Artesis Plantijn Hogeschool Antwerpen
Business en Recht
Professionele identiteit en omgeving 239768/3328/2425/1/14
Studiegids

Professionele identiteit en omgeving 2

39768/3328/2425/1/14
Academiejaar 2024-25
Komt voor in:
  • Graduaat marketing- en communicatiesupport, trajectschijf 1
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang: 3 studiepunten
Co-titularis(sen): Boens Annelien, Bouts Patrick, Campo Catherine, Lippens An, Van den Wyngaert Vicky, Van Herck Sven
Onderwijstalen: Nederlands
Kalender: Module 3 + Module 4
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).

Volgtijdelijkheid

Op dit opleidingsonderdeel is er geen volgtijdelijkheid van toepassing.
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Tolereerbaarheid: Dit opleidingsonderdeel komt in aanmerking voor tolerantie onder de voorwaarden van de opleiding waarvoor je bent ingeschreven.
Totale studietijd: 78,00 uren

Korte omschrijving

In PIO1 maakte je kennis met het marketing-, communicatie- en saleswerkveld.
In PIO2 leer je jezelf beter kennen en ga je op zoek naar waar en hoe jij in dat werkveld je plek kan veroveren.

OLR-Leerdoelen (lijst)

Je bouwt een professioneel netwerk uit in het werkveld met aandacht voor zelfpromotie.
Je positioneert je professioneel op LinkedIn.
Je doorloopt de verschillende stappen van een sollicitatie.
Je bent nauwkeurig, zelfkritisch en verbetert permanent de eigen deskundigheid.
Je brengt je eigen waarden en referentiekaders in kaart.
Je beschrijft je eigen sterktes en valkuilen.
Je ontwikkelt een persoonlijk ontwikkelingsplan.
Je reflecteert over je eigen soft skills.
Je motiveert je keuze van de bij jou passende job- en functiebeschrijvingen.

Leerinhoud

  1. Wie ben ik?
    Je leert jezelf en je persoonlijkheid beter kennen.
  2. Wat kan ik?
    Je brengt je sterktes en valkuilen in kaart. Je ontdekt waar je al goed in bent en waar je nog kan groeien.
  3. Wat wil ik?
    Je gaat op zoek naar wat je in de toekomst graag wil bereiken. Wat zoek je in een werkplek, welke werkplek sluit daarbij aan?
  4. Welke acties moet je dan ondernemen?
    Hoe profileer je je bij je eerste stappen in het marketing- en communicatiewerkveld?
    Je doorloopt onder begeleiding van je lector de verschillende stappen van een sollicitatieproces, om je goed voor te bereiden op het vinden van een werkplek voor WPL1 en/of WPL2.

Studiematerialen (tekst): Verplicht

Cursusmateriaal beschikbaar via Digitap.

Onderwijsorganisatie

Avondtraject
Hoor- en/of werkcolleges (avondtraject)18,00 uren
Werktijd buiten de contacturen (avondtraject)60,00 uren
Dagtraject
Hoor- en/of werkcolleges (dagtraject)24,00 uren
Werktijd buiten de contacturen (dagtraject)54,00 uren

Toetsing (lijst)

Dagtraject
Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
MomentVorm%Opmerking
Eerste examenperiodePortfolio60,00
Eerste examenperiodeReflectieopdracht in de examenreeks40,00
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
MomentVorm%Opmerking
Tweede examenperiodePortfolio60,00
Tweede examenperiodeReflectieopdracht in de examenreeks40,00
Avondtraject
Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
MomentVorm%Opmerking
Eerste examenperiodePortfolio60,00
Eerste examenperiodeReflectieopdracht in de examenreeks40,00
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
MomentVorm%Opmerking
Tweede examenperiodePortfolio60,00
Tweede examenperiodeReflectieopdracht in de examenreeks40,00

Toetsing (tekst)

Zie Digitap en/of studiewijzer voor verdere instructies.

De totale examentijd bestaat uit de voorziene tijd plus ¼ extra examentijd voor alle studenten. De extra examentijd als individuele aanpassing is hierbij dus reeds inbegrepen.