Academiejaar
2025-26
Komt voor in:
- Graduaat marketing- en communicatiesupport, trajectschijf 2
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang:
3 studiepunten
Men kan dit opleidingsonderdeel niet volgen binnen een
- examencontract (met het oog op het behalen van een creditbewijs).
- examencontract (met het oog op het behalen van een diploma).
Co-titularis(sen): Jacobs Chloë
Onderwijstalen: Nederlands
Kalender: Module 1 of Module 3
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Tolereerbaarheid: Dit opleidingsonderdeel komt in aanmerking voor tolerantie onder de voorwaarden van de opleiding waarvoor je bent ingeschreven.
Totale studietijd: 78,00 uren
Korte omschrijving
Dit opleidingsonderdeel maakt deel uit van een lab. Dat wil zeggen dat per lab drie opleidingsonderdelen zullen samenwerken vertrekkend vanuit één specifieke opdracht. In de eerste drie weken van de module zal er niet-geïntegreerd gewerkt worden, in de laatste drie weken van de module wordt er geïntegreerd gewerkt. Elk opleidingsonderdeel wordt apart getoetst.
Het opleidingsonderdeel Storytelling 2 maakt deel uit van het lab Communicatie. Dit is een praktijkvak. Je wordt beoordeeld op je uitgevoerde opdrachten.
OLR-Leerdoelen (lijst)
Je ondersteunt bij de coördinatie van communicatieprojecten en -acties rekening houdend met de communicatiestrategie van de organisatie.
Je schrijft een kernboodschap met een sterke verhaallijn. |
Je vertaalt storytelling naar verschillende kanalen. |
Je ontwikkelt een overtuigend merkverhaal dat aansluit bij de interne en externe doelgroep en merkwaarden. |
Je ondersteunt de interne en externe communicatie van de organisatie.
Je past storytelling-technieken toe in je communicatie. |
Je beheert en versterkt de interne communicatie binnen een organisatie en binnen de gegeven strategie. |
Je maakt content ifv een communicatieplan |
Leerinhoud
In het vak Lab Communicatie: Storytelling leer je hoe je een overtuigend merkverhaal ontwikkelt dat aansluit bij de doelgroep en de merkwaarden. Je vertaalt dat verhaal naar verschillende kanalen en werkt een concreet communicatieplan uit. Daarnaast ontdek je hoe interne communicatie werkt en hoe je medewerkers daarin actief betrekt.
Studiematerialen (tekst): Verplicht
Cursusmateriaal beschikbaar via Digitap.
Toetsing (lijst)
Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
Eerste examenperiode | Projectopdracht | 100,00 | |
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
Tweede examenperiode | Projectopdracht | 100,00 | |
Toetsing (tekst)
De beoordeling van dit opleidingsonderdeel gebeurt op basis van:
- procesevaluatie die beoordeeld wordt tijdens de verplichte feedbackmomenten tijdens de lesweken
- de ingediende projectopdracht
- het jurymoment tijdens de examenweken
Zie studiewijzer op Digitap voor meer informatie.