Academiejaar
2025-26
Komt voor in:
- Graduaat marketing- en communicatiesupport, trajectschijf 2
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang:
3 studiepunten
Co-titularis(sen): Pairon Leen
Onderwijstalen: Nederlands
Kalender: Semester 1 of Semester 2
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Volgtijdelijkheid
Op dit opleidingsonderdeel is er geen volgtijdelijkheid van toepassing.
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Tolereerbaarheid: Dit opleidingsonderdeel komt in aanmerking voor tolerantie onder de voorwaarden van de opleiding waarvoor je bent ingeschreven.
Totale studietijd: 78,00 uren
OLR-Leerdoelen (lijst)
De gegradueerde voert marketing/communicatieactiviteiten uit en draagt zo bij tot de bedrijfs- of organisatiedoelstellingen.
| De student schetst de structuur van een basic marketingplan op basis van een SMART doelstelling.
|
| De student geeft, op basis van een gekozen strategie, de (nieuwe) marketingmix vorm
|
| De student stelt een concrete to-dolijst op, afgeleid uit de marketingmix, met een kostenoverzicht (financiële onderbouwing).
|
| De student verklaart het begrip retailmarketing met eigen woorden
|
| De student verklaart het verschil tussen B2B en B2C marketing
|
| De student verklaart het begrip social-profit marketing met eigen woorden
|
De gegradueerde controleert data op validiteit en betrouwbaarheid, bewerkt deze tot informatie en kan deze interpreteren.
| De student ondersteunt bij het uitvoeren van een interne analyse en maakt hierbij gebruik van theoretische marketingmodellen.
|
| De student stelt een SWOT-analyse op a.d.h.v. de nodige analyses voorafgaand, en dit ten aanzien van een SMART doelstelling. |
| De student ondersteunt bij het uitvoeren van een externe analyse en maakt daarbij gebruik van relevante theoretische marketingmodellen.
|
| De student schetst de structuur van het marketingplanningsproces op basis van een SMART doelstelling.
|
Studiematerialen (tekst): Verplicht
Cursusmateriaal via Digitap.
Handboek (verplicht!): Het MarCom ABC | ISBN: 9789463939577
Studiematerialen (tekst): Aanbevolen
De Craene, C. Jacobs, C. & Van Hasselt, C. (2024). Het Marcom ABC (1e editie). Owl.
Toetsing (lijst)
Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
| Moment | Vorm | % | Opmerking |
| Eerste examenperiode | Projectopdracht | 100,00 | |
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
| Moment | Vorm | % | Opmerking |
| Tweede examenperiode | Projectopdracht | 100,00 | |
Toetsing (tekst)
Zie Digitap en/of studiewijzer voor verdere instructies.
De totale examentijd bestaat uit de voorziene tijd plus ¼ extra examentijd voor alle studenten. De extra examentijd als individuele aanpassing is hierbij dus reeds inbegrepen.