Artesis Plantijn Hogeschool Antwerpen
Business en Recht
Marketing: Performance marketing40952/3474/2526/1/03
Studiegids

Marketing: Performance marketing

40952/3474/2526/1/03
Academiejaar 2025-26
Komt voor in:
  • Graduaat marketing- en communicatiesupport, trajectschijf 2
    Afstudeerrichting:
    • marketingsupport
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang: 3 studiepunten
Men kan dit opleidingsonderdeel niet volgen binnen een
  • examencontract (met het oog op het behalen van een creditbewijs).
  • examencontract (met het oog op het behalen van een diploma).
Co-titularis(sen): Pairon Leen
Onderwijstalen: Nederlands
Kalender: Module 1 of Module 3
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).

Volgtijdelijkheid

(simultaan te volgen met Marketing: E-commerce OF geslaagd of getolereerd voor Marketing: E-commerce) EN (simultaan te volgen met Marketing: Data en visualisatie OF geslaagd of getolereerd voor Marketing: Data en visualisatie).
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Tolereerbaarheid: Dit opleidingsonderdeel komt in aanmerking voor tolerantie onder de voorwaarden van de opleiding waarvoor je bent ingeschreven.
Totale studietijd: 78,00 uren

Korte omschrijving

Dit opleidingsonderdeel maakt deel uit van een lab. Dat wil zeggen dat per lab drie opleidingsonderdelen zullen samenwerken vertrekkende vanuit één specifieke opdracht. In de eerste drie weken van de module zal er niet-geïntegreerd gewerkt worden. In de laatste drie weken van de module wordt er geïntegreerd gewerkt. Elk opleidingsonderdeel wordt apart getoetst. 
Het opleidingsonderdeel Performance Marketing maakt deel uit van het lab Marketing. Dit is een praktijkvak. Je wordt beoordeeld op je uitgevoerde opdrachten.

OLR-Leerdoelen (lijst)

Je verzamelt en verwerkt data en informatie voor het uitvoeren van de marketingstrategie en het marketingplan.
Je interpreteert rapporten en statistieken in Google Analytics.
Je ondersteunt bij de coördinatie van marketingprojecten en -acties rekening houdend met de marketingstrategie van de organisatie.
Je formuleert aanbevelingen op basis van rapporten.
Je past de principes van A/B-testen toe op een boodschap.
Je analyseert de output van A/B-testen.
Je plaatst boodschappen in een marketingautomatisatieplatform.
Je ontwerpt een gerichte flow voor marketingautomatisatie om leads door de sales funnel te leiden.
Je ontwerpt boodschappen die aanpasbaar zijn voor marketingautomatisatie.
Je past de principes van retargeting toe.

Leerinhoud

  • Google Analytics rapporten 
  • Marketingautomatisatie 
  • A/B testen
  • Retargeting

Studiematerialen (tekst): Verplicht

Cursusmateriaal beschikbaar via Digitap

Onderwijsorganisatie

Werkvormen
Hoor- en/of werkcolleges12,00 uren
Practicum en/of oefeningen12,00 uren
Werktijd buiten de contacturen54,00 uren

Toetsing (lijst)

Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
MomentVorm%Opmerking
Eerste examenperiodeProjectopdracht100,00
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
MomentVorm%Opmerking
Tweede examenperiodeProjectopdracht100,00

Toetsing (tekst)

De beoordeling van dit opleidingsonderdeel gebeurt op basis van:

  • procesevaluatie die beoordeeld wordt tijdens de verplichte feedbackmomenten tijdens de lesweken
  • de ingediende projectopdracht
  • het jurymoment tijdens de examenweken

Zie studiewijzer op Digitap voor meer informatie.