Academiejaar
2025-26
Komt voor in:
- Graduaat marketing- en communicatiesupport, trajectschijf 1
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang:
3 studiepunten
Co-titularis(sen): Lousberg Valesca
Onderwijstalen: Nederlands
Kalender: Semester 2
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Volgtijdelijkheid
Op dit opleidingsonderdeel is er geen volgtijdelijkheid van toepassing.
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Tolereerbaarheid: Dit opleidingsonderdeel komt in aanmerking voor tolerantie onder de voorwaarden van de opleiding waarvoor je bent ingeschreven.
OLR-Leerdoelen (lijst)
De gegradueerde gebruikt de epaste marketing/communicatietechnieken in functie van de marketing/communicatieactiviteiten.
| De student verklaart de begrippen: demografische, psychografische en geografische kenmerken en gedragscriteria
|
| De student bespreekt wat referentiegroepen zijn en toont aan hoe deze de product- en winkelkeuze van de consument beïnvloeden
|
| De student onderscheidt vanuit Maslows behoeftenhiërarchie biogene en psychogene behoeften
|
| De student legt uit hoe consumenten informatie vergaren en hoe we daar als marketeer op kunnen inspelen
|
| De student heeft inzicht in de begrippen 'demografische, psychografische en geografische kenmerken en gedragscriteria' bij marktsegmentatie
|
| De student beschrijft de koopmotieven en hoe deze beïnvloed worden door de koopomgeving
|
| De student bespreekt welke ontwikkelingen de winkelomgeving beïnvloeden
|
| De student verklaart hoe het begrip identiteit invloed heeft op het consumentengedrag en legt uit hoe producten en diensten een verlengstuk zijn van de eigen identiteit
|
| De student toont aan dat schoonheidsidealen sterk plaats-, tijd- en cultuurgebonden zijn
|
De gegradueerde zet hulpmiddelen in om de impact van een boodschap te meten en te interpreteren.
| De student legt het begrip attitude uit en bespreekt het belang (en de beperking ervan) als voorspeller van consumentengedrag
|
De gegradueerde werkt probleemoplossend en doelgroepgericht gebruikmakend van de eigen creativiteit, een maatschappelijk bewustzijn en een sociale verantwoordelijkheid.
| De student ontleedt het motivatieproces van de consument dat bestaat uit behoeften, wensen en doelen
|
| De student onderzoekt de invloed van cultuur op consumentengedrag en -keuzes
|
Studiematerialen (lijst)
Online leermateriaal op DigitapVerplichtToetsing (lijst)
Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
| Moment | Vorm | % | Opmerking |
| Eerste examenperiode | Projectopdracht | 100,00 | |
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
| Moment | Vorm | % | Opmerking |
| Tweede examenperiode | Projectopdracht | 100,00 | |