Artesis Plantijn Hogeschool Antwerpen
Business en Recht
Marketingproject40974/3474/2526/1/72
Studiegids

Marketingproject

40974/3474/2526/1/72
Academiejaar 2025-26
Komt voor in:
  • Graduaat marketing- en communicatiesupport, trajectschijf 2
    Afstudeerrichting:
    • marketingsupport
In andere opleidingen:
  • Graduaat marketing- en communicatiesupport als Marketingproject_10SP
  • Graduaat marketing- en communicatiesupport als Marketingproject_11SP
  • Graduaat marketing- en communicatiesupport als Marketingproject_12SP
  • Graduaat marketing- en communicatiesupport als Marketingproject_5SP
  • Graduaat marketing- en communicatiesupport als Marketingproject_6SP
  • Graduaat marketing- en communicatiesupport als Marketingproject_7SP
  • Graduaat marketing- en communicatiesupport als Marketingproject_8SP
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang: 9 studiepunten
Men kan dit opleidingsonderdeel niet volgen binnen een
  • examencontract (met het oog op het behalen van een creditbewijs).
  • examencontract (met het oog op het behalen van een diploma).
Co-titularis(sen): Bauwens Joke, Boens Annelien, Campo Catherine, Cornil Koen, De Beukelaer Alici, Hallam Lara, Jacobs Chloë, Janssens Dennis, Lugungu Maketa Adam, Pairon Leen, Vanderfaeillie Karl, Vandessel Jeroen, Van Hasselt Charlotte, Wille Olivier, Willems Ann
Onderwijstalen: Nederlands
Kalender: Module 3
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).

Volgtijdelijkheid

binnen trajectschijf 1 al minstens 51 studiepunten afgewerkt hebben EN ((simultaan te volgen met Marketing: E-commerce OF geslaagd of getolereerd voor Marketing: E-commerce) EN (simultaan te volgen met Marketing: Data en visualisatie OF geslaagd of getolereerd voor Marketing: Data en visualisatie) EN (simultaan te volgen met Marketing: Performance marketing OF geslaagd of getolereerd voor Marketing: Performance marketing)).
Tweede examenkans: niet mogelijk.
Tolereerbaarheid: Voor dit opleidingsonderdeel moet je slagen (wordt nooit getolereerd).
Totale studietijd: 225,00 uren

OLR-Leerdoelen (lijst)

Je ondersteunt bij sales-, marketing- en/of communicatieactiviteiten gebruikmakend van de passende tools en methoden.
Je stelt op basis van een briefing een campagne voor aan de externe opdrachtgever met duidelijke doelstellingen, doelgroep, boodschapontwikkeling en kanaalselectie.
Je werkt een overzichtelijke contentkalender uit met daarin de output, publicatie en timing van je campagne afgestemd op de doelstellingen.
Je ondersteunt bij het beheer van het administratieve proces van de sales-, marketing- en/of communicatieafdeling.
Je ondersteunt administratief bij het uitwerken van een project.
Je werkt probleemoplossend en doelgroepgericht gebruikmakend van de eigen creativiteit.
Je bedenkt samen met je team een creatieve marketingcommunicatiecampagne die inspeelt op een probleem van een externe opdrachtgever
Je werkt constructief samen op een inclusieve wijze.
Je werkt constructief samen in een team en met de externe opdrachtgever
Je communiceert duidelijk en effectief met je teamleden en houdt iedereen goed geïnformeerd.
Je werkt zelfredzaam, handelt (pro)actief en neemt verantwoordelijkheid voor het eigen werk.  
Je neemt initiatief en verantwoordelijkheid in het uitvoeren van jouw taken binnen het team
Je toont inzet en motivatie in het team om het marketingcommunicatieproject tot een goed einde te brengen
Je communiceert mondeling en schriftelijk op een professionele manier in het Nederlands.
Je past correct mondeling en schriftelijk Nederlands toe in de output van je campagne.
Je presenteert je campagne op een duidelijke en overtuigende manier.
Je bent nauwkeurig, zelfkritisch en verbetert permanent de eigen deskundigheid.
Je houdt je aan vooropgestelde afspraken en deadlines.
Je staat open voor feedback van anderen en gebruikt deze om je prestaties te verbeteren.
Je doet duurzame voorstellen tot verbetering voor de werking van de organisatie.  
Je bedenkt een creatieve en duurzame oplossing(en) om het project uit te werken.
Je verzamelt en verwerkt data en informatie voor het uitvoeren van de marketingstrategie en het marketingplan.
Je verzamelt, analyseert en presenteert relevante informatie en marketingmetrics over de markt, de doelgroep of het bedrijf als input voor de campagne.
Je kiest, bewerkt, maakt en verspreidt visuele en/of audiovisuele content bij de uitvoering van marketingprojecten en –acties, rekening houdend met de marketingstrategie van de organisatie.
Je ontwikkelt samen met je team visuele en/of audiovisuele content in lijn met je campagne, de huisstijl en de strategie van de organisatie.
Je ondersteunt bij de coördinatie van marketingprojecten en -acties rekening houdend met de marketingstrategie van de organisatie.
Je bepaalt meetbare doelen om het succes van de campagne te kunnen evaluaeren.
Je optimaliseert de output van je campagne om de effectiviteit van je content te verbeteren.

Leerinhoud

  • Studenten werken in groep een campagne uit voor een opdrachtgever.
  • Studenten moeten verplicht aanwezig zijn op de feedbackmomenten met de opdrachtgever en het begeleidende lectorenduo.  
  • Studenten presenteren hun campagne aan de opdrachtgever, het begeleidende lectorenduo en hun medestudenten

Voor meer informatie zie Studiewijzer op Digitap.

Studiematerialen (tekst): Verplicht

Cursusmateriaal beschikbaar via Digitap

Onderwijsorganisatie

Werkvormen
Werkplekleren en/of stage160,00 uren
Werktijd buiten de contacturen65,00 uren

Toetsing (lijst)

Evaluatie(s) voor beide examenkansen, niet herhaalbaar in tweede examenkans
MomentVorm%Opmerking
Eerste examenperiodeProjectopdracht100,00

Toetsing (tekst)

Voor dit opleidingsonderdeel wordt procesevaluatie, peerassessment en zelfevaluatie voorzien.

Meer informatie zie studiewijzer op Digitap.