Academiejaar
2025-26
Komt voor in:
- Graduaat marketing- en communicatiesupport, trajectschijf 1
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang:
3 studiepunten
Co-titularis(sen): Lousberg Valesca
Onderwijstalen: Nederlands
Kalender: Semester 2
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Volgtijdelijkheid
Op dit opleidingsonderdeel is er geen volgtijdelijkheid van toepassing.
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Tolereerbaarheid: Dit opleidingsonderdeel komt in aanmerking voor tolerantie onder de voorwaarden van de opleiding waarvoor je bent ingeschreven.
OLR-Leerdoelen (lijst)
De gegradueerde gebruikt de epaste marketing/communicatietechnieken in functie van de marketing/communicatieactiviteiten.
De student verklaart de begrippen: demografische, psychografische en geografische kenmerken en gedragscriteria
|
De student bespreekt wat referentiegroepen zijn en toont aan hoe deze de product- en winkelkeuze van de consument beïnvloeden
|
De student onderscheidt vanuit Maslows behoeftenhiërarchie biogene en psychogene behoeften
|
De student legt uit hoe consumenten informatie vergaren en hoe we daar als marketeer op kunnen inspelen
|
De student heeft inzicht in de begrippen 'demografische, psychografische en geografische kenmerken en gedragscriteria' bij marktsegmentatie
|
De student beschrijft de koopmotieven en hoe deze beïnvloed worden door de koopomgeving
|
De student bespreekt welke ontwikkelingen de winkelomgeving beïnvloeden
|
De student verklaart hoe het begrip identiteit invloed heeft op het consumentengedrag en legt uit hoe producten en diensten een verlengstuk zijn van de eigen identiteit
|
De student toont aan dat schoonheidsidealen sterk plaats-, tijd- en cultuurgebonden zijn
|
De gegradueerde zet hulpmiddelen in om de impact van een boodschap te meten en te interpreteren.
De student legt het begrip attitude uit en bespreekt het belang (en de beperking ervan) als voorspeller van consumentengedrag
|
De gegradueerde werkt probleemoplossend en doelgroepgericht gebruikmakend van de eigen creativiteit, een maatschappelijk bewustzijn en een sociale verantwoordelijkheid.
De student ontleedt het motivatieproces van de consument dat bestaat uit behoeften, wensen en doelen
|
De student onderzoekt de invloed van cultuur op consumentengedrag en -keuzes
|
Studiematerialen (lijst)
Online leermateriaal op DigitapVerplichtToetsing (lijst)
Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
Eerste examenperiode | Projectopdracht | 100,00 | |
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
Tweede examenperiode | Projectopdracht | 100,00 | |