Academiejaar
2024-25
Komt voor in:
- Graduaat marketing- en communicatiesupport, trajectschijf 1
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang:
3 studiepunten
Co-titularis(sen): Francken Mario, Vandessel Jeroen, Van de Velde Michael
Co-titularis(sen) zijn nog niet (allemaal) gekend.
Onderwijstalen: Nederlands
Kalender: Module 4
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Volgtijdelijkheid
Op dit opleidingsonderdeel is er geen volgtijdelijkheid van toepassing.
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Tolereerbaarheid: Dit opleidingsonderdeel komt in aanmerking voor tolerantie onder de voorwaarden van de opleiding waarvoor je bent ingeschreven.
Korte omschrijving
Dit opleidingsonderdeel maakt deel uit van een lab. Dat wil zeggen dat per lab drie opleidingsonderdelen zullen samenwerken vertrekkend vanuit één specifieke opdracht. In de eerste drie weken van de module zal er niet-geïntegreerd gewerkt worden, in de laatste drie weken van de module wordt er geïntegreerd gewerkt. Elk opleidingsonderdeel wordt apart getoetst.
OLR-Leerdoelen (lijst)
Je ondersteunt bij sales-, marketing- en/of communicatieactiviteiten gebruikmakend van de passende tools en methoden.
Je past effectieve onderhandelingsstechnieken toe om tot wederzijdse WIN WIN te komen. |
Je maakt een afspraak met een prospect via een geschikt medium. |
Je creƫert de juiste omstandigheden om de behoeftenanalyse te starten. |
Je gebruikt een gepaste vraag- en luistertechniek om de impliciete en expliciete behoeften van de klant te ontdekken. |
Je demonstreert en argumenteert waarom jouw product/dienst tegemoet komt aan het invullen van de klantenbehoeften. |
Je past de FAB's (features , advantages , benefits) van jouw oplossing toe om de voordelen voor de klant te duiden |
Je behandelt bezwaren van klanten aan de hand van effectieve technieken om ze om te buigen naar verkoopkansen. |
Je hanteert verschillende afsluittechnieken om de verkoop te beklinken, met aandacht voor het behouden van een goede relatie met de klant voor toekomstige verkoopkansen. |
Je overtuigt de klant van jouw oplossing met financiƫle argumenten. |
Studiematerialen (tekst): Verplicht
Cursusmateriaal beschikbaar via Digitap.
Toetsing (lijst)
Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
Eerste examenperiode | Projectopdracht | 100,00 | |
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
Tweede examenperiode | Projectopdracht | 100,00 | |
Toetsing (tekst)
Zie Digitap en/of studiewijzer voor verdere instructies.
De totale examentijd bestaat uit de voorziene tijd plus ¼ extra examentijd voor alle studenten. De extra examentijd als individuele aanpassing is hierbij dus reeds inbegrepen.