende deelsectoren van het sales-, marketing- en communicatiewerkveld. |
Je observeert een organisatie of bedrijf uit het sales-, marketing- en communicatiewerkveld. |
Je rapporteert over verschillende gastcolleges uit het sales-, marketing- en communicatiewerkveld. |
Leerinhoud
Hoe ziet het professionele werkveld eruit?
- Je krijgt inzicht in de marketing-, communicatie- en salessector.
- Je maakt kennis met verschillende spelers uit het werkveld.
- Je leert het werkveld kennen aan de hand van gastcolleges, bedrijfsbezoeken en deskresearch.
- Je rapporteert individueel en in groep over je bevindingen.
Hoe functioneer ik, zowel individueel als in groep?
- Je maakt realistische werkplanningen.
- Je leert efficiënt en praktisch samenwerken in groep.
- Je reflecteert over je eigen functioneren in het groepsproces op basis van feedback.
Studiematerialen (tekst): Verplicht
Cursusmateriaal beschikbaar via Digitap.
Handboek (aanbevolen): Het MarCom ABC | ISBN: 9789463939577
Toetsing (lijst)
Dagtraject
Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
Eerste examenperiode | Projectopdracht | 70,00 | |
Eerste examenperiode | Reflectieopdracht in de examenreeks | 30,00 | |
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
Tweede examenperiode | Projectopdracht | 70,00 | |
Tweede examenperiode | Reflectieopdracht in de examenreeks | 30,00 | |
Avondtraject
Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
Eerste examenperiode | Projectopdracht | 70,00 | |
Eerste examenperiode | Reflectieopdracht eenmalig tijdens de lesweken | 30,00 | |
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
Tweede examenperiode | Projectopdracht | 70,00 | |
Tweede examenperiode | Reflectieopdracht in de examenreeks | 30,00 | |
Toetsing (tekst)
Zie Digitap en/of studiewijzer voor verdere instructies.
De totale examentijd bestaat uit de voorziene tijd plus ¼ extra examentijd voor alle studenten. De extra examentijd als individuele aanpassing is hierbij dus reeds inbegrepen.