Academiejaar
2025-26
Komt voor in:
- Graduaat marketing- en communicatiesupport, trajectschijf 1
In andere opleidingen:
-
Graduaat marketing- en communicatiesupport als Digitale Content Creatie: Sociale media
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang:
3 studiepunten
Men kan dit opleidingsonderdeel niet volgen binnen een
- examencontract (met het oog op het behalen van een creditbewijs).
- examencontract (met het oog op het behalen van een diploma).
Co-titularis(sen): Lugungu Maketa Adam
Onderwijstalen: Nederlands
Kalender: Module 3 + Module 4
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Volgtijdelijkheid
Op dit opleidingsonderdeel is er geen volgtijdelijkheid van toepassing.
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Tolereerbaarheid: Dit opleidingsonderdeel komt in aanmerking voor tolerantie onder de voorwaarden van de opleiding waarvoor je bent ingeschreven.
Totale studietijd: 78,00 uren
Korte omschrijving
Dit opleidingsonderdeel maakt deel uit van het Lab Digitale content creatie. Dat wil zeggen dat drie opleidingsonderdelen (Digitale content creatie: Content en community, Digitale content creatie: Foto en video en Digitale content creatie: Sociale media) geïntegreerd zullen samenwerken vertrekkend vanuit één specifieke opdracht. Elk opleidingsonderdeel wordt apart getoetst. Dit is een praktijkvak. Je wordt beoordeeld op je uitgevoerde opdrachten.
OLR-Leerdoelen (lijst)
Je ondersteunt bij sales-, marketing- en/of communicatieactiviteiten gebruikmakend van de passende tools en methoden.
Je ontwerpt advertentiecampagnes voor sociale media in functie van de doelstellingen en doelgroep. |
Je creëert digitale ontwerpen die consistent zijn met de huisstijl van een organisatie of merk. |
Je creëert visueel aantrekkelijke ontwerpen met behulp van een grafisch programma. |
Je creëert content voor verschillende sociale media platformen, rekening houdend met de unieke kenmerken, vereisten en algoritmes van elk platform. |
Je interpreteert de relevante gegevens van gepubliceerde sociale media content. |
Je werkt probleemoplossend en doelgroepgericht gebruikmakend van de eigen creativiteit.
Je selecteert het geschikte sociale mediakanaal in functie van de doelgroep en doelstelling. |
Je bent nauwkeurig, zelfkritisch en verbetert permanent de eigen deskundigheid.
Je respecteert auteursrechten en ontwerpt met oog op een ethische en wettelijk verantwoorde manier. |
Leerinhoud
Tijdens het vak Sociale Media leer je essentiële vaardigheden voor sociale media marketing.
Je leert:
content ontwerpen voor sociale media
adverteren op sociale media
sociale media statistieken interpreteren
community engagement op sociale media
auteursrechten respecteren bij content creatie voor social media
Studiematerialen (tekst): Verplicht
Cursusmateriaal beschikbaar via Digitap.
Adobe Creative Cloud pakket.
Toetsing (lijst)
Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
Eerste examenperiode | Projectopdracht | 100,00 | |
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
Tweede examenperiode | Projectopdracht | 100,00 | |
Toetsing (tekst)
Zie studiewijzer op Digitap