Academiejaar
2025-26
Komt voor in:
- Graduaat marketing- en communicatiesupport, trajectschijf 1
In andere opleidingen:
-
Graduaat marketing- en communicatiesupport als Digitale content Creatie: Content en community
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang:
3 studiepunten
Men kan dit opleidingsonderdeel niet volgen binnen een
- examencontract (met het oog op het behalen van een creditbewijs).
- examencontract (met het oog op het behalen van een diploma).
Co-titularis(sen): Lugungu Maketa Adam
Onderwijstalen: Nederlands
Kalender: Module 3 + Module 4
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Volgtijdelijkheid
Op dit opleidingsonderdeel is er geen volgtijdelijkheid van toepassing.
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Tolereerbaarheid: Dit opleidingsonderdeel komt in aanmerking voor tolerantie onder de voorwaarden van de opleiding waarvoor je bent ingeschreven.
Totale studietijd: 72,00 uren
Korte omschrijving
Dit opleidingsonderdeel maakt deel uit van het Lab Digitale content creatie. Dat wil zeggen dat drie opleidingsonderdelen (Digitale content creatie: Content en community, Digitale content creatie: Foto en video en Digitale content creatie: Sociale media) geïntegreerd zullen samenwerken vertrekkend vanuit één specifieke opdracht. Elk opleidingsonderdeel wordt apart getoetst. Dit is een praktijkvak. Je wordt beoordeeld op je uitgevoerde opdrachten.
OLR-Leerdoelen (lijst)
Je ondersteunt bij sales-, marketing- en/of communicatieactiviteiten gebruikmakend van de passende tools en methoden.
Je plant een reeks van posts die samen een coherent en aantrekkelijk verhaal vormen. |
Je creƫert boeiende en relevante content die de kernboodschap effectief overbrengt met oog op de verschillende fasen van de customer journey. |
Je verwerkt een duidelijke call-to-action in je boodschappen. |
Je maakt content gericht op het activeren en in interactie gaan met een community |
Je ontwikkelt een duidelijke contentstrategie en contentplan in functie van de doelgroep en doelstelling. |
Je werkt probleemoplossend en doelgroepgericht gebruikmakend van de eigen creativiteit.
Je communiceert in functie van de behoeften en interesses van de doelgroep. |
Je reageert op gepaste wijze op sociale media met oog op community engagement en merkimago. |
Je bedenkt creatieve boodschappen om de aandacht van de doelgroep te trekken door middel van brainstomsessies. |
Leerinhoud
In het vak Content en Community leer je contentmarketing doelgericht inzetten en ontwikkel je boeiende, relevante content die aansluit bij de behoeften en interesses van je doelgroep, inclusief effectieve call-to-actions. Je stelt een overzichtelijk contentplan op dat inspeelt op elke fase van de customer journey. Daarnaast leer je hoe je je community actief en betrokken houdt door gerichte interacties en reacties op sociale media.
Studiematerialen (tekst): Verplicht
Cursusmateriaal beschikbaar via Digitap.
Toetsing (lijst)
Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
Eerste examenperiode | Projectopdracht | 100,00 | |
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
Tweede examenperiode | Projectopdracht | 100,00 | |
Toetsing (tekst)
Zie studiewijzer op Digitap