Artesis Plantijn Hogeschool Antwerpen
Business en Recht
Digitale Content Creatie: Storytelling39774/3328/2425/1/24
Studiegids

Digitale Content Creatie: Storytelling

39774/3328/2425/1/24
Academiejaar 2024-25
Komt voor in:
  • Graduaat marketing- en communicatiesupport, trajectschijf 1
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang: 3 studiepunten
Co-titularis(sen): Cornil Koen, De Beukelaer Alici, Jacobs Chloë, Wille Olivier
Onderwijstalen: Nederlands
Kalender: Module 2 of Module 4 of Module 3 + Module 4
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).

Volgtijdelijkheid

Op dit opleidingsonderdeel is er geen volgtijdelijkheid van toepassing.
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Tolereerbaarheid: Dit opleidingsonderdeel komt in aanmerking voor tolerantie onder de voorwaarden van de opleiding waarvoor je bent ingeschreven.
Totale studietijd: 78,00 uren

Korte omschrijving

Dit opleidingsonderdeel maakt deel uit van een lab. Dat wil zeggen dat per lab drie opleidingsonderdelen zullen samenwerken vertrekkend vanuit één specifieke opdracht. In de eerste drie weken van de module zal er niet-geïntegreerd gewerkt worden, in de laatste drie weken van de module wordt er geïntegreerd gewerkt. Elk opleidingsonderdeel wordt apart getoetst.

Het opleidingsonderdeel Digitale Content Creatie: Storytelling maakt deel uit van het lab Digitale Content Creatie. Dit is een praktijkvak. Je wordt beoordeeld op je uitgevoerde opdrachten.

OLR-Leerdoelen (lijst)

Je ondersteunt bij sales-, marketing- en/of communicatieactiviteiten gebruikmakend van de passende tools en methoden.
Je ontwerpt boodschappen binnen een gegeven contentplan.
Je past verschillende storytellingtechnieken toe bij het ontwerpen van content.
Je plant een reeks van posts die samen een coherent en aantrekkelijk verhaal vormen.
Je creëert boeiende en relevante content die de kernboodschap effectief overbrengt met oog op de verschillende fasen van de customer journey.
Je verwerkt een duidelijke call-to-action in je boodschappen.
Je werkt probleemoplossend en doelgroepgericht gebruikmakend van de eigen creativiteit.
Je communiceert in functie van de behoeften en interesses van de doelgroep.

Leerinhoud

Binnen dit olod leer je digitale content creëren.
Je ontwerpt boodschappen binnen een gegeven contentplan.
Je communiceert in functie van de behoeften en interesses van de doelgroep.
Je past verschillende storytellingtechnieken toe bij het ontwerpen van content.
Je plant een reeks van posts die samen een coherent en aantrekkelijk verhaal vormen.
Je creëert boeiende en relevante content die de kernboodschap effectief overbrengt met oog op de verschillende fasen van de customer journey.
Je verwerkt een duidelijke call-to-action in je boodschappen.

Studiematerialen (tekst): Verplicht

Cursusmateriaal beschikbaar via Digitap.

Onderwijsorganisatie

Avondtraject
Hoor- en/of werkcolleges (avondtraject)18,00 uren
Werktijd buiten de contacturen (avondtraject)60,00 uren
Dagtraject
Hoor- en/of werkcolleges (dagtraject)12,00 uren
Practicum en/of oefeningen (dagtraject)12,00 uren
Werktijd buiten de contacturen (dagtraject)54,00 uren

Toetsing (lijst)

Dagtraject
Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
MomentVorm%Opmerking
Eerste examenperiodePortfolio100,00
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
MomentVorm%Opmerking
Tweede examenperiodePortfolio100,00

Toetsing (tekst)

De totale examentijd bestaat uit de voorziene tijd plus ¼ extra examentijd voor alle studenten. De extra examentijd als individuele aanpassing is hierbij dus reeds inbegrepen.