Artesis Plantijn Hogeschool Antwerpen
Business en Recht
Communicatie: Copy40958/3474/2526/1/13
Studiegids

Communicatie: Copy

40958/3474/2526/1/13
Academiejaar 2025-26
Komt voor in:
  • Graduaat marketing- en communicatiesupport, trajectschijf 2
    Afstudeerrichting:
    • communicatiesupport
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang: 3 studiepunten
Men kan dit opleidingsonderdeel niet volgen binnen een
  • examencontract (met het oog op het behalen van een creditbewijs).
  • examencontract (met het oog op het behalen van een diploma).
Co-titularis(sen): Boens Annelien
Onderwijstalen: Nederlands
Kalender: Module 1 of Module 3
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).

Volgtijdelijkheid

(simultaan te volgen met Communicatie: Storytelling 2 OF geslaagd of getolereerd voor Communicatie: Storytelling 2) EN (simultaan te volgen met Communicatie: Productie OF geslaagd of getolereerd voor Communicatie: Productie).
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Tolereerbaarheid: Dit opleidingsonderdeel komt in aanmerking voor tolerantie onder de voorwaarden van de opleiding waarvoor je bent ingeschreven.
Totale studietijd: 78,00 uren

Korte omschrijving

Dit opleidingsonderdeel maakt deel uit van een lab. Dat wil zeggen dat per lab drie opleidingsonderdelen zullen samenwerken vertrekkend vanuit één specifieke opdracht. In de eerste drie weken van de module zal er niet-geïntegreerd gewerkt worden, in de laatste drie weken van de module wordt er geïntegreerd gewerkt. Elk opleidingsonderdeel wordt apart getoetst.
Het opleidingsonderdeel Communicatie: Copy maakt deel uit van het lab Communicatie. Dit is een praktijkvak. Je wordt beoordeeld op je uitgevoerde opdrachten.

OLR-Leerdoelen (lijst)

Je schrijft wervend een Nederlandstalige en/of Engelstalige tekst binnen een aangeleverd format aangepast aan de doelgroep.
Je schrijft een heldere en samenhangende tekst.
Je schrijft creatieve en overtuigende boodschappen voor verschillende doelgroepen.
Je gebruikt in je teksten strategieën om de aandacht van de doelgroep te trekken en vast te houden.
Je schrijft teksten rekening houdend met de kenmerkend van het gekozen platform.
Je schrijft consistent met een gegeven tone of voice.
Je schrijft overtuigende teksten die voldoen aan de SEO-principes.
Je schrijft inclusieve teksten.
Je schrijft gestructureerde teksten met tussentitels en alinea's.
Je schrijft een wervend persbericht dat alle vereiste informatie bevat.

Leerinhoud

Je leert overtuigende teksten schrijven met aandacht voor:

  • structuur en opbouw
  • helder en inclusief taalgebruik
  • SEO-principes
  • creativiteit
  • de doelgroep en het platform
  • de passende tone of voice

Studiematerialen (tekst): Verplicht

Cursusmateriaal beschikbaar via Digitap.

Onderwijsorganisatie

Werkvormen
Hoor- en/of werkcolleges12,00 uren
Practicum en/of oefeningen12,00 uren
Werktijd buiten de contacturen54,00 uren

Toetsing (lijst)

Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
MomentVorm%Opmerking
Eerste examenperiodeProjectopdracht100,00
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
MomentVorm%Opmerking
Tweede examenperiodeProjectopdracht100,00

Toetsing (tekst)

De beoordeling van dit opleidingsonderdeel gebeurt op basis van:

  • procesevaluatie die beoordeeld wordt tijdens de verplichte feedbackmomenten tijdens de lesweken
  • de ingediende projectopdracht
  • het jurymoment tijdens de examenweken

Zie studiewijzer op Digitap voor meer informatie.