OLR 1: Je organiseert, coördineert en evalueert afdelingsspecifieke horeca-activiteiten door planningen en taakverdelingen op te stellen, deze op te volgen en bij te sturen waar nodig.
Je anticipeert op onverwachte situaties (ziekte, vakantieaanvraag,…) door de planning van het personeel van de afdeling bij te sturen. |
Je plant de operationele werkzaamheden van het team. |
Je stelt een uurrooster op voor het personeel van de afdeling. |
OLR 2: Je bent medeverantwoordelijk voor het voeren van een kwalitatief, actueel, rendabel en efficiënt verhuur- en /of verkoopbeleid van de afdeling.
Je coördineert het onthaal en de verhuur/verkoop van producten en diensten in afstemming met verschillende afdelingen. |
Je verkoopt producten volgens de richtlijnen van de werkplek en past up selling toe waar mogelijk. |
OLR 3: Je informeert en adviseert de gast/klant, rekening houdend met de individuele wensen en behoeften en gebruikmakend van de actuele productkennis en gepaste verkooptechnieken.
Je informeert en adviseert de gast/klant vanuit je actuele kennis rond de specifieke producten en diensten van je werkplek. |
Je past gepaste verkooptechnieken toe om de gast te adviseren. |
Je schat de klantbehoefte in en beveelt producten en diensten aan afgestemd op nieuwe ontwikkelingen binnen het assortiment. |
OLR 4: Je formuleert advies aan het management over het bijsturen van een product/dienst, gebaseerd op het overzicht van het huidige aanbod, ontwikkelingen in het eigen vakgebied, beperkte marktstudies, een inschatting van de vraag en de wensen van de beoogde gasten/klanten en de vooropgestelde doelstellingen.
Je geeft vanuit actuele trends, correcte bronnen en een beperkt marktonderzoek een SMART-advies over de bestaande producten en diensten van je werkplek. |
Je ondersteunt administratief bij het uitwerken van een business idee |
OLR 5: Je voert promotie en bouwt duurzame klantrelaties op. Hierbij gebruik je de meest geschikte informatie- en communicatiemiddelen.
Je volgt klanten op met het oog op een duurzame relatie tussen de klant en de werkplek. |
Je gebruikt adequate informatie- en communicatiemiddelen om promotie te voeren. |
OLR 6: Je staat in voor het naleven van de veiligheidsvoorschriften in de eigen afdeling rekening houdend met de geldende wetgeving en met het oog op duurzaamheid.
Je staat in voor het naleven van de veiligheidsvoorschriften in de eigen afdeling rekening houdend met de geldende wetgeving en met het oog op duurzaamheid. |
OLR 7: Je controleert, registreert en beheert voorraad, bestellingen en leveringen van de eigen afdeling.
Je beheert voorraad, bestellingen en leveringen van de eigen afdeling. |
OLR 8: Je voert de administratie en boekhouding van de eigen afdeling uit volgens de wettelijke normen en maakt hierbij gebruik van relevante software.
Je voert administatieve en boekhoudkundige taken uit met de software van de werkplek. |
OLR 9: Je geeft leiding aan de medewerkers van de eigen afdeling door hen te coachen, vorming te geven en de personeelszaken te beheren.
Je ondersteunt de dienst personeelszaken m.b.t. de vorming en coaching van werknemers en stagiairs binnen de eigen afdeling. |
Je stuurt teamleden van de eigen afdeling operationeel aan. |
OLR 11: Je communiceert met gasten, klanten, leveranciers en collega's vanuit een hospitality grondhouding. Je kan dit zowel schriftelijk als mondeling, met aandacht voor de diverse en meertalige context.
Je communiceert functioneel in de taal van de werkplek bij de uitvoering van de dagelijkse taken. |
Je communiceert spontaan en oplossingsgericht met de gast/klant |
Je draagt de hospitality-grondhouding van de werkplek uit. |
Je hanteert de gepaste zakelijke terminologie en ICT tools. |
Je werkt teamgericht in een interculturele en/of multidisciplinaire beroepsomgeving. |
OLR 12: Je plant en organiseert je eigen werk, je reflecteert over je functioneren en bent bereid om bij te leren.
Je reflecteert over je vooropgestelde persoonlijke ontwikkelingsdoelen (inzicht, vaardigheid en kennis) voor het werkplekleren. |
OLR 13: Je realiseert duurzame operationele oplossingen ten aanzien van problemen.
Je signaleert minder duurzame handelingen en gaat op zoek naar duurzame alternatieven. |
OLR 17: Je bereidt maaltijden en dranken volgens de juiste bereidingstechnieken.
Je maakt dranken en gerechten van de menu- en drankenkaart van je werkplek klaar, gebruikmakend van de juiste bereidingstechnieken. |
OLR 18: Je serveert en/of levert bestellingen met aandacht voor dresseer- en presentatietechnieken.
Je levert of serveert dranken en bereidingen van de menu- en drankenkaart van je werkplek, met aandacht voor dresseer- en presentatietechnieken. |
OLR 19: Je maakt technische fiches voor bereidingen in diverse keukens en bestudeert daarbij de optimale bereidingswijze en bepaalt de efficiënte werkmethodes.
Je werkt technische fiches uit voor (nieuwe) dranken en bereidingen en bepaalt hierbij de optimale bereidingswijze en efficiënte werkmethodes. |