Academiejaar
2025-26
Komt voor in:
- Graduaat marketing- en communicatiesupport, trajectschijf 1
In andere opleidingen:
-
Graduaat marketing- en communicatiesupport als Sales: Accountmanagement
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang:
3 studiepunten
Men kan dit opleidingsonderdeel niet volgen binnen een
- examencontract (met het oog op het behalen van een creditbewijs).
- examencontract (met het oog op het behalen van een diploma).
Co-titularis(sen): Willems Ann
Onderwijstalen: Nederlands
Kalender: Module 3 + Module 4
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Volgtijdelijkheid
Op dit opleidingsonderdeel is er geen volgtijdelijkheid van toepassing.
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Tolereerbaarheid: Dit opleidingsonderdeel komt in aanmerking voor tolerantie onder de voorwaarden van de opleiding waarvoor je bent ingeschreven.
Totale studietijd: 78,00 uren
Korte omschrijving
Dit opleidingsonderdeel maakt deel uit van een lab. Dat wil zeggen dat per lab drie opleidingsonderdelen zullen samenwerken vertrekkend vanuit één specifieke opdracht. In de eerste drie weken van de module zal er niet-geïntegreerd gewerkt worden, in de laatste drie weken van de module wordt er geïntegreerd gewerkt. Elk opleidingsonderdeel wordt apart getoetst.
Het opleidingsonderdeel Accountmanagement maakt deel uit van het saleslab. Dit is een praktijkvak. Je wordt beoordeeld op je uitgevoerde taken.
OLR-Leerdoelen (lijst)
Je ondersteunt bij sales-, marketing- en/of communicatieactiviteiten gebruikmakend van de passende tools en methoden.
Je gebruikt CRM software om klanten te werven, te behouden, te laten groeien en te ondersteunen. |
Je ondersteunt bij het beheer van het administratieve proces van de sales-, marketing- en/of communicatieafdeling.
Je respecteert de privacy en rechten van klanten conform de GDPR-wetgeving. |
Je maakt een operationele planning voor je salesactiviteiten. |
Je vergroot de waarde van bestaande klantrelaties door cross-selling, deep-selling en up-selling. |
Je reflecteert over de klantentevredenheid. |
Je zorgt voor de administratieve omkadering van de gehele salescyclus. |
Je rapporteert over de nodige data voor de berekening van de salescompensatie van de verkoopsafdeling. |
Je bouwt een professioneel netwerk uit in het werkveld met aandacht voor zelfpromotie.
Je onderhoudt professionele relaties via de gepaste online en offline kanalen. |
Studiematerialen (tekst): Verplicht
Studiemateriaal beschikbaar via Digitap.
Toetsing (lijst)
Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
Eerste examenperiode | Projectopdracht | 100,00 | |
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
Tweede examenperiode | Projectopdracht | 100,00 | |
Toetsing (tekst)
Zie studiewijzer op Digitap