Go South34430/3568/2526/1/18
Studiegids

Go South

34430/3568/2526/1/18
Academiejaar 2025-26
Komt voor in:
  • Bachelor in de beeldende kunsten
    Keuzepakket:
    • aan opleidingsonderdelen naar keuze
  • Bachelor in de elektromechanica
  • Bachelor in de ergotherapie, trajectschijf 3
    Keuzepakket:
    • Keuzepakket reeks 1: beroepsontwikkeling
  • Bachelor in de orthopedagogie
  • Bachelor in de toegepaste psychologie, trajectschijf 3
    Keuzepakket:
    • Keuzepakket 3-jarig programma, 2de jaar (DAG en AVOND)
    • Keuzepakket 3-jarig programma, 3de jaar (DAG en AVOND)
    • Keuzepakket 4-jarig programma (DAG en AVOND)
  • Bachelor in de verpleegkunde (4j ), trajectschijf 4
    Keuzepakket:
    • LL3
  • Bachelor in de verpleegkunde (flex), trajectschijf 5
  • Bachelor in de vroedkunde, trajectschijf 3
  • Bachelor in het sociaal werk
  • Bachelor of Arts in Visual Arts
    Keuzepakket:
    • Elective courses
  • Vrije opleiding Hogeschool, trajectschijf 3
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang: 3 studiepunten
Titularis: Marrin Geert
Andere co-titularis(sen): Gooris Giovanna, Sanders Ingrid
Onderwijstalen: Nederlands
Kalender: Semester 1 of Semester 2
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Mogelijke grensdata voor leerkrediet: 01.12.2025 (1ste semester) of 15.03.2026 (2de semester)
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Delibereerbaarheid: Voor dit opleidingsonderdeel moet je slagen (wordt nooit gedelibereerd).
Totale studietijd: 84,00 uren

Volgtijdelijkheid

Op dit opleidingsonderdeel is er geen volgtijdelijkheid van toepassing.

Eindcompetenties (lijst)

De student identificeert relevante maatschappelijke uitdagingen in het land van bestemming en koppelt deze aan minimaal drie Sustainable Development Goals (SDG’s).
De student verklaart het belang van klimaatrechtvaardigheid in de context van zijn/haar stage en onderbouwt dit met een concreet voorbeeld of externe bron.
De student past inzichten uit bronnen over kolonialisme, kinderrechten en mondiale ongelijkheid toe op de context van zijn/haar stage en formuleert aandachtspunten voor de eigen houding.
De student past kennis over interculturele communicatie toe door concrete do’s en don’ts te formuleren, afgestemd op de stagecontext.
De student analyseert de maatschappelijke rol van de stageorganisatie en stemt de eigen stageopdracht af op lokale noden en verwachtingen.
De student ontwikkelt een realistische strategie om via zijn/haar stage een duurzame impact te genereren in de lokale context.
De student benoemt minimal drie persoonlijke leerdoelen of competenties en verbindt deze met concrete stageopdrachten.
De student reflecteert op eigen sterktes, kwetsbaarheden en leerhouding, en formuleert hoe hij/zij wil omgaan met interculturele en praktische uitdagingen.
De student verantwoordt hoe hij/zij zich praktisch voorbereidt op gezondheids-, veiligheids-, en juridische aspecten van de stage, inclusief budget.

Studiematerialen (lijst)

(Cursus)materiaal op de elektronische leeromgeving Digitap.Verplicht
  • Auteur: lector

Onderwijsorganisatie

Werkvormen
Hoor- en/of werkcolleges4,00 uren
Werktijd buiten de contacturen80,00 uren

Toetsing (lijst)

Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
MomentVorm%Opmerking
Eerste examenperiodeReflectieopdracht100,00schriftelijk informatiedossier
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
MomentVorm%Opmerking
Tweede examenperiodeReflectieopdracht100,00schriftelijk informatiedossier