Academiejaar
2025-26
Komt voor in:
- Graduaat marketing- en communicatiesupport, trajectschijf 2
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang:
3 studiepunten
Men kan dit opleidingsonderdeel niet volgen binnen een
- examencontract (met het oog op het behalen van een creditbewijs).
- examencontract (met het oog op het behalen van een diploma).
Onderwijstalen: Nederlands
Kalender: Module 1 of Module 3
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Tolereerbaarheid: Dit opleidingsonderdeel komt in aanmerking voor tolerantie onder de voorwaarden van de opleiding waarvoor je bent ingeschreven.
Totale studietijd: 78,00 uren
Korte omschrijving
Dit opleidingsonderdeel maakt deel uit van een lab. Dat wil zeggen dat per lab drie opleidingsonderdelen zullen samenwerken vertrekkende vanuit één specifieke opdracht. In de eerste drie weken van de module zal er niet-geïntegreerd gewerkt worden. In de laatste drie weken van de module wordt er geïntegreerd gewerkt. Elk opleidingsonderdeel wordt apart getoetst.
Het opleidingsonderdeel Marketing: E-commerce maakt deel uit van het lab Marketing. Dit is een praktijkvak. Je wordt beoordeeld op je uitgevoerde opdrachten.
OLR-Leerdoelen (lijst)
Je verzamelt en verwerkt data en informatie voor het uitvoeren van de marketingstrategie en het marketingplan.
Je past logistieke processen toe binnen e-commerce door een werkbaar systeem voor voorraadbeheer, verzending en retourbeleid uit te werken en te documenteren. |
Je kiest, bewerkt, maakt en verspreidt visuele en/of audiovisuele content bij de uitvoering van marketingprojecten en –acties, rekening houdend met de marketingstrategie van de organisatie.
Je bouwt een e-commerce webshop met een opgegeven platform |
Je optimaliseert productpagina’s op basis van best practices voor conversie |
Je ontwikkelt kortingsacties en promoties, inclusief bijbehorende visuals zoals banners. |
Je ontwerpt een loyaliteitsprogramma. |
Je ondersteunt bij de coördinatie van marketingprojecten en -acties rekening houdend met de marketingstrategie van de organisatie.
Je implementeert klantenservice-oplossingen zoals chatbots, FAQ-pagina’s en gepersonaliseerde e-mails. |
Je optimaliseert de customer journey binnen een webshop. |
Studiematerialen (tekst): Verplicht
Cursusmateriaal beschikbaar via Digitap
Toetsing (lijst)
Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
Eerste examenperiode | Projectopdracht | 100,00 | |
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
Tweede examenperiode | Projectopdracht | 100,00 | |
Toetsing (tekst)
De beoordeling van dit opleidingsonderdeel gebeurt op basis van:
- procesevaluatie die beoordeeld wordt tijdens de verplichte feedbackmomenten tijdens de lesweken
- de ingediende projectopdracht
- het jurymoment tijdens de examenweken
Zie studiewijzer op Digitap voor meer informatie.