Artesis Plantijn Hogeschool Antwerpen
Business en Recht
Video development_MAR41456/3519/2526/1/43
Studiegids

Video development_MAR

41456/3519/2526/1/43
Academiejaar 2025-26
Komt voor in:
  • Bachelor in het bedrijfsmanagement, trajectschijf 2
    Keuzeoptie van afstudeerrichting:
    • Digital development binnen marketing
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang: 3 studiepunten
Men kan dit opleidingsonderdeel niet volgen binnen een
  • examencontract (met het oog op het behalen van een creditbewijs).
  • examencontract (met het oog op het behalen van een diploma).
Co-titularis(sen): Rolus Magalie
Onderwijstalen: Nederlands
Kalender: Semester 2
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Mogelijke grensdata voor leerkrediet: 15.03.2026 (2de semester)
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Delibereerbaarheid/tolereerbaarheid: Dit opleidingsonderdeel komt in aanmerking voor deliberatie/tolerantie onder de voorwaarden van de opleiding waarvoor je bent ingeschreven.
Totale studietijd: 78,00 uren

Volgtijdelijkheid

simultaan te volgen met Web development_MAR OF eerder ingeschreven voor Web development_MAR.

Korte omschrijving

We werken de website die je in Webdesign I hebt ontworpen, verder uit: aan de slag met SEO-optimalisatie, videocontent en interactieve elementen!

OLR-Leerdoelen (lijst)

OLR MAR 1 De Bachelor BM/MAR heeft inzicht in (digitale) marketingstrategie en-tactiek, marktanalyse, marketingcommunicatie en sales, in algemene bedrijfs- en organisatieprocessen en hun onderlinge samenhang en kan dit inzicht toepassen in een ruime, geglobaliseerde, veranderende en (inter)nationale context.
Je identificeert een eenvoudige boodschap voor een doelgroep op basis van je doelstellingen.
Je ontwikkelt een conceptuele synopsis om je boodschap over te brengen.
OLR MAR 5 De bachelor BM/MAR gebruikt op een efficiënte en effectieve wijze marketing-, communicatie- en grafische software en actuele beroepsspecifieke ICT-pakketten ter ondersteuning van interne en externe stakeholders, volgt digitale trends op en streeft naar een hoge digitale geletterdheid.
Je monteert een verhaal met verschillende soorten beelden en audio in Adobe Première Pro.
Je maakt zelf professionele beelden en audiofragmenten met opname-apparatuur.
Je plant een videoproductie van synopsis tot afgewerkt product.

Leerinhoud

  • SEO: wat is het, waarom is het belangrijk en hoe optimaliseer je je website?
  • UX-testen: hoe test je het gebruiksgemak van je website, hoe ga je aan de slag met de resultaten?
  • Video en beeldtaal, technieken om je eigen stijl te ontwikkelen.

Studiematerialen (lijst)

lesmateriaal op digitapVerplicht
Licentie AdobeVerplicht

Onderwijsorganisatie

Werkvormen
Hoor- en/of werkcolleges6,00 uren
  • Omschrijving: Interactiecollege
Practicum en/of oefeningen18,00 uren
Werktijd buiten de contacturen54,00 uren
  • Omschrijving: Begeleide zelfstudie & zelfstandig werk

Toetsing (lijst)

Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
MomentVorm%Opmerking
Eerste examenperiodePortfolio100,00Werkstuk en/of presentatie
Open boek
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
MomentVorm%Opmerking
Tweede examenperiodePortfolio100,00Werkstuk en/of presentatie
Open boek

Toetsing (tekst)

Zie Digitap en/of studiewijzer voor verdere instructies.

De totale examentijd bestaat uit de voorziene tijd plus ¼ extra examentijd voor alle studenten. De extra examentijd als individuele aanpassing is hierbij dus reeds inbegrepen.