Artesis Plantijn Hogeschool Antwerpen
Koninklijk Conservatorium van Antwerpen
Stage of project38350/3502/2526/1/94
Studiegids

Stage of project

38350/3502/2526/1/94
Academiejaar 2025-26
Komt voor in:
  • Educatieve master muziek en podiumkunsten
  • Master in het drama, trajectschijf 4
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang: 18 studiepunten
Men kan dit opleidingsonderdeel niet volgen binnen een
  • creditcontract.
  • examencontract (met het oog op het behalen van een creditbewijs).
  • examencontract (met het oog op het behalen van een diploma).
Titularis: Van den Eede Louise
Onderwijstalen: Nederlands
Kalender: Academiejaar
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Mogelijke grensdata voor leerkrediet: 01.12.2025 (Academiejaar)
Tweede examenkans: niet mogelijk.
Delibereerbaarheid: Voor dit opleidingsonderdeel moet je slagen (wordt nooit gedelibereerd).
Totale studietijd: 540,00 uren

Volgtijdelijkheid

Op dit opleidingsonderdeel is er geen volgtijdelijkheid van toepassing.

OLR-Leerdoelen (lijst)

1. Je ontwikkelt autonoom een eigen artistieke praktijk, gedragen door ambacht en gedreven door een eigen kunstenaarsstem.
1.1 Je toont persoonlijke fascinaties, noodzaak, ideeën en verbeelding in artistiek werk.
1.2 Je zet vaktechnische aspecten van stem, lichaam en artistieke discipline bewust en innovatief in bij artistieke creatie.
1.3 Je realiseert artistieke doelen en je creëert betekenis in respectvolle en flexibele samenwerking met anderen.
1.4 Je houdt bij creatie rekening met de specifieke artistieke en maatschappelijke omstandigheden.
1.5 Je onderzoekt het spanningsveld tussen de eigen intentie en de perceptie ervan door een publiek, en je scherpt de artistieke creatie in functie daarvan aan.
2. Je neemt eindverantwoordelijkheid bij het creëren van (collectief) artistiek werk.
2.5 Je komt op een adequate manier op voor eigen waarden en behoeften.
3. Je reflecteert over het eigen kunstenaarschap in een wereld van verscheidenheid en je gaat in dialoog met het kunstenveld, het publiek en diverse kritische stemmen.
3.1 Je verwoordt en belichaamt de eigen artistieke identiteit, ambities en kwaliteiten tegenover diverse derden binnen en buiten het artistieke proces.
3.3 Je gebruikt feedback en dialoog om zich verder te ontwikkelen en te positioneren.
4. Je stelt de nodige onderzoeksvragen om tot kunstcreatie te komen.
4.1 Je vertrekt van voortdurende reflectie over eigen je ontwikkeling, je positie en je werk in de context van kunst en maatschappij, om nieuwe uitdagingen te formuleren.
4.2 Je komt vanuit een wakkere houding tot nieuwe onderzoeksvragen binnen de eigen discipline en de werk- en leefcontext.
4.3 Je zet (mee) praktijkgericht onderzoek op en voert dat uit.
5. Je ziet het verband tussen artistiek werk en maatschappelijke en professionele contexten, en je integreert dat inzicht ter verdieping van de eigen creatie.
5.2 Je gebruikt uiteenlopende bronnen om de artistieke creatie te voeden.
5.3 Je levert een bijdrage aan het vakgebied en de maatschappij.
6. Je bent organisatorisch en communicatief zelfredzaam in een interdisciplinair en (inter)nationaal werkveld.
6.2 Je ziet kansen binnen en buiten het steeds veranderende werkveld en zet die om in concrete acties.
6.3 Je bouwt een relevant (inter)nationaal netwerk op en onderhoudt dat.
6.4 Je hebt kennis van organisatorische en financiële aspecten van het werkveld.

Leerinhoud

Deelname aan een artistieke productie in het professionele kunstenveld of het maken en performen van een eigen project.

Onderwijsorganisatie

Werkvormen
Werkplekleren en/of stage540,00 uren

Toetsing (lijst)

Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
MomentVorm%Opmerking
Eerste examenperiodePraktijkbeoordeling in een professionele context100,00