Academiejaar
2025-26
Komt voor in:
- Graduaat marketing- en communicatiesupport, trajectschijf 2
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang:
3 studiepunten
Men kan dit opleidingsonderdeel niet volgen binnen een
- examencontract (met het oog op het behalen van een creditbewijs).
- examencontract (met het oog op het behalen van een diploma).
Co-titularis(sen): Pairon Leen
Onderwijstalen: Nederlands
Kalender: Module 1 of Module 3
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Tolereerbaarheid: Dit opleidingsonderdeel komt in aanmerking voor tolerantie onder de voorwaarden van de opleiding waarvoor je bent ingeschreven.
Totale studietijd: 78,00 uren
Korte omschrijving
Dit opleidingsonderdeel maakt deel uit van een lab. Dat wil zeggen dat per lab drie opleidingsonderdelen zullen samenwerken vertrekkende vanuit één specifieke opdracht. In de eerste drie weken van de module zal er niet-geïntegreerd gewerkt worden. In de laatste drie weken van de module wordt er geïntegreerd gewerkt. Elk opleidingsonderdeel wordt apart getoetst.
Het opleidingsonderdeel Performance Marketing maakt deel uit van het lab Marketing. Dit is een praktijkvak. Je wordt beoordeeld op je uitgevoerde opdrachten.
OLR-Leerdoelen (lijst)
Je verzamelt en verwerkt data en informatie voor het uitvoeren van de marketingstrategie en het marketingplan.
Je interpreteert rapporten en statistieken in Google Analytics. |
Je ondersteunt bij de coördinatie van marketingprojecten en -acties rekening houdend met de marketingstrategie van de organisatie.
Je formuleert aanbevelingen op basis van rapporten. |
Je past de principes van A/B-testen toe op een boodschap. |
Je analyseert de output van A/B-testen. |
Je plaatst boodschappen in een marketingautomatisatieplatform. |
Je ontwerpt een gerichte flow voor marketingautomatisatie om leads door de sales funnel te leiden. |
Je ontwerpt boodschappen die aanpasbaar zijn voor marketingautomatisatie. |
Je past de principes van retargeting toe. |
Leerinhoud
- Google Analytics rapporten
- Marketingautomatisatie
- A/B testen
- Retargeting
Studiematerialen (tekst): Verplicht
Cursusmateriaal beschikbaar via Digitap
Toetsing (lijst)
Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
Eerste examenperiode | Projectopdracht | 100,00 | |
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
Tweede examenperiode | Projectopdracht | 100,00 | |
Toetsing (tekst)
De beoordeling van dit opleidingsonderdeel gebeurt op basis van:
- procesevaluatie die beoordeeld wordt tijdens de verplichte feedbackmomenten tijdens de lesweken
- de ingediende projectopdracht
- het jurymoment tijdens de examenweken
Zie studiewijzer op Digitap voor meer informatie.