Academiejaar
2025-26
Komt voor in:
- Graduaat marketing- en communicatiesupport, trajectschijf 2
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang:
4 studiepunten
Co-titularis(sen): Hallam Lara
Onderwijstalen: Nederlands
Kalender: Semester 2
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Volgtijdelijkheid
Op dit opleidingsonderdeel is er geen volgtijdelijkheid van toepassing.
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Tolereerbaarheid: Voor dit opleidingsonderdeel moet je slagen (wordt nooit getolereerd).
Totale studietijd: 104,00 uren
OLR-Leerdoelen (lijst)
De gegradueerde gebruikt de gepaste (software)tools en (online) applicaties voor het uitvoeren van de marketing/communicatieactiviteiten.
De student gebruikt software om de output(s) van de communicatiecampagne te maken (Canva, InDesign, Photoshop, …). |
De gegradueerde gebruikt de epaste marketing/communicatietechnieken in functie van de marketing/communicatieactiviteiten.
De student stelt aan de hand van de juiste communicatietechnieken een communicatiecampagne op. |
De gegradueerde verzamelt en registreert data en informatie, en kan deze presenteren, gebruikmakend van de gepaste (digitale) tools.
De student presenteert de output(s) van de communicatiecampagne van de opdrachtgever gebruikmakend van de gepaste (digitale) tools. |
De gegradueerde werkt probleemoplossend en doelgroepgericht gebruikmakend van de eigen creativiteit, een maatschappelijk bewustzijn en een sociale verantwoordelijkheid.
De student bedenkt met zijn/haar/hun team een creatieve communicatiecampagne die inspeelt op een probleem van een externe opdrachtgever. |
De gegradueerde toont initiatief, werkt constructief samen in team en communiceert efficiënt en met aandacht voor de diversiteit.
De student werkt constructief samen in team van medestudenten. |
De gegradueerde plant en organiseert het eigen werk en neemt hiervoor verantwoordelijkheid.
De student houdt zich aan vooropgestelde afspraken en deadlines. |
De student neemt zijn verantwoordelijkheid in het uitvoeren van zijn/haar taken in functie van de communicatiecampagne. |
De gegradueerde voert marketing/communicatieactiviteiten uit en draagt zo bij tot de bedrijfs- of organisatiedoelstellingen.
De student zorgt dat de communicatiecampagne afgestemd is op de bedrijfsdoelstellingen van de externe opdrachtgever. |
De student zorgt ervoor dat de communicatiecampagne rekening houdt met de doelgroep die de externe opdrachtgever wil bereiken. |
De gegradueerde past het Nederlands toe om gericht mondeling en schriftelijk in contact te treden met de doelgroep.
De student past het Nederlands toe in de output(s) van de communicatiecampagne van de opdrachtgever die wordt toegelicht tijdens de eindpresentatie. |
De gegradueerde kiest, bewerkt en maakt gepaste visuele en audiovisuele content en ontwikkelt eenvoudige platforms om die content te verspreiden.
The student delivers one or more output(s) with appropriate (audio)visual content in function of the communication campaign. |
De student vertelt een crossmediaal verhaal waar hij/zij/ze (audio)visuele content voor maakt die is aangepast aan de platforms. |
Leerinhoud
Studenten werken in groep een campagne uit voor een opdrachtgever.
Studenten moeten verplicht aanwezig zijn op de feedbackmomenten met de opdrachtgever en het begeleidende lectorenduo.
Studenten presenteren hun campagne aan de opdrachtgever, het begeleidende lectoren duo en hun medestudenten.
Voor meer informatie zie Studiewijzer op Digitap
Studiematerialen (tekst): Verplicht
Cursusmateriaal op Digitap
Toetsing (lijst)
Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
Eerste examenperiode | Projectopdracht | 100,00 | |
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
Tweede examenperiode | Projectopdracht | 100,00 | |
Toetsing (tekst)
Meer informatie zie Digitap