Academiejaar
2024-25
Komt voor in:
- Graduaat marketing- en communicatiesupport, trajectschijf 1
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang:
3 studiepunten
Co-titularis(sen): Boens Annelien, Debusscher Folker, Niasse Marie, Van den Wyngaert Vicky
Onderwijstalen: Nederlands
Kalender: Module 3 + Module 4
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Volgtijdelijkheid
Op dit opleidingsonderdeel is er geen volgtijdelijkheid van toepassing.
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Tolereerbaarheid: Dit opleidingsonderdeel komt in aanmerking voor tolerantie onder de voorwaarden van de opleiding waarvoor je bent ingeschreven.
Totale studietijd: 78,00 uren
Korte omschrijving
In dit olod leer je presenteren met aandacht voor non-verbale communicatie, storytelling en interactie met het publiek.
Je maakt kennis met het marketing- en communicatiejargon.
Je leert teksten samenvatten, actief luisteren en omgaan met feedback om zo je teksten verder op punt te stellen.
OLR-Leerdoelen (lijst)
Je communiceert mondeling en schriftelijk op een professionele manier in het Nederlands.
Je communiceert non-verbaal bij presentaties en gesprekken. |
Je presenteert op professionele wijze en maakt gebruikt van presentatietechnieken. |
Je hanteert mondeling en schriftelijk op een foutloze manier jargon uit het domein van marketing- en communicatie. |
Je luistert actief om professionele interacties tot een goed einde te brengen. |
Je gebruikt de gepaste vraagtechnieken om professionele interacties tot een goed einde te brengen. |
Je vat de essentie van teksten beknopt samen. |
Je verwerkt gegeven feedback over ingediende schrijfopdrachten. |
Je schrijft diverse teksten met aandacht voor spelling, grammatica. |
Je schrijft teksten aangepast aan het opgegeven tekstformat. |
Leerinhoud
- presenteren met aandacht voor:
non-verbale communicatie
storytelling
interactie met het publiek
- samenvatten van teksten
- marketing- en communicatiejargon
- luistervaardigheden
- schrijven van teksten
Studiematerialen (tekst): Verplicht
Cursusmateriaal beschikbaar via Digitap.
Handboek (verplicht!): Het MarCom ABC | ISBN: 9789463939577
Toetsing (lijst)
Dagtraject
Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
Eerste examenperiode | Vaardigheidstoets in de examenreeks | 100,00 | |
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
Tweede examenperiode | Vaardigheidstoets in de examenreeks | 100,00 | |
Avondtraject
Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
Eerste examenperiode | Vaardigheidstoets in de examenreeks | 100,00 | |
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
Tweede examenperiode | Vaardigheidstoets in de examenreeks | 100,00 | |
Toetsing (tekst)
Zie Digitap en/of studiewijzer voor verdere instructies.
De totale examentijd bestaat uit de voorziene tijd plus ¼ extra examentijd voor alle studenten. De extra examentijd als individuele aanpassing is hierbij dus reeds inbegrepen.