Artesis Plantijn Hogeschool Antwerpen
Business en Recht
Digitale Content Creatie: Sociale media39776/3328/2425/1/92
Studiegids

Digitale Content Creatie: Sociale media

39776/3328/2425/1/92
Academiejaar 2024-25
Komt voor in:
  • Graduaat marketing- en communicatiesupport, trajectschijf 1
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang: 3 studiepunten
Co-titularis(sen): De Beukelaer Alici, Janssens Dennis, Pairon Leen
Onderwijstalen: Nederlands
Kalender: Module 2 of Module 4 of Module 3 + Module 4
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).

Volgtijdelijkheid

Op dit opleidingsonderdeel is er geen volgtijdelijkheid van toepassing.
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Tolereerbaarheid: Dit opleidingsonderdeel komt in aanmerking voor tolerantie onder de voorwaarden van de opleiding waarvoor je bent ingeschreven.
Totale studietijd: 78,00 uren

Korte omschrijving

Dit opleidingsonderdeel maakt deel uit van een lab. Dat wil zeggen dat per lab drie opleidingsonderdelen zullen samenwerken vertrekkend vanuit één specifieke opdracht. In de eerste drie weken van de module zal er niet-geïntegreerd gewerkt worden, in de laatste drie weken van de module wordt er geïntegreerd gewerkt. Elk opleidingsonderdeel wordt apart getoetst.

Het opleidingsonderdeel Digitale Content Creatie: Sociale Media maakt deel uit van het lab Digitale Content Creatie. Dit is een praktijkvak. Je wordt beoordeeld op je uitgevoerde opdrachten.

OLR-Leerdoelen (lijst)

Je ondersteunt bij sales-, marketing- en/of communicatieactiviteiten gebruikmakend van de passende tools en methoden.
Je ontwerpt advertentiecampagnes voor sociale media in functie van de doelstellingen en doelgroep.
Je creëert digitale ontwerpen die consistent zijn met de huisstijl van een organisatie of merk.
Je creëert visueel aantrekkelijke ontwerpen met behulp van een grafisch programma.
Je creëert content voor verschillende sociale media platformen, rekening houdend met de unieke kenmerken, vereisten en algoritmes van elk platform.
Je interpreteert de relevante gegevens van gepubliceerde sociale media content.
Je werkt probleemoplossend en doelgroepgericht gebruikmakend van de eigen creativiteit.
Je selecteert het geschikte sociale mediakanaal in functie van de doelgroep en doelstelling.
Je reageert op gepaste wijze op sociale media met oog op community engagement en merkimago.
Je bent nauwkeurig, zelfkritisch en verbetert permanent de eigen deskundigheid.
Je respecteert auteursrechten en ontwerpt met oog op een ethische en wettelijk verantwoorde manier.

Leerinhoud

Tijdens het vak Sociale Media leer je essentiële vaardigheden voor sociale media marketing.

Je leert:

  • content ontwerpen voor sociale media
  • adverteren op sociale media
  • sociale media statistieken interpreteren
  • community engagement op sociale media
  • auteursrechten respecteren bij content creatie voor social media

Studiematerialen (tekst): Verplicht

Cursusmateriaal beschikbaar via Digitap.

Onderwijsorganisatie

Avondtraject
Hoor- en/of werkcolleges (avondtraject)18,00 uren
Werktijd buiten de contacturen (avondtraject)60,00 uren
Dagtraject
Hoor- en/of werkcolleges (dagtraject)12,00 uren
Practicum en/of oefeningen (dagtraject)12,00 uren
Werktijd buiten de contacturen (dagtraject)54,00 uren

Toetsing (lijst)

Dagtraject
Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
MomentVorm%Opmerking
Eerste examenperiodeProjectopdracht100,00
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
MomentVorm%Opmerking
Tweede examenperiodeProjectopdracht100,00
Avondtraject
Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
MomentVorm%Opmerking
Eerste examenperiodeProjectopdracht100,00
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
MomentVorm%Opmerking
Tweede examenperiodeProjectopdracht100,00

Toetsing (tekst)

De totale examentijd bestaat uit de voorziene tijd plus ¼ extra examentijd voor alle studenten. De extra examentijd als individuele aanpassing is hierbij dus reeds inbegrepen.