Artesis Plantijn Hogeschool Antwerpen
Business en Recht
Nederlandse taalvaardigheid 239770/3328/2425/1/82
Studiegids

Nederlandse taalvaardigheid 2

39770/3328/2425/1/82
Academiejaar 2024-25
Komt voor in:
  • Graduaat marketing- en communicatiesupport, trajectschijf 1
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang: 3 studiepunten
Co-titularis(sen): Boens Annelien, Debusscher Folker, Niasse Marie, Van den Wyngaert Vicky
Onderwijstalen: Nederlands
Kalender: Module 3 + Module 4
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).

Volgtijdelijkheid

Op dit opleidingsonderdeel is er geen volgtijdelijkheid van toepassing.
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Tolereerbaarheid: Dit opleidingsonderdeel komt in aanmerking voor tolerantie onder de voorwaarden van de opleiding waarvoor je bent ingeschreven.
Totale studietijd: 78,00 uren

Korte omschrijving

In dit olod leer je presenteren met aandacht voor non-verbale communicatie, storytelling en interactie met het publiek.
Je maakt kennis met het marketing- en communicatiejargon.
Je leert teksten samenvatten, actief luisteren en omgaan met feedback om zo je teksten verder op punt te stellen.

OLR-Leerdoelen (lijst)

Je communiceert mondeling en schriftelijk op een professionele manier in het Nederlands.
Je communiceert non-verbaal bij presentaties en gesprekken.
Je presenteert op professionele wijze en maakt gebruikt van presentatietechnieken.
Je hanteert mondeling en schriftelijk op een foutloze manier jargon uit het domein van marketing- en communicatie.
Je luistert actief om professionele interacties tot een goed einde te brengen.
Je gebruikt de gepaste vraagtechnieken om professionele interacties tot een goed einde te brengen.
Je vat de essentie van teksten beknopt samen.
Je verwerkt gegeven feedback over ingediende schrijfopdrachten.
Je schrijft diverse teksten met aandacht voor spelling, grammatica.
Je schrijft teksten aangepast aan het opgegeven tekstformat.

Leerinhoud

- presenteren met aandacht voor:
non-verbale communicatie
storytelling
interactie met het publiek

- samenvatten van teksten

- marketing- en communicatiejargon

- luistervaardigheden

- schrijven van teksten 

Studiematerialen (tekst): Verplicht

Cursusmateriaal beschikbaar via Digitap.

Handboek (verplicht!): Het MarCom ABC | ISBN: 9789463939577

Onderwijsorganisatie

Avondtraject
Hoor- en/of werkcolleges (avondtraject)18,00 uren
Werktijd buiten de contacturen (avondtraject)60,00 uren
Dagtraject
Hoor- en/of werkcolleges (dagtraject)24,00 uren
Werktijd buiten de contacturen (dagtraject)54,00 uren

Toetsing (lijst)

Dagtraject
Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
MomentVorm%Opmerking
Eerste examenperiodeVaardigheidstoets in de examenreeks100,00
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
MomentVorm%Opmerking
Tweede examenperiodeVaardigheidstoets in de examenreeks100,00
Avondtraject
Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
MomentVorm%Opmerking
Eerste examenperiodeVaardigheidstoets in de examenreeks100,00
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
MomentVorm%Opmerking
Tweede examenperiodeVaardigheidstoets in de examenreeks100,00

Toetsing (tekst)

Zie Digitap en/of studiewijzer voor verdere instructies.

De totale examentijd bestaat uit de voorziene tijd plus ¼ extra examentijd voor alle studenten. De extra examentijd als individuele aanpassing is hierbij dus reeds inbegrepen.