Academiejaar
2025-26
Komt voor in:
- Graduaat marketing- en communicatiesupport, trajectschijf 1
In andere opleidingen:
-
Graduaat marketing- en communicatiesupport als Sales: Salestechnieken_FT
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang:
3 studiepunten
Men kan dit opleidingsonderdeel niet volgen binnen een
- examencontract (met het oog op het behalen van een creditbewijs).
- examencontract (met het oog op het behalen van een diploma).
Co-titularis(sen): Bouts Patrick, Vandessel Jeroen
Co-titularis(sen) zijn nog niet (allemaal) gekend.
Onderwijstalen: Nederlands
Kalender: Module 2 of Module 4
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Tolereerbaarheid: Dit opleidingsonderdeel komt in aanmerking voor tolerantie onder de voorwaarden van de opleiding waarvoor je bent ingeschreven.
Totale studietijd: 78,00 uren
Korte omschrijving
Dit opleidingsonderdeel maakt deel uit van het lab Sales. Dat wil zeggen dat drie opleidingsonderdelen (Sales: Accountmanagement, Sales: Markt en klant en Sales: Salestechnieken) geïntegreerd zullen samenwerken vertrekkend vanuit één specifieke opdracht. In de eerste drie weken van de module zal er niet-geïntegreerd gewerkt worden, in de laatste drie weken van de module wordt er geïntegreerd gewerkt. Elk opleidingsonderdeel wordt apart getoetst. Dit is een praktijkvak. Je wordt beoordeeld op je uitgevoerde taken.
OLR-Leerdoelen (lijst)
Je ondersteunt bij sales-, marketing- en/of communicatieactiviteiten gebruikmakend van de passende tools en methoden.
Je past effectieve onderhandelingsstechnieken toe om tot wederzijdse WIN WIN te komen. |
Je maakt een afspraak met een prospect via een geschikt medium. |
Je creƫert de juiste omstandigheden om de behoeftenanalyse te starten. |
Je gebruikt een gepaste vraag- en luistertechniek om de impliciete en expliciete behoeften van de klant te ontdekken. |
Je demonstreert en argumenteert waarom jouw product/dienst tegemoet komt aan het invullen van de klantenbehoeften. |
Je past de FAB's (features , advantages , benefits) van jouw oplossing toe om de voordelen voor de klant te duiden |
Je behandelt bezwaren van klanten aan de hand van effectieve technieken om ze om te buigen naar verkoopkansen. |
Je hanteert verschillende afsluittechnieken om de verkoop te beklinken, met aandacht voor het behouden van een goede relatie met de klant voor toekomstige verkoopkansen. |
Je overtuigt de klant van jouw oplossing met financiƫle argumenten. |
Studiematerialen (tekst): Verplicht
Cursusmateriaal beschikbaar via Digitap.
Toetsing (lijst)
Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
Eerste examenperiode | Projectopdracht | 100,00 | |
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
Tweede examenperiode | Projectopdracht | 100,00 | |
Toetsing (tekst)
De beoordeling van dit opleidingsonderdeel gebeurt op basis van:
- procesevaluatie die beoordeeld wordt tijdens de verplichte feedbackmomenten tijdens de lesweken
- de ingediende projectopdracht
- het jurymoment tijdens de examenweken
Zie studiewijzer op Digitap voor meer informatie.