Artesis Plantijn Hogeschool Antwerpen
Business en Recht
Sales: Accountmanagement39782/3474/2526/1/90
Studiegids

Sales: Accountmanagement

39782/3474/2526/1/90
Academiejaar 2025-26
Komt voor in:
  • Graduaat marketing- en communicatiesupport, trajectschijf 1
In andere opleidingen:
  • Graduaat marketing- en communicatiesupport als Sales: Accountmanagement_FT
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang: 3 studiepunten
Men kan dit opleidingsonderdeel niet volgen binnen een
  • examencontract (met het oog op het behalen van een creditbewijs).
  • examencontract (met het oog op het behalen van een diploma).
Co-titularis(sen): Tyteca Thomas, Willems Ann, Ysebaert Daan
Onderwijstalen: Nederlands
Kalender: Module 2 of Module 4
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).

Volgtijdelijkheid

(simultaan te volgen met Sales: Markt en klant OF geslaagd of getolereerd voor Sales: Markt en klant) EN (simultaan te volgen met Sales: Salestechnieken OF geslaagd of getolereerd voor Sales: Salestechnieken).
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Tolereerbaarheid: Dit opleidingsonderdeel komt in aanmerking voor tolerantie onder de voorwaarden van de opleiding waarvoor je bent ingeschreven.
Totale studietijd: 78,00 uren

Korte omschrijving

Dit opleidingsonderdeel maakt deel uit van het lab Sales. Dat wil zeggen dat drie opleidingsonderdelen (Sales: Accountmanagement, Sales: Markt en klant en Sales: Salestechnieken) geïntegreerd zullen samenwerken vertrekkend vanuit één specifieke opdracht. In de eerste drie weken van de module zal er niet-geïntegreerd gewerkt worden, in de laatste drie weken van de module wordt er geïntegreerd gewerkt. Elk opleidingsonderdeel wordt apart getoetst. Dit is een praktijkvak. Je wordt beoordeeld op je uitgevoerde taken.

OLR-Leerdoelen (lijst)

Je ondersteunt bij sales-, marketing- en/of communicatieactiviteiten gebruikmakend van de passende tools en methoden.
Je gebruikt CRM software om klanten te werven, te behouden, te laten groeien en te ondersteunen.
Je ondersteunt bij het beheer van het administratieve proces van de sales-, marketing- en/of communicatieafdeling.
Je respecteert de privacy en rechten van klanten conform de GDPR-wetgeving.
Je maakt een operationele planning voor je salesactiviteiten.
Je vergroot de waarde van bestaande klantrelaties door cross-selling, deep-selling en up-selling.
Je reflecteert over de klantentevredenheid.
Je zorgt voor de administratieve omkadering van de gehele salescyclus.
Je rapporteert over de nodige data voor de berekening van de salescompensatie van de verkoopsafdeling.
Je bouwt een professioneel netwerk uit in het werkveld met aandacht voor zelfpromotie.
Je onderhoudt professionele relaties via de gepaste online en offline kanalen.

Studiematerialen (tekst): Verplicht

Studiemateriaal beschikbaar via Digitap

Onderwijsorganisatie

Werkvormen
Hoor- en/of werkcolleges12,00 uren
Practicum en/of oefeningen12,00 uren
Werktijd buiten de contacturen54,00 uren

Toetsing (lijst)

Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
MomentVorm%Opmerking
Eerste examenperiodeProjectopdracht100,00
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
MomentVorm%Opmerking
Tweede examenperiodeProjectopdracht100,00

Toetsing (tekst)

De beoordeling van dit opleidingsonderdeel gebeurt op basis van:

  • procesevaluatie die beoordeeld wordt tijdens de verplichte feedbackmomenten tijdens de lesweken
  • de ingediende projectopdracht
  • het jurymoment tijdens de examenweken

Zie studiewijzer op Digitap voor meer informatie.