OLR 1: Je organiseert, coördineert en evalueert afdelingsspecifieke horeca-activiteiten door planningen en taakverdelingen op te stellen, deze op te volgen en bij te sturen waar nodig.
| Je anticipeert op onverwachte situaties (ziekte, vakantieaanvraag,…) door de planning van het personeel van de afdeling bij te sturen. |
| Je plant de operationele werkzaamheden van het team. |
| Je stelt een uurrooster op voor het personeel van de afdeling. |
OLR 2: Je bent medeverantwoordelijk voor het voeren van een kwalitatief, actueel, rendabel en efficiënt verhuur- en /of verkoopbeleid van de afdeling.
| Je coördineert het onthaal en de verhuur/verkoop van producten en diensten in afstemming met verschillende afdelingen. |
| Je verkoopt producten volgens de richtlijnen van de werkplek en past up selling toe waar mogelijk. |
OLR 3: Je informeert en adviseert de gast/klant, rekening houdend met de individuele wensen en behoeften en gebruikmakend van de actuele productkennis en gepaste verkooptechnieken.
| Je informeert en adviseert de gast/klant vanuit je actuele kennis rond de specifieke producten en diensten van je werkplek. |
| Je past gepaste verkooptechnieken toe om de gast te adviseren. |
| Je schat de klantbehoefte in en beveelt producten en diensten aan afgestemd op nieuwe ontwikkelingen binnen het assortiment. |
OLR 4: Je formuleert advies aan het management over het bijsturen van een product/dienst, gebaseerd op het overzicht van het huidige aanbod, ontwikkelingen in het eigen vakgebied, beperkte marktstudies, een inschatting van de vraag en de wensen van de beoogde gasten/klanten en de vooropgestelde doelstellingen.
| Je geeft vanuit actuele trends, correcte bronnen en een beperkt marktonderzoek een SMART-advies over de bestaande producten en diensten van je werkplek. |
| Je ondersteunt administratief bij het uitwerken van een business idee |
OLR 5: Je voert promotie en bouwt duurzame klantrelaties op. Hierbij gebruik je de meest geschikte informatie- en communicatiemiddelen.
| Je volgt klanten op met het oog op een duurzame relatie tussen de klant en de werkplek. |
| Je gebruikt adequate informatie- en communicatiemiddelen om promotie te voeren. |
OLR 6: Je staat in voor het naleven van de veiligheidsvoorschriften in de eigen afdeling rekening houdend met de geldende wetgeving en met het oog op duurzaamheid.
| Je staat in voor het naleven van de veiligheidsvoorschriften in de eigen afdeling rekening houdend met de geldende wetgeving en met het oog op duurzaamheid. |
OLR 7: Je controleert, registreert en beheert voorraad, bestellingen en leveringen van de eigen afdeling.
| Je beheert voorraad, bestellingen en leveringen van de eigen afdeling. |
OLR 8: Je voert de administratie en boekhouding van de eigen afdeling uit volgens de wettelijke normen en maakt hierbij gebruik van relevante software.
| Je voert administatieve en boekhoudkundige taken uit met de software van de werkplek. |
OLR 9: Je geeft leiding aan de medewerkers van de eigen afdeling door hen te coachen, vorming te geven en de personeelszaken te beheren.
| Je ondersteunt de dienst personeelszaken m.b.t. de vorming en coaching van werknemers en stagiairs binnen de eigen afdeling. |
| Je stuurt teamleden van de eigen afdeling operationeel aan. |
OLR 11: Je communiceert met gasten, klanten, leveranciers en collega's vanuit een hospitality grondhouding. Je kan dit zowel schriftelijk als mondeling, met aandacht voor de diverse en meertalige context.
| Je communiceert functioneel in de taal van de werkplek bij de uitvoering van de dagelijkse taken. |
| Je communiceert spontaan en oplossingsgericht met de gast/klant |
| Je draagt de hospitality-grondhouding van de werkplek uit. |
| Je hanteert de gepaste zakelijke terminologie en ICT tools. |
| Je werkt teamgericht in een interculturele en/of multidisciplinaire beroepsomgeving. |
OLR 12: Je plant en organiseert je eigen werk, je reflecteert over je functioneren en bent bereid om bij te leren.
| Je reflecteert over je vooropgestelde persoonlijke ontwikkelingsdoelen (inzicht, vaardigheid en kennis) voor het werkplekleren. |
OLR 13: Je realiseert duurzame operationele oplossingen ten aanzien van problemen.
| Je signaleert minder duurzame handelingen en gaat op zoek naar duurzame alternatieven. |
OLR 17: Je bereidt maaltijden en dranken volgens de juiste bereidingstechnieken.
| Je maakt dranken en gerechten van de menu- en drankenkaart van je werkplek klaar, gebruikmakend van de juiste bereidingstechnieken. |
OLR 18: Je serveert en/of levert bestellingen met aandacht voor dresseer- en presentatietechnieken.
| Je levert of serveert dranken en bereidingen van de menu- en drankenkaart van je werkplek, met aandacht voor dresseer- en presentatietechnieken. |
OLR 19: Je maakt technische fiches voor bereidingen in diverse keukens en bestudeert daarbij de optimale bereidingswijze en bepaalt de efficiënte werkmethodes.
| Je werkt technische fiches uit voor (nieuwe) dranken en bereidingen en bepaalt hierbij de optimale bereidingswijze en efficiënte werkmethodes. |