Academiejaar
2025-26
Komt voor in:
- Graduaat marketing- en communicatiesupport, trajectschijf 1
In andere opleidingen:
-
Graduaat marketing- en communicatiesupport als Nederlandse taalvaardigheid 2
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang:
3 studiepunten
Co-titularis(sen): Nelissen Tim
Onderwijstalen: Nederlands
Kalender: Module 1 + Module 2
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Volgtijdelijkheid
Op dit opleidingsonderdeel is er geen volgtijdelijkheid van toepassing.
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Tolereerbaarheid: Dit opleidingsonderdeel komt in aanmerking voor tolerantie onder de voorwaarden van de opleiding waarvoor je bent ingeschreven.
Totale studietijd: 78,00 uren
Korte omschrijving
In dit olod leer je presenteren met aandacht voor non-verbale communicatie, storytelling en interactie met het publiek.
Je maakt kennis met het marketing- en communicatiejargon.
Je leert teksten samenvatten en omgaan met feedback om zo je teksten verder op punt te stellen. Je maakt kennis met verschillende gesprekstechnieken die je kan toepassen in een professionele context.
OLR-Leerdoelen (lijst)
Je communiceert mondeling en schriftelijk op een professionele manier in het Nederlands.
Je communiceert non-verbaal bij presentaties en gesprekken. |
Je presenteert op professionele wijze en maakt gebruikt van presentatietechnieken. |
Je hanteert mondeling en schriftelijk op een foutloze manier jargon uit het domein van marketing- en communicatie. |
Je luistert actief om professionele interacties tot een goed einde te brengen. |
Je gebruikt de gepaste vraagtechnieken om professionele interacties tot een goed einde te brengen. |
Je vat de essentie van teksten beknopt samen. |
Je verwerkt gegeven feedback over ingediende schrijfopdrachten. |
Je schrijft diverse teksten met aandacht voor spelling, grammatica. |
Je schrijft teksten aangepast aan het opgegeven tekstformat. |
Leerinhoud
- presenteren met aandacht voor:
non-verbale communicatie
storytelling
interactie met het publiek
- samenvatten van teksten
- marketing- en communicatiejargon
- luistervaardigheden
- schrijven van teksten
Studiematerialen (lijst)
Het MarCom-ABCVerplicht€ 30,00- Auteur: Charis De Craene, Charlotte Van Hasselt, Chloë Jacobs
Studiematerialen (tekst): Verplicht
Cursusmateriaal beschikbaar via Digitap.
Toetsing (lijst)
Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
Eerste examenperiode | Vaardigheidstoets eenmalig tijdens de lesweken | 15,00 | |
Eerste examenperiode | Vaardigheidstoets in de examenreeks | 85,00 | |
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
Tweede examenperiode | Vaardigheidstoets in de examenreeks | 100,00 | |
Toetsing (tekst)
De totale examentijd bestaat uit de voorziene tijd plus ¼ extra examentijd voor alle studenten. De extra examentijd als individuele aanpassing is hierbij dus reeds inbegrepen.