Artesis Plantijn Hogeschool Antwerpen
Business en Recht
Digitale Content Creatie: Sociale media_FT41195/3474/2526/1/20
Studiegids

Digitale Content Creatie: Sociale media_FT

41195/3474/2526/1/20
Academiejaar 2025-26
Komt voor in:
  • Graduaat marketing- en communicatiesupport, trajectschijf 1
In andere opleidingen:
  • Graduaat marketing- en communicatiesupport als Digitale Content Creatie: Sociale media
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang: 3 studiepunten
Men kan dit opleidingsonderdeel niet volgen binnen een
  • examencontract (met het oog op het behalen van een creditbewijs).
  • examencontract (met het oog op het behalen van een diploma).
Co-titularis(sen): Lugungu Maketa Adam
Onderwijstalen: Nederlands
Kalender: Module 3 + Module 4
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).

Volgtijdelijkheid

Op dit opleidingsonderdeel is er geen volgtijdelijkheid van toepassing.
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Tolereerbaarheid: Dit opleidingsonderdeel komt in aanmerking voor tolerantie onder de voorwaarden van de opleiding waarvoor je bent ingeschreven.
Totale studietijd: 78,00 uren

Korte omschrijving

Dit opleidingsonderdeel maakt deel uit van het Lab Digitale content creatie. Dat wil zeggen dat drie opleidingsonderdelen (Digitale content creatie: Content en community, Digitale content creatie: Foto en video en Digitale content creatie: Sociale media) geïntegreerd zullen samenwerken vertrekkend vanuit één specifieke opdracht. Elk opleidingsonderdeel wordt apart getoetst. Dit is een praktijkvak. Je wordt beoordeeld op je uitgevoerde opdrachten.

OLR-Leerdoelen (lijst)

Je ondersteunt bij sales-, marketing- en/of communicatieactiviteiten gebruikmakend van de passende tools en methoden.
Je ontwerpt advertentiecampagnes voor sociale media in functie van de doelstellingen en doelgroep.
Je creëert digitale ontwerpen die consistent zijn met de huisstijl van een organisatie of merk.
Je creëert visueel aantrekkelijke ontwerpen met behulp van een grafisch programma.
Je creëert content voor verschillende sociale media platformen, rekening houdend met de unieke kenmerken, vereisten en algoritmes van elk platform.
Je interpreteert de relevante gegevens van gepubliceerde sociale media content.
Je werkt probleemoplossend en doelgroepgericht gebruikmakend van de eigen creativiteit.
Je selecteert het geschikte sociale mediakanaal in functie van de doelgroep en doelstelling.
Je bent nauwkeurig, zelfkritisch en verbetert permanent de eigen deskundigheid.
Je respecteert auteursrechten en ontwerpt met oog op een ethische en wettelijk verantwoorde manier.

Leerinhoud

Tijdens het vak Sociale Media leer je essentiële vaardigheden voor sociale media marketing.

Je leert:

content ontwerpen voor sociale media
adverteren op sociale media
sociale media statistieken interpreteren
community engagement op sociale media
auteursrechten respecteren bij content creatie voor social media

Studiematerialen (tekst): Verplicht

Cursusmateriaal beschikbaar via Digitap.
Adobe Creative Cloud pakket.

Onderwijsorganisatie

Werkvormen
Hoor- en/of werkcolleges18,00 uren
Werktijd buiten de contacturen60,00 uren

Toetsing (lijst)

Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
MomentVorm%Opmerking
Eerste examenperiodeProjectopdracht100,00
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
MomentVorm%Opmerking
Tweede examenperiodeProjectopdracht100,00

Toetsing (tekst)

Zie studiewijzer op Digitap