Artesis Plantijn Hogeschool Antwerpen
Business en Recht
Le français approfondi du marketing35300/3519/2526/1/65
Studiegids

Le français approfondi du marketing

35300/3519/2526/1/65
Academiejaar 2025-26
Komt voor in:
  • Bachelor in het bedrijfsmanagement, trajectschijf 2
    Afstudeerrichting:
    • marketing
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang: 3 studiepunten
Men kan dit opleidingsonderdeel niet volgen binnen een
  • examencontract (met het oog op het behalen van een creditbewijs).
  • examencontract (met het oog op het behalen van een diploma).
Co-titularis(sen): Marchi Leticia
Onderwijstalen: Frans
Kalender: Semester 2
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Mogelijke grensdata voor leerkrediet: 15.03.2026 (2de semester)
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Delibereerbaarheid/tolereerbaarheid: Dit opleidingsonderdeel komt in aanmerking voor deliberatie/tolerantie onder de voorwaarden van de opleiding waarvoor je bent ingeschreven.
Totale studietijd: 78,00 uren
Totale kostprijs onderwijsactiviteiten: € 440,00

Volgtijdelijkheid

eerder ingeschreven voor Le français du marketing OF simultaan te volgen met Le français du marketing.

Korte omschrijving

Je breidt je communicatieve vaardigheden verder uit en verdiept je in de terminologie van de marketingwereld. Je geraakt vertrouwd met het zakelijk Frans waarmee je aan de slag kan in jouw sector.

De tweedejaarsstudenten van de AP-Hogeschool worden klaargestoomd om in een internationale omgeving te werken waarin aanpassing en flexibiliteit de vereiste kenmerken zijn. Maar waarvoor tevens kennis, inleving en begrip van de andere cultuur belangrijke componenten vormen. Dit opleidingsonderdeel vindt gedeeltelijk plaats in het buitenland. Wanneer je ingeschreven bent voor dit opleidingsonderdeel impliceert dit dat er voor jou een reservering wordt gemaakt en dien je de kosten die aan het opleidingsonderdeel verbonden zijn te betalen (vervoer, verblijf, ...). Kosteloos uitschrijven kan maar tot de grensdatum van dit opleidingsonderdeel.

OLR-Leerdoelen (lijst)

OLR MAR 7 De bachelor BM/MAR communiceert professioneel binnen de beroepscontext in het Nederlands, Frans en Engels en dit zowel schriftelijk als mondeling.
Je kan op een duidelijke en gestructureerde manier een presentatie geven over een professioneel onderwerp binnen de marketingsector waarbij gebruikgemaakt wordt van correcte terminologie en een passende presentatievorm.
Je kan actief deelnemen aan vergaderingen, debatten en gesprekken in een professionele context en wisselt hierbij relevante informatie uit en verwoord eigen standpunten.
Je kan grammatica toepassen op intermediar niveau in schriftelijke communicatie; met correcte inzet van grammaticale structuren inclusief zinsbouw en verbindingswoorden.
Je kan grammaticale structuren toepassen op intermediair niveau in mondelinge communicatie, met voldoende beheersing van tijdsvormen en vervoegingen om vlot en spontaan te spreken met een hoge mate van grammaticale nauwkeurigheid.
Je kan grammaticaal correcte zakelijke testen schrijven, zoals e-mails, verslagen of reflecties, binnen een professionele of marketingcontext.
Je kan een gepaste vakgerichte woordenschat hanteren in mondelinge en schriftelijke communicatie binnen de (internationale) marketingsector.
Je kan authentieke, vakgerichte teksten over de marketingsector begrijpen en verwerken, en hierover relevante vragen beantwoorden op een ERK niveau B1+.

Leerinhoud

  • Je breidt je Franse woordenschat en uitdrukkingen die gebruikt worden in de bedrijfswereld verder uit. Onderwerpen die aan bod komen zijn oa: vergaderen, discussiëren, een sectorgebonden onderwerp presenteren, professionele afspraken maken met klanten en collega's, mails schrijven.
  • Je verdiept je in vakgerelateerde teksten.
  • Je breidt je grammatica verder uit via zelfstudie. 

De nadruk komt meer en meer op je mondelinge vaardigheden te liggen.

Om vlot te kunnen volgen verwachten we dat je het ERK niveauB1/B1+ hebt.

Studiematerialen (lijst)

lesmateriaal op digitapVerplicht
Comme convenuVerplicht
  • Auteur: I. Werbrouck

Onderwijsorganisatie

Werkvormen
Hoor- en/of werkcolleges24,00 uren
  • Omschrijving: Interactiecollege (12,00)
    Oefeningensessie met docentsturing (6,00)
    Oefeningensessie met studentsturing (6,00)
Werktijd buiten de contacturen54,00 uren
  • Omschrijving: Begeleide zelfstudie & zelfstandig werk

Toetsing (lijst)

Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
MomentVorm%Opmerking
Eerste examenperiodeKennis- en inzichtstoets in de examenreeks60,00Open en/of gesloten vragenGesloten boek
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
MomentVorm%Opmerking
Tweede examenperiodeKennis- en inzichtstoets in de examenreeks60,00Open en/of gesloten vragenGesloten boek
Evaluatie(s) voor beide examenkansen, niet herhaalbaar in tweede examenkans
MomentVorm%Opmerking
Eerste examenperiodeVaardigheidstoets permanent tijdens de lesweken (Permanente evaluatie)40,00

Toetsing (tekst)

Zie Digitap en/of studiewijzer voor verdere instructies.

De totale examentijd bestaat uit de voorziene tijd plus ¼ extra examentijd voor alle studenten. De extra examentijd als individuele aanpassing is hierbij dus reeds inbegrepen.