Artesis Plantijn Hogeschool Antwerpen
Business en Recht
Eventsupport: Digitale promotie39779/3474/2526/1/85
Studiegids

Eventsupport: Digitale promotie

39779/3474/2526/1/85
Academiejaar 2025-26
Komt voor in:
  • Graduaat marketing- en communicatiesupport, trajectschijf 1
In andere opleidingen:
  • Graduaat marketing- en communicatiesupport als Eventsupport: Digitale promotie_FT
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang: 3 studiepunten
Men kan dit opleidingsonderdeel niet volgen binnen een
  • examencontract (met het oog op het behalen van een creditbewijs).
  • examencontract (met het oog op het behalen van een diploma).
Co-titularis(sen): Jacobs Chloë, Pairon Leen
Onderwijstalen: Nederlands
Kalender: Module 1 of Module 3
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).

Volgtijdelijkheid

(simultaan te volgen met Eventsupport: Administratie OF geslaagd of getolereerd voor Eventsupport: Administratie) EN (simultaan te volgen met Eventsupport: Event- en projectsupport OF geslaagd of getolereerd voor Eventsupport: Event- en projectsupport) .
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Tolereerbaarheid: Dit opleidingsonderdeel komt in aanmerking voor tolerantie onder de voorwaarden van de opleiding waarvoor je bent ingeschreven.
Totale studietijd: 78,00 uren

Korte omschrijving

Dit opleidingsonderdeel maakt deel uit van het lab Eventsupport. Dat wil zeggen dat drie opleidingsonderdelen (Evensupport: Administratie, Eventsupport: Digitale promotie en Eventsupport: Event- en projectsupport) geïntegreerd zullen samenwerken vertrekkend vanuit één specifieke opdracht. In de eerste drie weken van de module zal er niet-geïntegreerd gewerkt worden, in de laatste drie weken van de module wordt er geïntegreerd gewerkt. Elk opleidingsonderdeel wordt apart getoetst. Dit is een praktijkvak. Je wordt beoordeeld op je uitgevoerde opdrachten.

OLR-Leerdoelen (lijst)

Je ondersteunt bij sales-, marketing- en/of communicatieactiviteiten gebruikmakend van de passende tools en methoden.
Je ontwerpt eenvoudige, gebruiksvriendelijke en visueel aantrekkelijke webpagina's in functie van doelgroepen en doelstellingen.
Je voert eenvoudige aanpassingen uit aan een website.
Je ontwerpt SEA campagnes in functie van de doelstellingen en doelgroep
Je past SEO-technieken toe om de vindbaarheid van de website in zoekmachines te verbeteren. 
Je analyseert in Google Analytics belangrijke data en trends in websiteverkeer en gebruikersgedrag. 
Je ontwerpt een nieuwsbrief in een mailprogramma.

Leerinhoud

Tijdens het vak Digitale Promotie leer je essentiële vaardigheden voor online marketing. 
Je leert: 

  • een website bouwen
  • zoekmachinemarketing (SEO/SEA)
  • Google Analytics
  • een nieuwsbrief uitsturen 

Studiematerialen (tekst): Verplicht

Cursusmateriaal beschikbaar via Digitap.

Onderwijsorganisatie

Werkvormen
Hoor- en/of werkcolleges12,00 uren
Practicum en/of oefeningen12,00 uren
Werktijd buiten de contacturen54,00 uren

Toetsing (lijst)

Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
MomentVorm%Opmerking
Eerste examenperiodeProjectopdracht100,00
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
MomentVorm%Opmerking
Tweede examenperiodeProjectopdracht100,00

Toetsing (tekst)

De beoordeling van dit opleidingsonderdeel gebeurt op basis van:

  • procesevaluatie die beoordeeld wordt tijdens de verplichte feedbackmomenten tijdens de lesweken
  • de ingediende projectopdracht
  • het jurymoment tijdens de examenweken

Zie studiewijzer op Digitap voor meer informatie.