Academiejaar
2025-26
Komt voor in:
- Graduaat logies-, restaurant- en cateringmanagement, trajectschijf 2
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang:
3 studiepunten
Co-titularis(sen): Herbst Muriel
Onderwijstalen: Nederlands
Kalender: Semester 1
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Volgtijdelijkheid
Op dit opleidingsonderdeel is er geen volgtijdelijkheid van toepassing.
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Tolereerbaarheid: Dit opleidingsonderdeel komt in aanmerking voor tolerantie onder de voorwaarden van de opleiding waarvoor je bent ingeschreven.
OLR-Leerdoelen (lijst)
OLR 5: Je voert promotie en bouwt duurzame klantrelaties op. Hierbij gebruik je de meest geschikte informatie- en communicatiemiddelen.
Je communiceert de onderdelen en aandachtspunten van een verkoopsproces aan derden (customer journey). |
Je maakt een professioneel LinkedIn profiel met de focus op het uitbouwen van een netwerk. |
Je onderscheidt de verschillende onderdelen van het verkoopproces en -gesprek en past deze toe binnen een casus. |
OLR 11: Je communiceert met gasten, klanten, leveranciers en collega's vanuit een hospitality grondhouding. Je kan dit zowel schriftelijk als mondeling, met aandacht voor de diverse en meertalige context.
Je past de verschillende stappen van het commercieel proces toe binnen een casus. |
Je past je communicatiestijl aan aan die van de gesprekspartner en houdt rekening met de richtlijnen van professioneel communiceren in een commerciële context. |
OLR 12: Je plant en organiseert je eigen werk, je reflecteert over je functioneren en bent bereid om bij te leren.
Je legt de belangrijkste theorieën, concepten en processen uit van sales- en negociatietechnieken. |
Je reflecteert kritisch over je soft skills in een commerciële context. |